Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

hvis du melder fra om sånne ting til politiet, så kommer man i alle fall til å få ødelagt livet til denne personen. 

ta kommer garantert politiet på døren. Enten der barnet bor, eller hos foreldrene hvis barna fremdeles bor hjemme. Ikke bare denne ene gangen heller, men gjentatte ganger over de neste par årene. Bare som et "tiltak" altså, i følge politiet. Leier man bolig eller noe, så kan politiet finne på å fortelle utelieren om hva som foregår. I tillegg til å fortelle arbeidsgiveren også, selvfølgelig. Dersom noen arbeider for noen av den litt mer "gamle skolen" så kanskje de ønsker å gi den ansatte sparken, fordi dem ikke like folk som røyker.            

Anonymkode: d27b8...ba9

Nei, sånn er det ikke regla går. Politiet loggfører navn, og kidden kan oftere bli stoppet på gata av politiet. Politiet har dog ikke lov til å ransake de, om de ikke synlig har jointen i hånda da. Men ungdommene kan føle seg litt fulgt med på av politiet. Men det er det. Fremtidige arbeidsgivere vil ikke vite noe om dette. Men, om kidden blir tatt i å røyke, fordi politet følger med, så kan hen få prikk. Denne prikken kan ødelegge for en evt jobb hvor det kreves ren vandel. Men det gjelder innen 5 år. 

Jeg selv ble tatt for å røyke hasj av politiet da jeg var 18, og da jeg var 25 søkte jeg på en jobb på sykehus. Attesten gikk fint igjennom. Men, jeg søkte først feil (klarte søke om å styre et apotek), fikk det godkjent men med notifikasjon at jeg hadde blitt tatt innen narkotikaloven. Det gikk også fint å reise til USA da jeg var 22 år. Fikk visum 😊

Anonymkode: b03ce...eb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at en ofte mister lappen om en har innrømmet bruk, uavhengig om du blir tatt etter å ha røykt. Og da er det styrete å få tilbake lappen. 

https://www.tv2.no/a/14198946/

Anonymkode: 88c04...ce3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, sånn er det ikke regla går. Politiet loggfører navn, og kidden kan oftere bli stoppet på gata av politiet. Politiet har dog ikke lov til å ransake de, om de ikke synlig har jointen i hånda da. Men ungdommene kan føle seg litt fulgt med på av politiet. Men det er det. Fremtidige arbeidsgivere vil ikke vite noe om dette. Men, om kidden blir tatt i å røyke, fordi politet følger med, så kan hen få prikk. Denne prikken kan ødelegge for en evt jobb hvor det kreves ren vandel. Men det gjelder innen 5 år. 

Jeg selv ble tatt for å røyke hasj av politiet da jeg var 18, og da jeg var 25 søkte jeg på en jobb på sykehus. Attesten gikk fint igjennom. Men, jeg søkte først feil (klarte søke om å styre et apotek), fikk det godkjent men med notifikasjon at jeg hadde blitt tatt innen narkotikaloven. Det gikk også fint å reise til USA da jeg var 22 år. Fikk visum 😊

Godt å høre. Min sønn ble også tatt med hasj når han var 17. Er redd for at det havner på rullebladet hans 

Anonymkode: 449c0...700

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt å høre. Min sønn ble også tatt med hasj når han var 17. Er redd for at det havner på rullebladet hans 

Anonymkode: 449c0...700

Kan nok komme opp om han skal ha sikkerhetsklarering en gang. Alt etter hvilket nivå.

Anonymkode: 88c04...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Ikke finn på å kontante politiet iallfall for noe så lite som hasj. Da ber du om å ødelegge livet til den voksne ungen din og venninna.

Skjønner ikke hvorfor du var i bilen hans heller egentlig. Hans eiendom.

Anonymkode: 88d3b...e21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har faktisk opplevd at politifolk har kommet innom arbeidsplassen min og snakket med sjefen, fordi en av de ansatte der har blitt oppdaget med narkotika! 

Det var ikke en gang snakk om å kjøre under påvirkning eller noe som helst. Bare at de hadde oppdaget denne personen, sammen med en gruppe andre, hvor noen av dem hadde røyket ett eller annet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har faktisk opplevd at politifolk har kommet innom arbeidsplassen min og snakket med sjefen, fordi en av de ansatte der har blitt oppdaget med narkotika! 

