AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #1 Del Skrevet 8. juli 2022 Har forsøkt meg 14 dager med faste, 16:8 (noen ganger lenger). Spiser rimelig sunt. Tar noen ganger et glass tørr vin på kvelden. Hvordan erfaringer har dere andre med faste i forhold til vektnedgang? Jeg ønsker å gå ned noen kilo. Jeg spiser sunt og lite karbohydrater. Mye grønt og frukt. Anonymkode: ba952...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #2 Del Skrevet 8. juli 2022 Det er et veldig hjelpsomt verktøy for meg i alle fall. Jeg blir mindre sulten av det og det hjelper meg å kutte ned på godis og sånt. Man kan jo klare å gå opp i vekt om man spiser kontinuerlig i de 8t med spisevindu, så man må bruke hodet litt. Anonymkode: 7c9f2...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #3 Del Skrevet 8. juli 2022 Vekta står bom stille 😕 jeg lever nå nesten med periodisk faste (frokost 08.00, siste måltid mellom 17.00-17.30, så lever ikke helt med periodisk faste, men nesten). Men har også prøvd med på strengt holdt meg til 16/8, men for meg, gir det ingen effekt på vekta. Så for meg og min kropp funker ikke fasting. Mens noen jeg følger på TikTok har gått ned 3 kg (inkl. Synlig effekt) på 1 uke 😐 livet er rett og slett bare urettferdig. Og jeg har nok av kilo å ta av, er godt 30 kg overvektig. Anonymkode: 59114...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #4 Del Skrevet 8. juli 2022 Vin om kvelden hvis du da er i faste må du kutte ut. Alt med næring i bryter fasten. Anonymkode: 92187...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #5 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vekta står bom stille 😕 jeg lever nå nesten med periodisk faste (frokost 08.00, siste måltid mellom 17.00-17.30, så lever ikke helt med periodisk faste, men nesten). Men har også prøvd med på strengt holdt meg til 16/8, men for meg, gir det ingen effekt på vekta. Så for meg og min kropp funker ikke fasting. Mens noen jeg følger på TikTok har gått ned 3 kg (inkl. Synlig effekt) på 1 uke 😐 livet er rett og slett bare urettferdig. Og jeg har nok av kilo å ta av, er godt 30 kg overvektig. Anonymkode: 59114...469 Du kan da ikke kalle det der nesten periodisk faste. Anonymkode: ebf57...b64 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Del Skrevet 8. juli 2022 Du faster ikke om du drikker vin på kvelden det eneste som regnes som ok er sort kaffe, te uten noe ekstra og vann. Når du drikker vin inntar du karbohydrater som kroppen må jobbe med. Anonymkode: 171bb...ba4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan da ikke kalle det der nesten periodisk faste. Anonymkode: ebf57...b64 1-1,5 time mer enn hva som er å regne som periodisk fast er det jeg gjør til vanlig nå. Jeg kaller det nesten, for det er nesten. Men ikke helt. Derfor sier jeg heller ikke at jeg driver med periodisk faste, for jeg gjør strengt tatt ikke det. Men som jeg også skrev har jeg også fulgt reglene og holdt meg innen de 8 timene også i lengre perioder, og det gjør absolutt ingenting for vekta mi. Anonymkode: 59114...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1-1,5 time mer enn hva som er å regne som periodisk fast er det jeg gjør til vanlig nå. Jeg kaller det nesten, for det er nesten. Men ikke helt. Derfor sier jeg heller ikke at jeg driver med periodisk faste, for jeg gjør strengt tatt ikke det. Men som jeg også skrev har jeg også fulgt reglene og holdt meg innen de 8 timene også i lengre perioder, og det gjør absolutt ingenting for vekta mi. Anonymkode: 59114...469 Hvordan er kostholdet ditt ellers, da? Det har også betydning. Anonymkode: 1abdf...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er kostholdet ditt ellers, da? Det har også betydning. Anonymkode: 1abdf...e17 Selvsagt har antall kalorier noe å si. Holdt meg til 1500kcal når jeg faktisk drev med periodisk faste (09.00-17.00 spisevindu). Og før du spør igjen (for absolutt alle skal plent si at jeg teller feil), ja jeg er sikker på at jeg telte riktig. 5g smør i på skiva, 5g olje i panna ol, den ene biten med sjokolade etter middag ble også telt med i dagsbehovet. Jeg har konkludert med at jeg må bare lære med å like kroppen, for den vil ikke ned. Anonymkode: 59114...