Gå til innhold

Vet ikke hva slags emne

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_kristin_*
Skrevet

Jeg prøver å gå ned 10 kilo. Men jeg får det ikke til. Nå gikk jeg på vekta og hadde gått opp to kilo denne uka? Hvorfor går jeg ikke ned. Jeg spiser en skive, en sjokolade til frokost, en skive og en youghurt til lunsh, litt middag, og en yoghurt og en sjokolade til kveldsmat. Også går jeg opp. Jeg er avhengig av den sjokoladen hver dag. Siden det er det eneste høydepunktet i hverdagen. Jeg er alvorlig depremert i tillegg. Og det er ikke noe lett å gå ned i vekt når jeg har sånn innmari matlyst hele tiden. Har lyst på mat, og mat. Men jeg vil så gjerne ned. For depresjonen blir jo ikke noe bedre ved at jeg legger på meg? Blir jo enda mere depremert av det? Jeg er 160 cm. høy og veier 72 kilo? Og er voksen. Jegsynes det ikke er noe morro lengre. Vil så gjerne gå ned de ti kiloene. Men det eneste som skjer er at jeg går opp. Og det er ikke noe gøy når jeg er så veldig depremert og har så mye matlyst, spesielt sukkerhunger. Hva skal jeg gjøre? Jeg har angst og depresjon i tillegg. Har også lavt stoffskifte som jeg bruker tabletter mot, og det er i orden nå. men jeg går jo opp. Hvor mye kallorier er det i dagsforbruket mitt? Jeg er så skuffa over meg selv. Er så sinna på meg selv fordi jeg ikke klarer å gå ned. Men den eneste trøsten jeg har er sjokoladen. Jeg er udugelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser for lite.

Da går kroppen over på sparebluss, og både forbrenning og stoffskifte går ned. Dermed går du opp sjøl om du spiser mindre enn du egentlig trenger.

Snakk med legen din om hvordan du kan holde vekta/gå ned når du har hypothyreose.

Skrevet

Skal du slanke deg må du bare kutte to sjokolader om dagen. Kan ikke få både pose og sekk ;) Du må rett og slett finne noe annet å bruke som trøst enn sjokolade.

Og av den andre maten så spiser du for lite.

Ta deg en tur på www.vektklubben.no som er gratis, der kan du finne formel for å regne ut dagsbehov og finne ut hvor mye du spiser i løpet av en dag..

Skrevet

Det ser ut som om du spiser alt for lite, og helt feil. Du trenger absolutt ikke sjokolade som dagens høydepunkt hvis du setter deg skikkelig inn i dette med kalorier og hva som er sundt for kroppen. Jeg anbefaler deg virkelig å melde deg på et Grete Roede-kurs, eller gjør som Nella foreslår og sjekk ut Vektklubben (jeg kjenner ikke til denne selv).

Her kan du lese dagboken min fra da jeg gikk på Grete Roede-kurs:

http://ez.kvinneguiden.no/article/archive/52/5

Skrevet

Jeg tror også at du spiser for lite, og de sjokoladene hver dag er nok heller ikke bra.

Men det vet du nok;)

Hva med å trene litt mer? En god lang tur hjelper på mer enn humøret!

Lykke til! Jeg vet hvor stress det er med noen kilo for mye når man ikke er helt ovenpå. Men det hjelper virkelig på humøret å få dem av. Kanskje du kunne snakket med legen din..?

Skrevet

Spis mer! Og vær i aktivitet. Gå deg en tur hver dag ,få opp tempoet slik at du blir varm.Bevegelse er i hvertfall for meg avgjørende for vekta.

Ta en prat meg legen og få hjelp til å sette opp en kostholdsplan. Du får i deg altfor lite næring, kroppen trenger skikkelig drivstoff for å fungere!

Skrevet

1. Du spiser for lite

2. Visste du at stor svingninger i blodsukkrte kan føre til at man blir deprimert? Å tro at den sjokoladen gjør deg lykkelig er bar tull. Den har ingen ting med lykke å gjøre, kansje kortvarig glede, menikke lykke

3 Begynn å tren, vet det kan høres hardt ut, men fysisk aktivitet hjelper også på syken

Lykke til !

Skrevet

Og hva med å finne alternativer som ikke er like "ille" som sjokolade. Litt dreamis, heistad sjokoladepudding, en yoghurt, drops fra apoteket som er nesten uten kalorier.... listen er uendelig. Det er mulig å kose seg selv om man slanker seg. Det gjelder bare å gjøre noen valg. Du bør også spise frukt og grønnsaker. Det metter veldig, og grønnsaker har fiber som holder deg mett lenger. Pass på at brødet du spiser er grovt, eller supler med knekkebrød eller klibrød.

Skrevet

Man går ikke ned i vekt om man spiser så lite "vanlig" mat og så mye sjokolade og yoghurt slik er det bare dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...