Det var ikke en gang snakk om å kjøre under påvirkning eller noe som helst. Bare at de hadde oppdaget denne personen, sammen med en gruppe andre, hvor noen av dem hadde røyket ett eller annet. 

Da må det være noe helt spesielt. Det finnes hjelpe systemer på noen jobber, hvor man kan få hjelp med psykisk helse (og om det gjelder rus). Da dekker jobben for alle kostnader ift hjelpen man får. Men, det er veldig strengt og man må avgi urinprøve ect hos helsepersonell. Personen du nevner kan ha vært i et slikt opplegg. Men er slikt opplegg er også frivillig, man godtar på forhånd alle vilkår. Uansett hadde ikke politiet møtt opp på arbeidsplassen og sagt åpenlyst foran alle at denne personen har tatt narkotika. 

Ikke noe politi hadde bare møtt opp på folk sine jobber for å sladre til sjefen. Hvor mye vet du egentlig om saken? For det høres ut som det du har hørt gjennom arbeidsplass rykter er… ja, rykter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker når ett av mine ble tatt for et mindre butikktyveri når h*n var yngre. 
Måtte møte på butikken og hente barnet. 
Jeg kjørte han rett ut på Politistasjonen og vi hadde en god prat med en politibetjent. 
Det var den første og siste gangen han gjorde noe lign. 
Mine barn som nå er voksne , og de vet at jeg er ikke er feig. 
De vet også hva jeg mener og moral og loven. 
Det hadde blitt en ny tur på Politistasjonen, men en tlf dit først for å få råd. 
Jeg skulle sørget for at dette ville svi skikkelig 

Anonymkode: f43a4...c67

AnonymBruker
Skrevet

Hadde spurt om hen ville røyke sammen. Så kunne jeg lært bort god rusetikk.

Anonymkode: 53aa6...0a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da må det være noe helt spesielt. Det finnes hjelpe systemer på noen jobber, hvor man kan få hjelp med psykisk helse (og om det gjelder rus). Da dekker jobben for alle kostnader ift hjelpen man får. Men, det er veldig strengt og man må avgi urinprøve ect hos helsepersonell. Personen du nevner kan ha vært i et slikt opplegg. Men er slikt opplegg er også frivillig, man godtar på forhånd alle vilkår. Uansett hadde ikke politiet møtt opp på arbeidsplassen og sagt åpenlyst foran alle at denne personen har tatt narkotika. 

Ikke noe politi hadde bare møtt opp på folk sine jobber for å sladre til sjefen. Hvor mye vet du egentlig om saken? For det høres ut som det du har hørt gjennom arbeidsplass rykter er… ja, rykter. 

fordi jeg var avdelingsleder, og både jeg og sjefen var til stede ved møtet? ikke bare "løse rykter" der altså. 

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke finn på å kontante politiet iallfall for noe så lite som hasj. Da ber du om å ødelegge livet til den voksne ungen din og venninna.

Skjønner ikke hvorfor du var i bilen hans heller egentlig. Hans eiendom.

Anonymkode: 88d3b...e21

Enig.

Det er rett og slett direkte ondskapsfult å ta dette til politiet. Vi har europas strengeste lover på dette området, og det vil få konsekvenser for personen som kan følge dem livet ut.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Advarsel. Ville så fulgt med, og anmeldt hvis han ruset seg igjen.

Anonymkode: ffaaf...16f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort noe.

Vi har snakket masse om disse tingene allerede (og sikkert mye mer i framtiden, han er 15 nå), så hadde tenkt at han hadde kontroll på det han drev med, så fremt han ikke hadde vist noen andre bekymringsfulle tendenser fra før.

Anonymkode: ce949...117

AnonymBruker
Skrevet

Husker de to brødrene i ei bygd på Vestlandet som ble tatt for hasjrøyking og lensmannen tok sertifikatet fra dem selv om de ikke hadde kjørt bil i rustet tilstand. Den yngste skulle akkurat til å starte i lære og var avhengig av bil for å komme seg på jobb - han tok livet av seg.

Gratulerer med godt politiarbeid. 

Anonymkode: 31767...0f7

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde spurt om hen ville røyke sammen. Så kunne jeg lært bort god rusetikk.

Synes du kan lære bort god rusetikk uten å ruse deg med barnet ditt. Det ville jeg aldri gjort! Men det er min mening 😊✌️

Anonymkode: ce949...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...