Gå til innhold

Oppkjøring i Larvik

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg strøyk to ganger i Tønsberg trafikkstasjon og læreren min har bestilt timer i Larvik. Jeg lurer på, at noen kjørte opp der før og kan gi til meg tips. Jeg aldri kjørt i Larvik.  Neste oppkjøring i august.  Takk 🙂

Anonymkode: 52cf1...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruk søkefunksjonen, så finner du kanskje noen tips!

og har du mulighet så få noen til å kjøre med deg der, gjerne med deg som sjåfør, men det hjelper også å sitte på og følge med! Be også om mulige oppkjøringskjøreruter, da kan du gå gjennom rutene, enten ved å kjøre i Larvik eller bruke google streetview. Jeg bor i Bergen, men kjørte opp på Stord, så jeg og en venninne tok en dagstur dit og kjørte mulige oppkjøringsruter slik at jeg var litt kjent (jeg var passasjer).

lykke til!😊

Anonymkode: ce7cd...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Bruk søkefunksjonen, så finner du kanskje noen tips!

og har du mulighet så få noen til å kjøre med deg der, gjerne med deg som sjåfør, men det hjelper også å sitte på og følge med! Be også om mulige oppkjøringskjøreruter, da kan du gå gjennom rutene, enten ved å kjøre i Larvik eller bruke google streetview. Jeg bor i Bergen, men kjørte opp på Stord, så jeg og en venninne tok en dagstur dit og kjørte mulige oppkjøringsruter slik at jeg var litt kjent (jeg var passasjer).

lykke til!😊

Anonymkode: ce7cd...cdb

Tusen takk. Jeg bor lang vei fra Larvik cirka 50 km, og jeg så stresse på grunn av helt andre byen. Hvis jeg skal kjøre opp i Tønsberg da jeg må vente lenge minst 2,5måneder 😔. I Larvik de har mange ledig timer.

Takk ☺️☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær obs på veier hvor det er høyreregel, men som du ikke ser med en gang.

Også vær obs nederst i Kongegata. Der er det utrolig dårlig sikt og bilene kjører fort. I tillegg er det lurt å passe på på vei opp fra Kongegata. Det er alt for mange som ikke har fått med seg at det er forkjørsvei der🥴

I sentrum må du passe på å kjøre riktig vei da det er mange enveiskjøringer. 

Hold hodet kaldt ved rundkjøringen på øya (det er blant annet en Rema, Jula og Meny) i nærheten, det er masse trafikk og noen kjører som idioter. 

Jeg fikk bemerkning om at jeg kjørte litt for fort på landevei, selv om jeg sjelden var oppi 80. Spesielt i svingene (mange av de er skarpe). 

Ellers er det vel egentlig bare fartstilpasning, få med seg skilt og kjøre etter forholdene som ved alle andre steder😊

Jeg ville absolutt ha kommet hit et par dager før oppkjøring og kjørt litt rundt😃

Anonymkode: 48db2...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Vær obs på veier hvor det er høyreregel, men som du ikke ser med en gang.

Også vær obs nederst i Kongegata. Der er det utrolig dårlig sikt og bilene kjører fort. I tillegg er det lurt å passe på på vei opp fra Kongegata. Det er alt for mange som ikke har fått med seg at det er forkjørsvei der🥴

I sentrum må du passe på å kjøre riktig vei da det er mange enveiskjøringer. 

Hold hodet kaldt ved rundkjøringen på øya (det er blant annet en Rema, Jula og Meny) i nærheten, det er masse trafikk og noen kjører som idioter. 

Jeg fikk bemerkning om at jeg kjørte litt for fort på landevei, selv om jeg sjelden var oppi 80. Spesielt i svingene (mange av de er skarpe). 

Ellers er det vel egentlig bare fartstilpasning, få med seg skilt og kjøre etter forholdene som ved alle andre steder😊

Jeg ville absolutt ha kommet hit et par dager før oppkjøring og kjørt litt rundt😃

Tusen takk. Jeg skal kjøre der i helga. Håper jeg skal få besttåt ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk. Jeg skal kjøre der i helga. Håper jeg skal få besttåt ☺️

Bare hyggelig! Sikkert noe mer du må passe på, men det var det jeg kom på akkurat nå🙈 Jo, en annen ting. I rundkjøringer med to felt må du følge godt med på de som ligger i høyre fil og skal ta av til høyre, noen ganger kjører de rett fram (opplevd det flere ganger). Masse lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tren på bakkestart 😅 jeg kjørte opp i Larvik for ca 25 år siden, var ikke kjent i byen i det hele tatt og ble overrasket hvor bratte bakker det var, og det første sensoren ville ha meg til å gjøre var en real bakkestart 🙈 knota litt da 😂 

Nå er jeg blitt ganske kjent i Larvik og det er en ganske enkel by å kjøre i egentlig. Pust med magen, ta det med ro og gjør du noe du vet er feil så si ifra og forklar hva du gjorde feil og hva du skulle ha gjort. Møter du på en god sensor så får du pluss i boka for det. Kjørte opp med lastebil noen år senere enn personbil, og gjorde to ganske store feil fordi jeg var så stressa. Bestod likevel fordi jeg var flink til å forklare hva jeg burde gjort og viste at jeg hadde kunnskapen, bare at nervene tok litt overhånd

Anonymkode: cd5a6...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tren på bakkestart 😅 jeg kjørte opp i Larvik for ca 25 år siden, var ikke kjent i byen i det hele tatt og ble overrasket hvor bratte bakker det var, og det første sensoren ville ha meg til å gjøre var en real bakkestart 🙈 knota litt da 😂 

Nå er jeg blitt ganske kjent i Larvik og det er en ganske enkel by å kjøre i egentlig. Pust med magen, ta det med ro og gjør du noe du vet er feil så si ifra og forklar hva du gjorde feil og hva du skulle ha gjort. Møter du på en god sensor så får du pluss i boka for det. Kjørte opp med lastebil noen år senere enn personbil, og gjorde to ganske store feil fordi jeg var så stressa. Bestod likevel fordi jeg var flink til å forklare hva jeg burde gjort og viste at jeg hadde kunnskapen, bare at nervene tok litt overhånd

Anonymkode: cd5a6...b9f

Tusen hjertelig  takk. Håper skal  få bestått.    Det bli tredje ganger 😅😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Bare hyggelig! Sikkert noe mer du må passe på, men det var det jeg kom på akkurat nå🙈 Jo, en annen ting. I rundkjøringer med to felt må du følge godt med på de som ligger i høyre fil og skal ta av til høyre, noen ganger kjører de rett fram (opplevd det flere ganger). Masse lykke til😊

Tusen hjertelig takk☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Kjørte opp i Larvik for mange år siden strøk da men ..lurt å øve på bakkestart,enveis gater, rundkjøringer.. .jeg kjørte i byen så ut mot Pindsle,Hvarnes og litt på E18 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 20.32):

Tusen hjertelig takk☺️

Hvordan gikk det, TS?

Anonymkode: fe1b7...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...