Gå til innhold

Bursdagshilsen til voksne barn på FB

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sender dere bursdagshilsen til deres barn på FB? 
Min bror har en datter som i forrige uke ble 27 år. Det var  hilsenen på FB, med hjerter og sol og drinker og mer hjerter der han gratulerte med dagen, skrev han var stolt av henne pga hun har fått jobb og at han var kjempeglad i henne og så enda mer hjerter og div. «party» emojies. 
Hva tenker dere om det? Blir det ikke i meste laget? 
Han må selvfølgelig gjøre som han ønsker, men som vår mor kommenterte «hadde hun vært 13 og første gang på FB så ok, selv om det også hadde vært i overkant».   
I tillegg har de ikke verdens beste forhold heller, så hun er ikke «pappas jente» for å si det slik. 

Anonymkode: 14244...09b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gratulerer aldri mine voksne barn på FB. Sender de en privat melding.

Helt håpløst når folk skal gratulere og skryte av ungene sine i det vide og det brede.

Anonymkode: 6e2f5...1c0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg gratulerer ingen jeg er ordentlig nære på Facebook. Gratulerer privat. 

Anonymkode: cab1f...392

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På FB en enkel melding, og det hjertelige privat, om det føles naturlig. 

Anonymkode: 1e9a3...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi legger ut bursdagshilsen og bilde på Facebook. 

Anonymkode: 00f04...745

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg ingen problemer med, men dropper mange hjerter, skryt og "glad i deg"

Anonymkode: 65e88...6bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ringer og gratulerer, eller sender sms. FB er så upersonlig….

Anonymkode: ceca0...d6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legger av og til ut bilde også, og har gjort det av de yngre barna (så lenge de synes det er greit)

Anonymkode: 65e88...6bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er hyggelig så lenge de gjør det med alle barna, ikke bare noen. 

Anonymkode: 64149...c34

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør det ikke, men så er jeg heller ikke så aktiv med å dele ting ellers. Hva andre gjør får vel være opp til de

• Liker 1
Skrevet

En koselig hilsen er jo greit, men blir det for mye emojies og hjerter og dill så blir det egentlig bare rart syntes jeg. Spesielt da barna er voksne. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i heiteste huleste bruker godt voksne folk (ja regner med du er godt voksen, ts) tid på å mene noe om hva andre folk legger ut på Facebook?????? Ingen under 40 år (unntatt de som er + 40 i sinnet) bryr seg om det. Altså jeg forstår det ikke??? Er det «bygdekona» som slipper fram?? Bruk tid på ditt eget liv! Dropp å bry deg om ubetydelig ting, som verken skader deg eller andre, som andre folk gjør! Hva får du ut av det, egentlig?? Dette er et av livets mysterier for meg. Hvorfor gamlingene bryr seg altså. Forøvrig er jeg selv over 40, og skal jeg -hvis jeg får kniven mot strupen- mene noe om dette så er det at det er da helt normalt å gratulerer sitt voksne barn, venn, nabo, kone, bekjent osv på Facebook med både skåle-emoji og alt annet. Bunner det i at du er misunnelig på din brors forhold til sitt barn?

Anonymkode: 86821...ac2

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har ikke barn selv, men syns det er koselig at folk legger ut bilde og gratulasjonshilsen på Facebook av barn😊

Anonymkode: b0898...ec7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i heiteste huleste bruker godt voksne folk (ja regner med du er godt voksen, ts) tid på å mene noe om hva andre folk legger ut på Facebook?????? Ingen under 40 år (unntatt de som er + 40 i sinnet) bryr seg om det. Altså jeg forstår det ikke??? Er det «bygdekona» som slipper fram?? Bruk tid på ditt eget liv! Dropp å bry deg om ubetydelig ting, som verken skader deg eller andre, som andre folk gjør! Hva får du ut av det, egentlig?? Dette er et av livets mysterier for meg. Hvorfor gamlingene bryr seg altså. Forøvrig er jeg selv over 40, og skal jeg -hvis jeg får kniven mot strupen- mene noe om dette så er det at det er da helt normalt å gratulerer sitt voksne barn, venn, nabo, kone, bekjent osv på Facebook med både skåle-emoji og alt annet. Bunner det i at du er misunnelig på din brors forhold til sitt barn?

Anonymkode: 86821...ac2

😂Jeg visste dette kom til å komme… 

Du virker en smule oppkavet og stresset?  
Ha en fortsatt fin onsdag! 

Anonymkode: 14244...09b

• Liker 3
Skrevet

Barn og annen nær familie får en personlig hilsen på melding eller en telefon. Ikke en overfladisk hilsen på Facebook.

AnonymBruker
Skrevet

Min mor gjør det - med bilde og hele pakka. Jeg hater det!

Anonymkode: b21a1...4ef

AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden; det er så mange ulike meninger når det kommer til facebook og bruk av facebook, og man kan bli helt sprø hvis man bryr seg om hva andre tenker og mener. Noen misliker alle de som skriver for privat, noen rister på hodet av de som skriver mye om sykdom for å sanke sympati, andre blir irritert av folk som bare skriver om de lykkelige stundene, glansbildet av den lykkelige familie, noen hater at folk bruker mange emoji’s, noen hater all slags skryt, noen får noja av gratulasjonsmeldingene hvor det skrives hvor fine, kjekke, søte og greie folk er, også er det dem som reagerer negativt på de som legger ut bilder av seg selv ukentlig, de som bruker filter på bilder.. osv osv... det er jo umulig å legge ut noe som ikke andre reagerer negativt på..? Og jeg rister litt på hodet av at folk reagerer negativt på alt eller noe av dette😆

Anonymkode: b0898...ec7

Skrevet

Jeg skriver «gratulerer med dagen😊» 

Jeg utleverer selvsagt ingenting om dem eller om følelser. 

Skrevet

Jeg legger ikke ut bilder av egne barn, men jeg bryr meg ikke så mye om hva andre gjør. Er det nære venner eller familie skriver jeg som regel gratulerer med dagen. 

Skrevet

Tusler skyldig ut av denne tråden kjenner jeg 😄 og noterer meg at folk altså har en mening om det meste... også hvordan man evt skal eller ikke skal gratulere sine voksne barn med dagen 🤯

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...