Gå til innhold

Når bestille reiseforsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal på ferie siste uken i juli og lurte derfor på når det er ideelt at jeg bestiller reiseforsikring til oss? Uker før eller dager før avreise?

Anonymkode: f245d...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Reiseforsikring er jo alltid lurt å ha, gjelder fra du går ut døra hjemme om du har en god en.

Anonymkode: bdcc0...eb8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ha gjort det nå. Forsikringene mine utgår 31. Juli. Tegnet nylig nye forsikringer som gjelder fra 01. August. 

Anonymkode: ea217...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betaler du mer enn halvparten av reisen med kredittkort er du reiseforsikret automatisk. 

Ut over dette vil jeg anbefale at du har en helårs reiseforsikring. Det kan du bestille nå. 

Anonymkode: 33326...0e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler også helårs reiseforsikring. Da er dere forsikret hele tiden, selv om du bare skal en tur på butikken hjemme og noe skjer på veien. Veskenapping, skli på isen og brekke noe, alt mulig.

Anonymkode: 754cc...0ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reiseforsikring må bestilles før reisen kjøpes. Men vi har reiseforsikring hele året og vi har ikke reist på 2 år 

Anonymkode: aa953...4a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Reiseforsikring må bestilles før reisen kjøpes. Men vi har reiseforsikring hele året og vi har ikke reist på 2 år 

har du link til det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dette jeg også mener å ha lest, derfor jeg spurte :) Men da vet jeg det, takk :)

ts

Anonymkode: f245d...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis forsikringen skal beskytte mot avbestilling må den kjøpes før reisen kjøpes.

Anonymkode: 7d063...869

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går fint å kjøpe forsikring etter at man har kjøpt reisen, men det vil være visse begrensninger knyttet til refusjoner av billetter etc. Viktige ting som sykdom på ferie, vil være dekket. 

Anonymkode: 5b959...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Velinda skrev (11 timer siden):

har du link til det??

Kommer an på vilkår, men de fleste reiseforsikringer får du ikke med avbestillingsforsikring på hvis du ikke hadde den da du bestilte/betalte litt avhengig av hva vilkårene sier. De dekkrr likevel som vanlig på reisen. Hilsen tidligere forsikringsrådgiver. 

Anonymkode: 2cd03...3fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 19.20):

Vi har også reiseforsikring, men vet ikke helt hvor vits det er. Hvis man betaler halve reisen med kredittkort,  har man jo reiseforsikring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen reiseforsikringer må kjøpes før reisen er betalt, feks DnB. Kjøper du den etter at reisen er betalt så er du dekket på selve reisen, men ikke ved evt sykdom/avbestilling på utreise. Men europeiske reiseforsikring må kjøpes før reisen skjer. Så du må bare lese deg opp og finne en som passer. Har du betalt reisen allerede så velg Europeiske for den dekker. Men usikker på hvor lenge før avreise du må kjøpe. Du kan jo ikke kjøpe dagen før avreise om du har blitt syk og så forvente at forsikringen dekker det. 

Anonymkode: cd57c...419

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 18.45):

Betaler du mer enn halvparten av reisen med kredittkort er du reiseforsikret automatisk. 

Ut over dette vil jeg anbefale at du har en helårs reiseforsikring. Det kan du bestille nå. 

Anonymkode: 33326...0e5

Kredittkort dekker kun reiser opp til 50.000kr. Det holder om du er en person, men er du som meg som har kjøpt reise til familie på 6stk i fellesferien så blir reisen på høyere beløp enn 50.000 og da dekkes det ikke ved evt sykdom/avbestilling. 

Anonymkode: cd57c...419

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...