Gå til innhold

Er dette huset verdt 5 millioner?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tidenes merkeligste annonse.

Anonymkode: e6862...64c

You said it! Denne annonsen var en eneste lang latterkule. 6 bilder av trappa faktisk. Og hvem er denne Knut Bye som ligger 500 m unna?

Takk til TS som delte! 

Anonymkode: fd761...cf8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skeptisk.

Du bør gjøre research på personen som selger det. Han driver et firma som selger tjenester innen oppussing og oppgir å ha kompetanse på hva enn det skulle være. Det er bare én ansatt, sikkert han selv. Det er uklart hva hans bakgrunn faktisk er, hva han faktisk er autorisert/kompetent til å gjøre og hvem han evt. samarbeider med som er det.

Dette er relevant fordi han etter all sannsynlighet har pusset opp sitt eget hus. Alt av samsvarserklæringer MÅ være på plass, du skal vite at jobben er gjort er *faktiske* fagfolk. Om dette er gjort i regi av firmaet hans må du ta i betraktning at det i følge tilgjengelige regnskapstall ikke er lønnsomt eller likvid. Dvs. at sjansen for konkurs er stor.

Huset ble kjøpt i 2016 for 735 000 kr. Selv med oppussing er den prisveksten ganske vill, dog vet jeg ikke hvordan prisnivået er ellers i Vardø.

Hvorfor ble huset plutselig totalrenovert i 2021 og fraflyttet i 2022? Har han registrert huset på firmaet før han selger det? Det blir ikke nødvendigvis tinglyst. Slike ting må du sjekke opp om du vurderer slike objekter.

Anonymkode: 6c01b...7e4

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 84414...28f

• Liker 1
Skrevet

Tacky med alle lysene ja. Typist østeuropeisk oppussing. Flombelysning ute, lyser opp så man kan se huset milevis unna.

Og så er det ikke engang planløsninger av boligen. Jeg vedder på at det "store" soverommet er 10 kvm, og de to andre rundt 7 kvm.

Gud, hvor øde og forblåst landskapet er. Hagene rundt har ikke et eneste tre eller busk, og alt som gror der er gress.

• Liker 5
Skrevet

Kjempekupp. Det står tross alt i annonsen at "alt er implementert".

"Alt" er rimelig mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klassisk eksempel på hvorfor man ikke bør selge privat.

Anonymkode: 688aa...baa

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

You said it! Denne annonsen var en eneste lang latterkule. 6 bilder av trappa faktisk. Og hvem er denne Knut Bye som ligger 500 m unna?

Takk til TS som delte! 

Anonymkode: fd761...cf8

Knut Bye kolonial 😃 600 m å gå ifølge Google Maps 😛

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt vel optimistisk vil jeg vel si...

CAB64C29-CEBD-4A4F-818C-0AA73A935C1B.png

Anonymkode: 68e6d...554

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende det har sneket seg med en null for mye?

• Liker 2
Skrevet

Om en skulle kjøpt tomt og bygd ett helt nytt hus så ville nok prisen blitt 5mill.

Men kunne aldri fristet meg å gå på visning engang på dette huset med denne elendige annonsen. Du kommer helt til bilde 84 av 99 før en får se bilde av kjøkken/stue. 8 bilder av utebelysning, bilder tatt av dører for å vise inngang til vaskerom, bad nede ikke ferdig, merkelige bilder av knotete soverom, bilde av bad begynner med nærbilde av blandebatteri.

Og når fin utsikt bilde er ett bilde stort sett dominert av det gule nabohuset, utvendige bilder viser null trær eller busker rundt på noen som helst kant, veldig smale terrasser pluss at du aldri får sett utsikten fra sofagruppen på stua, eller planløsning for huset. Så nei ville ikke vurdert dette for 5mill.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ops2 skrev (8 timer siden):

Tacky med alle lysene ja. Typist østeuropeisk oppussing. Flombelysning ute, lyser opp så man kan se huset milevis unna.

