Gå til innhold

Hysterisk mor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far er på liten ferie med ungene i helgen, jeg må jobbe.. ringer de veldig ofte og nå oppdager jeg at eldste jentene på 4 år har blå kul på hodet og faren sier han ikke har sett det før nå og vet ikke hva som skjedde .

Jeg reagerer med at han ikke følger med, og om kulen begynner bli brun/blå skjedde det ikke idag. Han spør hun hva som skjedde.. 🙄🙄🙄🙄🙄🙄 føler meg så irritert.

Hadde dere reagert?

Anonymkode: df3a7...b17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville også blitt irritert/reagert på det ja.. ungen må jo ha vært uten tilsyn en stund da? De får vel ikke kul uten at de selv merker at de slår seg en gang og da er det jo naturlig å søke trøst?

Anonymkode: 23faf...2ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ville også blitt irritert/reagert på det ja.. ungen må jo ha vært uten tilsyn en stund da? De får vel ikke kul uten at de selv merker at de slår seg en gang og da er det jo naturlig å søke trøst?

Anonymkode: 23faf...2ed

Det jeg reagerer på og. Har hun slått seg og ikke grått?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ville ikke hengt meg opp i det så lenge far holder et øye med det fremover og tar det alvorlig om barnet klager på smerter eller allmenntilstand endrer seg. Uhell skjer og det er ikke sikkert at smellen var så hard, men at det ble en kul allikevell. 

Forstår at du er engstelig og det er kanskje grunnet ut i at du kjenner far og at dette ikke er nytt fra hans side? Om han ellers pleier å følge med og dette er noe nytt ville jeg som sagt ikke tenkt mer på det. Håper alt står bra til med lillepia 😊

Anonymkode: 99d84...14b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg synes det er litt hysterisk.

Alle barn slår seg og får skrubbsår, blåmerker og kuler. Det er en del av det å vokse opp, og barna lider ingen nød.

Anonymkode: 1fe86...2ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hysterisk ja

Anonymkode: 0f8cf...edd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville jeg også reagert på. Men prøvd å holde meg rolig og sagt noe om at han sikkert følger litt mer med fremover. 

Anonymkode: cca2d...8d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kanskje syntes det var rart at han ikke var klar over at det hadde skjedd, hvis hun har en kul så burde hun jo grått når hun fikk den. Rart at han ikke har lagt merke til det. Men har du noen grunn til å tro at han generelt er sløv og ikke følger med? Hvis ikke hadde jeg nok latt det passere den ene gangen. 

Anonymkode: 11f12...c36

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen automatikk i at ungen gråter bare fordi det kommer en kul? Min to-åring har også en liten kul i panna nå, ingen av oss aner når hun fikk den. Selv om hun blir nærmest fotfulgt. Det er helt normalt at barn har blåmerker, kuler, skrubbsår osv. Det er helt ufarlig, ville faktisk bekymret meg mye mer for en unge som aldri hadde dette.

Jeg hadde blitt rimelig sur på min mann om jeg var på ferie alene med ungene og han ringte veldig ofte. Hvorfor gjør du det? Stoler du ikke på mannen din?

Anonymkode: f6b6c...e8c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel ingen automatikk i at ungen gråter bare fordi det kommer en kul? Min to-åring har også en liten kul i panna nå, ingen av oss aner når hun fikk den. Selv om hun blir nærmest fotfulgt. Det er helt normalt at barn har blåmerker, kuler, skrubbsår osv. Det er helt ufarlig, ville faktisk bekymret meg mye mer for en unge som aldri hadde dette.

Jeg hadde blitt rimelig sur på min mann om jeg var på ferie alene med ungene og han ringte veldig ofte. Hvorfor gjør du det? Stoler du ikke på mannen din?

Anonymkode: f6b6c...e8c

Nei fordi vi er midt i samlivsbrudd og ja... Jeg trenger ikke forklare meg mer enn jeg må.  Godt mulig jeg er hysterisk og det er en selvinnsikt jeg tar meg i.

Skrevet

Ja du er hysterisk. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 21.18):

Far er på liten ferie med ungene i helgen, jeg må jobbe.. ringer de veldig ofte og nå oppdager jeg at eldste jentene på 4 år har blå kul på hodet og faren sier han ikke har sett det før nå og vet ikke hva som skjedde .

Jeg reagerer med at han ikke følger med, og om kulen begynner bli brun/blå skjedde det ikke idag. Han spør hun hva som skjedde.. 🙄🙄🙄🙄🙄🙄 føler meg så irritert.

Hadde dere reagert?

Ja du er svært hysterisk

Anonymkode: bb1e5...289

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reagert.

selv opplevd far har løyet og tilbakeholdt vesentlig informasjon. Hjelper heller ikke på at han er mer interessert i å underholde og please seg selv foran å ivareta barna…

Anonymkode: f5407...13d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er hysterisk. Det er helt naturlig, normalt og bra for barn at de slår seg litt (så lenge de ikke skades alvorlig). Mødre som syr puter under armene på barna sine er ikke bra. Det skader barns oppvekst, og gjør at barna vokser opp til å bli hjelpesløse og puslete.

Anonymkode: 5c1c9...c8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er hysterisk. Det er helt naturlig, normalt og bra for barn at de slår seg litt (så lenge de ikke skades alvorlig). Mødre som syr puter under armene på barna sine er ikke bra. Det skader barns oppvekst, og gjør at barna vokser opp til å bli hjelpesløse og puslete.

Anonymkode: 5c1c9...c8c

Selvsagt skal man ikke sy puter under armene på ungene, selvsagt skal de få utfolde seg og lære seg beregne risiko mm.

men se litt nærmere på ordlyden til TS, jeg får tanker om at her ligger det mer bak. 

Anonymkode: f5407...13d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...