Gå til innhold

har jeg migrene?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg er jo bare 21 år! men jeg har migrene gjerne 2-3 ganger i uka... såpass ille at jeg må ta opptil to hodepine tabletter :(

jeg har ikke noe stressende liv mht. jobb eller skole og jeg trimmer litt et par ganger i uka... kan jeg ha migrene? idag har jeg tatt 3 hodepinetabletter! av merke ibuprofen dumex 600 mg... dette er jo sterke piller har jeg hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det er migrene?

I perioder er jeg også plaget av hodepine som kommer og går. Tar et par paraset og drikker masse vann, da går det over, men jeg tror nok ikke at det er migrene jeg har.

Kanskje du mangler vitaminer eller sitter for mye forran PC-en (sier jeg liksom.. hehe).

Ta en tur til legen din for en liten sjekk du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte når man har migreneanfall, er det symptomer i tillegg til hodepine. F.eks. lysømfindtlighet, alle lukter blir veldig sterke og rare, dansende lysflekker for øynene etc. Dette varierer, kvalme og oppkast er også veldig vanlig. Migrene trenger heller ikke å ha noe med hodepine å gjøre, men som oftest har det det. Jeg kan ha anfall uten hodepine.

Det beste du kan gjøre er å skrive ned alt hva som skjer med deg før og etter du får hodepine. En kartlegging. Kanskje du har andre symptomer du ikke har tenkt på i forbindelse med dette. Det vil hjelpe deg til en oversikt, og så må du ta med denne til legen og få videre hjelp med medikamenter etc. Migrene er et helvete, men det finnes hjelp. Lykke til.

Er det ikke migrene du har, men "vanlig" hodepine, får du hjelp hos legen til avlapningsøvelser, får medisin som er mindre skadelige for deg enn paracet - hjelp til å løsne opp og forstå hvorfor du får hodepine.

Klem fra meg som har migrene selv og har giftet meg med en som har det enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takker til tusenfryd.... jeg er ganske sikker på at jeg ikke har andre symptomer i tillegg til hodepine... lysømfintlig het av og til ja men kun når jeg har sittet inne og går ut i dagslys men slik er det vel for de fleste....

men hvorfor så ofte hodepine da? og jo oftere jeg tar smertestillende jo mer immun jeg blir og må ta flere for å at de skal virke...

jeg får vel pelle meg til legen en dag da! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...