Og så er det ikke engang planløsninger av boligen. Jeg vedder på at det "store" soverommet er 10 kvm, og de to andre rundt 7 kvm.

Gud, hvor øde og forblåst landskapet er. Hagene rundt har ikke et eneste tre eller busk, og alt som gror der er gress.

Akkurat det er jo smak og behag. Hadde elsket å bodd slik. Vi er nå innestengt av høye trær og mye mygg... 

Anonymkode: 67c75...ec1

AnonymBruker
Skrevet

"Det hvite huset"

Bildene viser minst 3 hvite nabohus... 😂

Anonymkode: b8a01...98a

• Liker 5
Skrevet

Generiske materialer, 35k/M2, privat salg, ser ut som det er innredet av en 14 gammel gutt.. Uten å kjenne markedet der opp så virker det umiddelbart i dyreste laget.

• Liker 1
Skrevet

9950 Vardø... lenger nord kommer man knapt. Er det der det er "sommer" med 12 varmegrader i fire uker, så er den over?

Over 5 mill for et hus på en sånn utpost? Aldri i livet. Oppussingens kvalitet kjenner man heller ikke, hvis det er selvgjort. 

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Vardø er en by…

Anonymkode: 9fcce...d01

Med 1700 innbyggere... Bygda jeg kommer fra er dobbelt så stor. 😅

Spesiell annonse ja, men sånt er ikke så uvanlig en del steder. På min hjemplass bruker nesten ingen megler. Jada, det gir dårlige bilder men ingen bryr seg fordi alle vet hvilke boliger som er til salgs, og de som er interessert, de går for å se på boligen selv. 

Foreldrene mine brukte megler for å selge. Bortkastede penger, 98% av visningene måtte de stå for selv fordi megler var så langt unna og det kostet mange tusen per visning. Folk er ikke interesserte i å gå på offentlig visning, det er noe fancy tull i deres øyne. 

Kjenner ikke boligmarkedet i Vardø men jeg ville ikke betalt mer enn 3 mill for en bolig der. 

AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (2 timer siden):

Om en skulle kjøpt tomt og bygd ett helt nytt hus så ville nok prisen blitt 5mill.

Men kunne aldri fristet meg å gå på visning engang på dette huset med denne elendige annonsen. Du kommer helt til bilde 84 av 99 før en får se bilde av kjøkken/stue. 8 bilder av utebelysning, bilder tatt av dører for å vise inngang til vaskerom, bad nede ikke ferdig, merkelige bilder av knotete soverom, bilde av bad begynner med nærbilde av blandebatteri.

Og når fin utsikt bilde er ett bilde stort sett dominert av det gule nabohuset, utvendige bilder viser null trær eller busker rundt på noen som helst kant, veldig smale terrasser pluss at du aldri får sett utsikten fra sofagruppen på stua, eller planløsning for huset. Så nei ville ikke vurdert dette for 5mill.

Det vokser ikke trær i Vardø, byen ligger i arktisk klimasone. Det eneste treet finner du på Vardø husfestning. 

Anonymkode: 5e04d...184

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Litt vel optimistisk vil jeg vel si...

CAB64C29-CEBD-4A4F-818C-0AA73A935C1B.png

Men det øverste der er jo et oppussingsobjekt, så det blir ikke sammenlignbart.

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje i norsk skala, men Norge er et veldig lite land ...

Anonymkode: 318b8...fe2

Nei, Norge er faktisk ganske stort. 69-ende største landet i verden, det er flere hundre nedenfor på listen. Mulig det ser lite ut, men det er "evig langt" fra Arendal til Hammerfest.

Og nei, dette huset kan umulig være verdt prisen. Ser utrolig harry ut med LED-opplegget, og frykter mye her er "gjort sjøl".

Anonymkode: 65b08...bbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med alt LED-lyset på gulvlister etc må man støvsuge kontinuerlig, hilsen hun som lå på gulvet med lommelykt for å finne noe og endte opp med å støvsuge enda en gang 🤪

Anonymkode: 80573...70a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...