Gå til innhold

Kake og middags tips? :)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min yngste har bursdag på lørdag, jeg fyller 40 og yngste fyller 1 år, vi skal ha familie selskap og blir 12 stk, er meg, far, storebror 10,Storesøster 8 og lillebror 1, mine foreldre, hans foreldre og min bror med 2 barn, de andre søskene våre bor for langt vekk til og komme på en dagstur,men vi ser de alle i august da mannen fyller 40, da er det uten barn.

Vi skal grille, blir pølser og hamburger på barna, og biff på oss, men vi må jo ha noe poteter ved siden av, men lei kokte, hva tenekr dere er best til så mange? 1åring spiser nok lite , og hva er best av ovn stekt grønnsaker og grønn salat?

Lager en liten sjokoladekake til 1åring, men jeg ønsker en kake som går an og spise med hendene til oss andre, både mine barn og mine nevøer er ikke så glad i sjokoladekake og bløtkake og slike kaker man må spise med skje. Tenke honningkake den kan spises uten skje,men trenger 1 til :) noen forslag?

Anonymkode: a8a92...041

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spiser 1 åringen potetsalat, biff og pølsebiter 😊 Lager ikke noe ekstra bare for han (grønnsaker spiser vi alle). 

Kake som kan spises med hendene som jeg kommer på farten: 

- kake i muffinsform 

- kake på pinne

- brownies 

- smultring

- kransekake

Kan også lage gulrotkake med tynn bunn, trenger ikke skje da :)  Eller hvilken som helst tynn bunn

AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (36 minutter siden):

Her spiser 1 åringen potetsalat, biff og pølsebiter 😊 Lager ikke noe ekstra bare for han (grønnsaker spiser vi alle). 

Kake som kan spises med hendene som jeg kommer på farten: 

- kake i muffinsform 

- kake på pinne

- brownies 

- smultring

- kransekake

Kan også lage gulrotkake med tynn bunn, trenger ikke skje da :)  Eller hvilken som helst tynn bunn

takk for tips :) brownies er de fleste glad i :) tror jeg tar fløtebakte poteter :) potetsalat liker få

AnonymBruker
Skrevet

Gulrotkake i langpanne. 

Anonymkode: 0ee4a...b94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gulrotkake i langpanne. 

Anonymkode: 0ee4a...b94

tror ikke alle liker det, men jeg synes det er kjempe godt

AnonymBruker
Skrevet

Ostekake i engangsbeger? En dært kjeksbunn i hver kopp, en dæsj ostekrem oppå, og evt noen skjeer med stivna gele og/eller bær oppa der igjen.

Anonymkode: b7293...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Karamellkake!!

Anonymkode: 8acbf...9e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Karamellkake!!

Anonymkode: 8acbf...9e9

oppskrift?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ovnsbakte potetbåter er perfekt til grillmat. Da deler jeg poteter i båter, trenger ikke skrelle de om du ikke er helt nater på det, legger båtene i en liten pose, heller over noen ss olje, og det krydderet jeg måtte ønske. Roter litt rundt på dette, og heller det ut over en ildfast form eller stekebrett. Ferdig på 30 minutter i ovnen. Drysser over sydet havsalt eller maldonsalt rett før servering. Det er kjapt, enkelt, og smakfullt. 

Ellers kan hasselback poteter være godt. 

Grønnsaker så er det praktisk å lage spyd, der man i tillegg til paprika, sopp og løk kan ha baconsurret dadler mellom. 

Potetsalat er alltid en slager. 

Lag en saus, bernaise eller peppersaus. 

aioli. 

Kake så gjør du det så enkelt eller innviklet som du selv har motivasjon til :) Gulrotmuffins i fine former, ostekrem og toppet med blåbær og bringebær, en ferdigpose med brownies som du topper med hakket peanøtter og havsalt, fantastisk godt og alle elsker det, server med vaniljeis og friske bringebær/jordbær. 

Ostekake ser jeg noen nevnte, lag det i porsjonsglass feks. Hva med daimiskake? Den er nydelig, jeg bruker oppskriften på DetSøteLiv, jeg kniper litt inn på sukkeret. 

Om det er varmt og sol der dere er hadde jeg droppet ting med mye fløtekrem, da den kan bli litt kornete eller vassen i varmen. 

Jordbær med sjokoladetrekk er nydelig å se på og smaker himmelsk, kjapt å lage og ser proft ut. 

Et fat med melon? stort sett alle forsyner seg med det i varmen :)

Gratulere med dagen til dere begge :) 

Anonymkode: 44233...5ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes ovnsbakte potetbåter er perfekt til grillmat. Da deler jeg poteter i båter, trenger ikke skrelle de om du ikke er helt nater på det, legger båtene i en liten pose, heller over noen ss olje, og det krydderet jeg måtte ønske. Roter litt rundt på dette, og heller det ut over en ildfast form eller stekebrett. Ferdig på 30 minutter i ovnen. Drysser over sydet havsalt eller maldonsalt rett før servering. Det er kjapt, enkelt, og smakfullt. 

Ellers kan hasselback poteter være godt. 

Grønnsaker så er det praktisk å lage spyd, der man i tillegg til paprika, sopp og løk kan ha baconsurret dadler mellom. 

Potetsalat er alltid en slager. 

Lag en saus, bernaise eller peppersaus. 

aioli. 

Kake så gjør du det så enkelt eller innviklet som du selv har motivasjon til :) Gulrotmuffins i fine former, ostekrem og toppet med blåbær og bringebær, en ferdigpose med brownies som du topper med hakket peanøtter og havsalt, fantastisk godt og alle elsker det, server med vaniljeis og friske bringebær/jordbær. 

Ostekake ser jeg noen nevnte, lag det i porsjonsglass feks. Hva med daimiskake? Den er nydelig, jeg bruker oppskriften på DetSøteLiv, jeg kniper litt inn på sukkeret. 

Om det er varmt og sol der dere er hadde jeg droppet ting med mye fløtekrem, da den kan bli litt kornete eller vassen i varmen. 

Jordbær med sjokoladetrekk er nydelig å se på og smaker himmelsk, kjapt å lage og ser proft ut. 

Et fat med melon? stort sett alle forsyner seg med det i varmen :)

Gratulere med dagen til dere begge :) 

Anonymkode: 44233...5ab

takk, her var det mye fine tips :) kanskje ta båtpoteter i steden for fløtegranierte, er jo mindre jobb synes jeg :) hasselbakte er også veldig godt, kansje lage litt av begge :)

Skrevet

Gilde Turmat :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...