Gå til innhold

Katt mjauer konstant

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en og en halv uke siden fikk jeg en katt som hadde blitt forlatt på gata, det gikk fint de første dagene men i en uke nå mjauer hun konstant. Og da mener jeg sikkert 10 timer om dagen, dag og natt. Det er skikkelig høye mjau. 
Hun ligger også å drar magen mot gulvet. Tenkte hun var i løpetid, men hadde time for sterilisering på onsdag og da fant vi ut at hun var gravid.

vi har sjekket alt og hun er ikke syk, så kan ikke være det.

er det fordi hun er gravid og vil det eventuelt gi seg? Jeg holder bokstavelig talt på å bli gal. Prøvd å ta henne med ut men da vil hun rett inn igjen, prøvd å leke med henne men det er hun ikke interresert i og koser med henne hele tiden når hun ønsker.

hun er mye fremme og går rundt meg, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Det er så ille at når jeg går med søpla hører jeg hun helt til heisen, hun skriker nærmest.

hva kan jeg gjøre for henne? Jeg aner ikke hva mer jeg kan gjøre før jeg bokstaveligtalt blir gal

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan fortsatt ha løpetid om hun er drektig. Er vel ikke så mye en får gjort. Men det går over, selv om det er veldig plagsomt når de holder på. 

Anonymkode: 70a6d...e23

Skrevet

Hvor langt er katta på vei? Det er ikke tegn på en eventuell fødsel da?

Har du laga et 'fødested' til hu? Det kan kanskje hjelpe at hu har en spesifikk plass hu kan roe seg ned for å føde ungene sine.

Skrevet
Tuppeluri skrev (9 timer siden):

Har du laga et 'fødested' til hu? Det kan kanskje hjelpe at hu har en spesifikk plass hu kan roe seg ned for å føde ungene sine.

Veterinæren sa hun var 3 uker på vei, så litt tidlig enda.

Har laget fødested helt for seg selv med tepper og «tak», hun har ikke startet å være der enda, men legger frem godbiter titt og ofte slik at hun skjønner at det er «hennes» ☺️

• Liker 1
Skrevet
Tuppeluri skrev (9 timer siden):

Blir derimot litt stresset om de kommer nå, ikke klar for det helt enda😅

AnonymBruker
Skrevet
Esk746 skrev (På 9.7.2022 den 8.07):

For en og en halv uke siden fikk jeg en katt som hadde blitt forlatt på gata, det gikk fint de første dagene men i en uke nå mjauer hun konstant. Og da mener jeg sikkert 10 timer om dagen, dag og natt. Det er skikkelig høye mjau. 
Hun ligger også å drar magen mot gulvet. Tenkte hun var i løpetid, men hadde time for sterilisering på onsdag og da fant vi ut at hun var gravid.

vi har sjekket alt og hun er ikke syk, så kan ikke være det.

er det fordi hun er gravid og vil det eventuelt gi seg? Jeg holder bokstavelig talt på å bli gal. Prøvd å ta henne med ut men da vil hun rett inn igjen, prøvd å leke med henne men det er hun ikke interresert i og koser med henne hele tiden når hun ønsker.

hun er mye fremme og går rundt meg, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Det er så ille at når jeg går med søpla hører jeg hun helt til heisen, hun skriker nærmest.

hva kan jeg gjøre for henne? Jeg aner ikke hva mer jeg kan gjøre før jeg bokstaveligtalt blir gal

Men du - hvis du fikk henne for halvannen uke siden er det litt tidlig å ha henne ute med mindre du har inngjerding eller i bånd? de skal være inne mange uker for å bli kjent i sitt nye hjem..

Anonymkode: d28c9...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...