AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #21 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og hva tror du leger kan om pottetrening? Biologisk sett viser det seg faktisk at barn gir signaler om at de må på do fra de er nyfødt, men at man ved å bruke bleier venner barna av med å sende ut disse signalene. Har selv tre barn, alle tørre ved to år. Null stress. Enkelte uhell vil det selvsagt være, men det er helt normalt. Og når det gjelder vedkommende som sier at barnehageansatte ønsker at barna skal gå med bleie til de er 4 år. Det kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Tvert om, vi forsøker å oppmuntre foreldrene til å tenke pottetrening tidlig, men foreldrene synes det er så lettvint med bleie. For dem. Bleieskift på storbarnsavdeling tar mye tid og ressurser fra barna. Det vi som barnehageansatte IKKE liker derimot, er foreldrene som bare dropper bleien over natten og leverer barnet i barnehagen og forventer at det er vi som jobber der som skal ta oss av selve avvenningen. Bruk en (lang)helg eller ferie, og etter to-tre intensive dager hjemme er som regel barnet klar til å forsøke seg i barnehagen også. Anonymkode: cd173...443 Så godt å høre om barnehageansatte som er for tidlig bleieslutt! Barnehagen stakk dessverre kjepper i hjulene for oss med nr. 2 som dem mente var for liten til pottetrening da han var 2 år. Jeg var førstegangsmor å hørte såklart på barnehagen. Det skulle jeg ikke gjort. Da barnet var blitt 3 år og fant ut han hadde egen vilje, så slet vi skikkelig. Endte med at han ble 4,5 år å vell så det før vi fikk gjennomslag for bleieslutt. Ved nr. 2 avvendte vi bare uten dialog med barnehagen da han var nesten 2 år. Hadde en hel uke hjemme å det gikk kjempe bra. Leverte han i barnehagen og dem var skeptiske men jeg sa bare at dem ikke kunne ta bleier på et avvendt barn! Det gikk heldigvis veldig bra men var engstelig for at dem skulle ta på bleie bak min rygg. Det gjorde dem heldigvis ikke. Tror jeg 🤪 Anonymkode: a63c2...6fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå