Gå til innhold

Kvinner og trente armer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan få markerte armer/biceps som kvinne?

Jeg har vært tynn hele livet, og har trent fast i flere år nå. De siste to årene har jeg fokusert på styrketrening og HIIT. Trener 4-5 ganger i uka. 

Skal jeg prøve å gå ned i vekt isteden? Fokusere mer på cardio?

Anonymkode: 24ca3...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan få markerte armer/biceps som kvinne?

Jeg har vært tynn hele livet, og har trent fast i flere år nå. De siste to årene har jeg fokusert på styrketrening og HIIT. Trener 4-5 ganger i uka. 

Skal jeg prøve å gå ned i vekt isteden? Fokusere mer på cardio?

Anonymkode: 24ca3...236

Hvis du er tynn så vil det nok ikke være noe hensiktsmessig å gå ned i vekt. Det er litt lite info her til å kunne gi noen omfattende råd, men å øke muskelmassen gjennom riktig styrketrening og nok god mat høres fornuftig ut 😊

Hvordan ser treningsøktene dine ut? Jo mer info du kan gi, jo lettere blir det å foreslå justeringer som kan gi de resultatene du er ute etter 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
Sandum.PT skrev (På 10.7.2022 den 6.36):

Hvis du er tynn så vil det nok ikke være noe hensiktsmessig å gå ned i vekt. Det er litt lite info her til å kunne gi noen omfattende råd, men å øke muskelmassen gjennom riktig styrketrening og nok god mat høres fornuftig ut 😊

Hvordan ser treningsøktene dine ut? Jo mer info du kan gi, jo lettere blir det å foreslå justeringer som kan gi de resultatene du er ute etter 👍

Ja, dette. Noen er bare født sånn. Tynne armer eller tynne bein. Kan ikke gjøre så mye med det. Dessuten trener TS altfor mye cardio, og ikke spesifikke muskelgrupper. Vanskelig å få markerte armer da. 

Men Sandum.pt. Jeg lurer på hvilken øvelser du synes gir best effekt på mage. Har skjønt at situps ikke funker noe særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzanne skrev (23 timer siden):

Ja, dette. Noen er bare født sånn. Tynne armer eller tynne bein. Kan ikke gjøre så mye med det. Dessuten trener TS altfor mye cardio, og ikke spesifikke muskelgrupper. Vanskelig å få markerte armer da. 

Men Sandum.pt. Jeg lurer på hvilken øvelser du synes gir best effekt på mage. Har skjønt at situps ikke funker noe særlig. 

Spørs litt hva målet er, men rett og skrå brutalbenk der man legger på vekter når man blir sterkere er knall for hypertrofi. Men så er ikke magemusklene egentlig laget for å være så store som mulig. De skal stabilisere ryggsøylen og bidra til å kraftoverføring i diverse øvelser.

Jeg liker egentlig antirotasjonsøvelser som pallof press for mage, men trener egentlig kjernen "direkte" litt sjeldent. Man får mye trening av tunge pullups, militærpress, knebøy, markløft, tricepsekstensjoner i kabel, eksplosive kast av medisinball i bakken, sprinttrening etc. 😊

Egentlig alle øvelser der kjernen må motstå en rotasjon eller ekstensjon (utstrekning) eller utføre en fleksjon (bøyning) av ryggsøylen 👍

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å få definert musklatur er det to ting som må på plass:

1. Lav nok fettprosent

2. Stor nok muskelmasse

Hva som er "nok" avhenger bl.a. av forholdet mellom de to faktorene.

Du må trene styrke, spise nok proteiner og energi generelt til å legge på deg muskler, men ikke for mye til at fettprosenten går opp for mye. Pass på å heller ikke spise for lite, eller trene for mye kardio, for da begynner du fort å tære på musklene.

Anonymkode: d7ab5...dee

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...