Gå til innhold

Trenger tips for å bli kvitt slimhoste!! Desperat!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skulle ha dratt på ferie i dag, men jeg har fått virusinfeksjon i halsen. Hoster som ett uvær. Det gjør vondt å hver minste anstrengelse er ett ork. Jeg drikker mye vann, tar brusetabeletter som skal gjøre det lettere å hoste opp slimet og jeg holder meg i ro. Trenger tips som fungerer!!

Anonymkode: e9fd0...64a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

jeg holder meg i ro.

Vær i bevegelse i stedet. Det setter lettere i gang kroppens egne mekanismer for å få ting opp og ut. Det fikk min mor beskjed om da hun var på sykehuset med dobbeltsidig lungebetennelse. Vann for å tynne ut slimet, opp og stå ut og gå for å få det opp.

Jeg snakker forresten ikke om joggeturer her altså. Ruslerunder rundt omkring i huset, opp og ned trappa i rolig tempo hvis du orker og har trapp... Poenget er å være i bevegelse innimellom.

Anonymkode: 7051f...e2f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noskapin tabletter er egentlig for tørrhoste, men også ved slimhoste fjerner det noe av irritasjonen i halsen, sånn at det er lettere å hoste mindre. Slimproduksjonen provoseres lett av mye hoste, slik at den varer lengre.

Anonymkode: b06e1...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær i bevegelse i stedet. Det setter lettere i gang kroppens egne mekanismer for å få ting opp og ut. Det fikk min mor beskjed om da hun var på sykehuset med dobbeltsidig lungebetennelse. Vann for å tynne ut slimet, opp og stå ut og gå for å få det opp.

Jeg snakker forresten ikke om joggeturer her altså. Ruslerunder rundt omkring i huset, opp og ned trappa i rolig tempo hvis du orker og har trapp... Poenget er å være i bevegelse innimellom.

Er det sant!!? Hvorfor har alle leger jeg har møtt opp igjennom åra sagt at jeg skal holde meg i ro. Makan ass! Da e det bare å velte seg sjøl ut av senga å rusle seg en tur rundt i huset. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noskapin tabletter er egentlig for tørrhoste, men også ved slimhoste fjerner det noe av irritasjonen i halsen, sånn at det er lettere å hoste mindre. Slimproduksjonen provoseres lett av mye hoste, slik at den varer lengre.

Men da demper jeg jo hosten. Da blir jeg ikke kvitt slimet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, du kan jo alltids hoste i vei og provosere frem mer slimproduksjon, sånn at du kan hoste mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slimproduksjonen provoseres lett av mye hoste, slik at den varer lengre.

Hvordan vet man når man bør få opp/bort slimet da, og når man bør dempe hostingen? For mye hosting er slitsomt, men for mye slim er jo heller ikke bra.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvordan vet man når man bør få opp/bort slimet da, og når man bør dempe hostingen? For mye hosting er slitsomt, men for mye slim er jo heller ikke bra.

Så lenge du puster greit er vel ikke slimet noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge du puster greit er vel ikke slimet noe problem?

det er vel alt for slitsomt å "hoste som et uvær" da... 

:bond: 

Anonymkode: 0ed53...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta det med ro til det går over? Prøv gjerne råmelkstabletter,kan hjelpe . 

Anonymkode: 255f5...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her:

Takk for tips! Jeg får ikke tak i noe som kan hjelpe meg nå. Nå trenger jeg tips om hva dere gjør for å få sove på nettene?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det hosten som er det verste problemet?

Anonymkode: 5767b...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde ta slimoppløsende hostesaft! Bisolvon eller bronkyl.  Ikke ta hostesaft som cosylan, eller annet som er hostedempende, da kommer ikke slimet opp og det skaper betennelse.

Når du beveger deg jobber lungene og slimet kommer lettere opp. Dersom slimet ikke er blank, men får farge, må du til legen fordi du kan ha fått betennelse. Mitt beste tips er å drikke rikelig med væske, helst vann, så kommer slimet lettere ut. Du kan bruke nesespray dersom du er tett i nesa (pass deg for sår hals som bivirkning), men du kan gjerne skulle nesen med saltvann som ikke skader slimhinnene. Ha en ekstra pute så du ligger høyt med hodet om natta. 

Ta en koronatest, mange som er smittet for andre gang i dag. Bruk munnbind for å spare andre fra å bli syk, og hold deg hjemme. Å bli frisk er en tålmodighetsprøve. God bedring!

Anonymkode: 9e841...cc9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...