Gå til innhold

Hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er søndag kveld og din store tenåringsdatter er innom en tur. Hun får beskjed om å vaske undulaten sitt bur. Det er hennes undulat som du har kjøpt til henne. Den har alltid bodd hos deg.

Hun vasker buret og glemmer å sette inn vannskåla.

Dere drar samtidig ut av huset. Hun hjem til sin andre forelder. Du til kjæresten din som bor 10 mil unna.

Søndag kveld får du vite at undulaten ikke har vann. Datteren har ikke nøkkel til din leilighet. Du skal være hos kjæresten din til onsdag kveld.

Hva gjør du?

Drar hjem neste dag for å gi undulaten vann?

Sender nøkkel i posten til datteren slik at hun kan gi undulaten vann på tirsdag?

Venter til du kommer hjem på onsdag kveld med å gi den vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik problemstillingen din er:

Drar hjem og gir undulaten vann. Og lærer av det til neste gang, og har et hemmelig sted til en husnøkkel (eller: hvorfor har ikke en stor tenåringsdatter egen nøkkel???), slik at datteren selv må gi fuglen vann om det skjer igjen en annen gang.

Skrevet

Ringer en dyrlege mandag morgen og spør hvor lenge fuglen kan klare seg uten vann. Går det greit til tirsdag kveld, sendes nøkkel av sted umiddelbart.

Skrevet

Selvfølgelig kjørt hjem og gitt den vann.Alle må ha tilgang på vann,basta

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi faren hennes valgte det siste.

Vi går nå og venter på beskjed om undulaten lever eller ei.

Faren kommer hjem i kveld.

Jeg vet at hadde det vært meg så hadde jeg dratt hjem igjen.

En annen ting er at tre døgn med en matskål og en vannautomat er vel lite. Hadde vært så greit å gi datteren nøkkel og bedt henne sjekke opp undulaten. Eventuelt at hun hadde tatt den hjem til seg disse dagene.

Til den som spurte så har ungene aldri hatt nøkkel til farens hjem.

Skrevet

Du får rådføre deg med veterinær om du skal anmelde han for dyremishandling om den er død, da. Det høres uansett ikke ut som om du og eksen har noe godt forhold.

Skrevet

Skal si i fra når jeg vet noe mer.

Sånne valg fra eksen som dette her kan jo sette et hvert godt forhold over styr :forvirret:

Skrevet

Hmmm.

Hadde jeg hatt en sånn kynisk kjæreste tror jeg att jeg hadde kaldkvælt 'n. Ikke helt bokstavelig da, men ...

Skrevet

Stakkars undulat.. Vet de greier seg lenge uten mat, så lenge de har vann.. Dyreplageri rett og slett.. Synes også det er merkelig at datteren ikke har een nøkkel..

Skrevet

Jeg hadde dratt tilbake til den stakkars fuglen! Grusom død å tørste ihjel!!!

Skrevet

Har akkurat fått beskjed av datteren min om at undulaten lever tross vannmangel i tre døgn :-D

Puster lettet ut og kvalmen gir seg.

Godt at det skjer noen undre her i livet.

Skrevet

Jeg må selv innrømme at jeg aldri har hatt så mye skyldfølelse som siden søndag.

Jeg vet jeg ikke skulle tenkt sånn, men tenk om han hadde dødd? Da hadde jeg definitivt klandret meg selv. Men takk gud for at det gikk bra. Usikker på hva jeg gjør fremover. Vil ikke at noe sånt skal skje igjen.

-datteren

Skrevet
Det var bra!  :)

Håper de har lært noe av episoden!

Ja. Faren her har lært at en undulat overlever tre døgn uten vann. :frustrert:

Skrevet

En ting: Om det er det samme som gjelder for hunder og katter som har blitt kraftig dehydrert: Ikke gi ubegrensede vannmengder. Det kan forårsake nyresvikt. Men som sagt, jeg er ikke sikker på om det gjelder fugler.

Skrevet

Jeg hadde definitivt dratt å fylt på vann, deretter hadde jeg gitt bort fugelen til noen som er ansvarsfull nok til å ta vare på dyret.

Skrevet

Faren vil gladelig gitt den bort.

Men den hører hjemme i familien.

Dersom det skulle være nødvendig så får han bare flytte hit.

Nå er samboer veldig allergisk, men ...

Undulaten er 9 år gammel og han er sabla god til å plystre etter damene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...