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #10 Del Skrevet 8. juli 2022 Gikk ned de overflødige kiloene etter jeg begynte å faste, veier meg ikke så kan ikke si noe nøyaktig antall men kanskje rundt 5kg nedgang. Faster riktignok lenger enn 16 timer en del dager i uka. Anonymkode: 2bfab...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt har antall kalorier noe å si. Holdt meg til 1500kcal når jeg faktisk drev med periodisk faste (09.00-17.00 spisevindu). Og før du spør igjen (for absolutt alle skal plent si at jeg teller feil), ja jeg er sikker på at jeg telte riktig. 5g smør i på skiva, 5g olje i panna ol, den ene biten med sjokolade etter middag ble også telt med i dagsbehovet. Jeg har konkludert med at jeg må bare lære med å like kroppen, for den vil ikke ned. Anonymkode: 59114...469 Du er ikke insulinresistent, da? Personer med BMI< 30 er ofte det, og enkelt forklart så vil insulinresistens føre til at (raske) karbohydrater omdannes til fett, samtidig som fettforbrenningen er "slått av", slik at det blir svært vanskelig å gå ned i vekt. Faste vil ofte ikke fungere ved insulenresitens. Anonymkode: 1abdf...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan da ikke kalle det der nesten periodisk faste. Anonymkode: ebf57...b64 16:8 er èn type periodisk faste. Andre tidsintervaller som er vanlig å bruke, er også 14:10 og 20:4 Anonymkode: 1abdf...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 16:8 er èn type periodisk faste. Andre tidsintervaller som er vanlig å bruke, er også 14:10 og 20:4 Anonymkode: 1abdf...e17 14:10 er ikke spesielt effektivt dersom man vil ned i vekt da. Spisevinduet er alt for langt, og er vel strengt tatt på grensa til å kunne kalles PF. Anonymkode: 0e18d...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #14 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er ikke insulinresistent, da? Personer med BMI< 30 er ofte det, og enkelt forklart så vil insulinresistens føre til at (raske) karbohydrater omdannes til fett, samtidig som fettforbrenningen er "slått av", slik at det blir svært vanskelig å gå ned i vekt. Faste vil ofte ikke fungere ved insulenresitens. Anonymkode: 1abdf...e17 ...men faste er jo en av de mest effektive måtene å behandle høyt insulin og insulinresistens på. Anonymkode: 7c9f2...bd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #15 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ...men faste er jo en av de mest effektive måtene å behandle høyt insulin og insulinresistens på. Anonymkode: 7c9f2...bd1 Er det? Jeg har pcos, og et av mine symptom er insulinresistens. Jeg faster og spiser mellom 900 og 1300kcal per spisevindu. Går ikke ned okke som. Anonymkode: 81cc4...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #16 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er det? Jeg har pcos, og et av mine symptom er insulinresistens. Jeg faster og spiser mellom 900 og 1300kcal per spisevindu. Går ikke ned okke som. Anonymkode: 81cc4...71b Ja, tror du det hadde gått bedre om du spiste hele døgnet? Noen av oss må faste lenger. Anonymkode: 7c9f2...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 8. juli 2022 #17 Del Skrevet 8. juli 2022 Prøvd ut 16/6 i en og en halv uke nå, pg gått ned 2,5 kg. Bruker gratisappen Lifesum i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 9. juli 2022 #18 Del Skrevet 9. juli 2022 Jeg gikk ned med periodisk faste og mindre porsjoner. Jeg var normalvektig men bmi på 24,5 og gikk ned 0,2-0,3 kg i uka i snitt. Hadde flere uker på vektplatå, så ned 0,5-1 kg. Det tok meg 6 mnd å gå ned 10 kg, men kom meg dit til slutt. Vin på kvelden bryter fasten da, det ville jeg unngått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #19 Del Skrevet 9. juli 2022 Skal du ned i vekt må du justere kostholdet ditt. At du faster fra siste måltid til frokost neste dag med minst 12t er fint...selv ligger jeg på 14t der. Tar et glass vann etter jeg har stått opp. Anonymkode: d8cf7...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muffin man Skrevet 9. juli 2022 #20 Del Skrevet 9. juli 2022 Periodisk faste er mer eller mindre en strategi for å minske mengden med kalorier utover dagen. Om man spiser gjennom et lite spisevindu og ikke mister vekt må man nesten ta en kikk på eget kaloriinntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå