Gå til innhold

Vafler


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fruktose har sannsynligvis samme effekt på candidaen som vanlig sukker, i og med at det bare er en annen sukkerart. Muligens hadde det gått an å brukt kunstig søtstoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Fruktose har sannsynligvis samme effekt på candidaen som vanlig sukker, i og med at det bare er en annen sukkerart. Muligens hadde det gått an å brukt kunstig søtstoff?

jeg har sånn søtningsmiddel jeg tenkte jeg kunne bruke jeg. Natreen, blir det bra tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også ganske enkelt lage vafler uten søtningsmiddel, men de vil selvsagt smake deretter. Det er jo endel naturlig sukker i melken, forutsatt at du bruker (kan bruke) søt melk/fløte istedet for kulturmelk/rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en VELDIG god oppskrift med nesten ikke sukker.

4 egg

4 ss sukker

Piskes til eggedosis

150 gram smør, smeltes og avkjøles

300 gram mel

1 ts vaniljesukker

4 dl kulturmelk

1ts natron

I tillegg bruker jeg det jeg måtte ha av rømmerester, men det er ikke noe must.

Får masse skryt av disse vaflene, og det er nesten ikke sukker i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig vaffelrøre men bruk fruktose i stedet ;)

Du trenger ikke å bruke like mye fruktse som du opprinnelig skulle brukt sukker, pga. at frukoste gjør mer "ut av seg", for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget for Lilleulv er vel at hun går på candidadiett, og derfor ikke skal ha sukker i noen form. Fruktose er like fullt sukker, og vaniljesukker inneholder sukker (derav navnet). Jeg ville prøvd med kunstig søtstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Poenget for Lilleulv er vel at hun går på candidadiett, og derfor ikke skal ha sukker i noen form. Fruktose er like fullt sukker, og vaniljesukker inneholder sukker (derav navnet).  Jeg ville prøvd med kunstig søtstoff.

:klem: men jeg kan ha litt fruktose, elphaba. bare ikke for mye. det er raffinert sukker som er krise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippopotamus

Jeg er litt sjokkert her, jeg... :overrasket:

Sukker i vaffelrøre??? Sukker er da noe man bruker oppå vaflene, dersom man liker det?

Jeg har aldri hatt et fnugg av sukker i mine vafler; heller ikke vaniljesukker, fruktose eller andre søtningsstoffer. Og jeg har aldri fått klager på vaflene; derimot har jeg hver eneste gang blitt spurt om oppskrift (noe jeg ikke har; jeg tar det alltid på slump)!

Da jeg jobbet på storkjøkken, var mine vafler kjent som de beste der, og både min mors og mine to bestemødres vafler har alltid vært kjent for å være gode, og de har heller ikke brukt sukker.

Og jada, vi pleier å bruke masse surmelk; de blir gode likevel.

Plutselig forstår jeg hvorfor jeg ofte synes vafler jeg spiser på kafè eller borte på besøk er søte og klisne...

Lag vafler uten sukker du, Lilleulv! De blir helt sikkert gode (om ikke bedre...) uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sjokkert her, jeg...  :overrasket:

Sukker i vaffelrøre??? Sukker er da noe man bruker oppå vaflene, dersom man liker det?

Lag vafler uten sukker du, Lilleulv! De blir helt sikkert gode (om ikke bedre...) uten!

Joda, vafler uten sukker blir gode, de. Min bestemor laget også vaflene uten sukker. Men sjokkert..?

Tror nok det er vanligere å ha sukker i varierende mengde i vaffelrøren enn det er å ikke ha sukker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...