Tidus Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Fikk påvist covid på fredag for snart 1 uke siden. Hadde 4 dager feber før den ga seg (noe som var ille nok), men i går skiftet symptomene til noe helt annet. Jeg lå på sofaen og slappet av med mobilen. Plutselig var det som om jeg mistet alle kreftene mine og mobilen veide flere kilo! Fikk selvsagt litt panikkangst og det forverret situasjonen der og da, men den merkelige følelsen sitter fortsatt igjen i hodet. Den er nesten umulig å forklare, men jeg skal prøve å liste det opp: - Føler meg svak, selv om jeg kjenner musklene mine like godt som før. - Føler meg nesten brisen, men ikke på en god måte. Bare småsvimmel. - Trøtt uansett hvor mye/godt jeg sover. - Varierende grad av kvalme. - Tett i bihulene (men får stort sett til å puste godt med nesa) - Generell sykdomsfølelse Flere som har hatt det liknende? Hvor lenge varte i så fall denne ekle følelsen? Bare 2 dager og jeg er lei allerede her. 1
Wanheda Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har hatt det slik du beskriver det i snart en uke 😩 testet positivt for halvannen uke siden. I tillegg er jeg ikke kvitt den fæle hosten 2
Tidus Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2022 Wanheda skrev (2 timer siden): Jeg har hatt det slik du beskriver det i snart en uke 😩 testet positivt for halvannen uke siden. I tillegg er jeg ikke kvitt den fæle hosten Uff. Jeg har sluppet hoste foreløpig... God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Kjenner ei som hadde det som dette i 3-4 uker, men ikke like tøft hele tiden, det opphørte gradvis men tok tid. Hun sa det ble verre når hun anstrengte seg, selv on kroppen funka, hun måtte liksom lytte til den følelsen Anonymkode: 56b2a...1a1 1
enkefru Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Ikke spesielt eller merkelig i det hele tatt når det gjelder covid, ikke spesielt uvanlig m.a.o 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 ..Off topic men ffx var favorittspillet mitt i mine yngre dager❤ Så nostalgisk å se profilbildet ditt. God bedring! Anonymkode: 2637d...604 1
Tidus Skrevet 7. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 7. juli 2022 Fjugur skrev (14 timer siden): Ikke spesielt eller merkelig i det hele tatt når det gjelder covid, ikke spesielt uvanlig m.a.o Takk. Det hjelper faktisk å høre!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 Jeg har også hatt det snart en uke og sliter med bronkitt-aktig-følelse. Jeg er også sliten og litt rotete, men mulig sistnevnte er etter altfor mange dager alene på sofaen. Anonymkode: f0384...60e
Sermina Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 Dette er helt vanlige symptomer. Hos noen går det over etter kort tid, hos andre sitter det i veldig lenge.
Tidus Skrevet 7. juli 2022 Forfatter #10 Skrevet 7. juli 2022 (endret) I dag var det helt forjævlig! Trodde jeg skulle dø så dårlig jeg følte meg. Roet seg endelig litt nå på kvelden etter mange timer i helvete... Dag 7 forresten Sitat Endret 7. juli 2022 av Tidus
matsats Skrevet 8. juli 2022 #12 Skrevet 8. juli 2022 10 hours ago, Optimo said: "Mild sykdom" God bedring! Jeg har hatt det to ganger. Første gangen som mild forkjølelse som varte 1-2 dager, og andre gangen helt asymptomatisk. For de aller fleste er covid svært mild. At noen få opplever litt verre symptomer endrer ikke det. 2
Krokenguri Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 Det er vel vanlige symptomer som kan henge i. For noen en form for Long kovid. Interessant at symptomene du beskriver er noe jeg har levd med i 27år. Men har da en sykdom som heter ME, den oppstår hos de fleste etter en runde med kyssesyke. Men for mange selverklærte eksperter så er det visst bare noe vi inbiller oss. Så litt interessant å se om man kan få litt mer forståelse når det dukker opp en sykdom til som gir langvarig eller kort varig samme symptomer. Håper du ikke går dette mer enn en kort periode. Uansett hvil godt og pass på formen Tidus skrev (På 6.7.2022 den 14.37): Fikk påvist covid på fredag for snart 1 uke siden. Hadde 4 dager feber før den ga seg (noe som var ille nok), men i går skiftet symptomene til noe helt annet. Jeg lå på sofaen og slappet av med mobilen. Plutselig var det som om jeg mistet alle kreftene mine og mobilen veide flere kilo! Fikk selvsagt litt panikkangst og det forverret situasjonen der og da, men den merkelige følelsen sitter fortsatt igjen i hodet. Den er nesten umulig å forklare, men jeg skal prøve å liste det opp: - Føler meg svak, selv om jeg kjenner musklene mine like godt som før. - Føler meg nesten brisen, men ikke på en god måte. Bare småsvimmel. - Trøtt uansett hvor mye/godt jeg sover. - Varierende grad av kvalme. - Tett i bihulene (men får stort sett til å puste godt med nesa) - Generell sykdomsfølelse Flere som har hatt det liknende? Hvor lenge varte i så fall denne ekle følelsen? Bare 2 dager og jeg er lei allerede her 2 1
Tidus Skrevet 8. juli 2022 Forfatter #14 Skrevet 8. juli 2022 Krokenguri skrev (5 timer siden): Det er vel vanlige symptomer som kan henge i. For noen en form for Long kovid. Interessant at symptomene du beskriver er noe jeg har levd med i 27år. Men har da en sykdom som heter ME, den oppstår hos de fleste etter en runde med kyssesyke. Men for mange selverklærte eksperter så er det visst bare noe vi inbiller oss. Så litt interessant å se om man kan få litt mer forståelse når det dukker opp en sykdom til som gir langvarig eller kort varig samme symptomer. Håper du ikke går dette mer enn en kort periode. Uansett hvil godt og pass på formen Du har min fulle sympati og respekt for å holde ut så lenge, for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve dersom dette drar ut. 8. dagen med helvete nå.
Tidus Skrevet 8. juli 2022 Forfatter #15 Skrevet 8. juli 2022 Optimo skrev (17 timer siden): "Mild sykdom" God bedring! Takk! De fleste jeg kjenner har ikke hatt det slik som meg, heldigvis. Jeg unner ingen dette.
Krokenguri Skrevet 8. juli 2022 #16 Skrevet 8. juli 2022 Tidus skrev (22 minutter siden): Du har min fulle sympati og respekt for å holde ut så lenge, for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve dersom dette drar ut. 8. dagen med helvete nå. Takk for sympatien. Men jeg trenger ikke sympati. Men skulle så gjerne ønske at folk forsto at dette er en kronisk greie og ikke fordi man ikke gidder ting. Så forståelse holder i massevis. For meg er det blitt en del av livet, så går greit sånn sett. Men jeg nevner det for de samme kreftene som mener me sitter i hodet mener også long covid er det samme, sitter i hodet...
Anbefalte innlegg