Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. juli 2022 #61 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hvorfor krever barna så mye? Er det fordi foreldrene har lært dem opp i at det alltid skal skje noe? Eller fritiden ellers i det daglige fullpakket med ting, slik at barna ikke vet hvordan de skal være uten at det skjer noe rundt dem? Anonymkode: 5a285...a5e Tror det ligger ganske mye sannhet i dette. Ellers er det jo uansett ikke noe hvilehjem å ha små unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 6. juli 2022 #62 Del Skrevet 6. juli 2022 Man kan jo spørre seg hva er vitsen med barn når man egentlig ikke vil tilbringe tid med dem. Hvis man lengter etter hverdagen hvor man får se barnet sitt 4-5 timer i våken tilstand pr dag, så burde man kanskje stille seg spørsmålet; hvorfor fikk jeg egentlig barn? 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #63 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. da burde hun latt være og få barn Anonymkode: 723ee...7cd JEG VISSTE IKKE AT JEG KOM TIL Å BLI EN SÅ DÅRLIG MOR! Jeg trodde at jeg hadde det i meg, men det har jeg åpenbart ikke. Kunne jeg skrudd tiden tilbake... Anonymkode: 86332...4a9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #64 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonymburker skrev (3 minutter siden): Man kan jo spørre seg hva er vitsen med barn når man egentlig ikke vil tilbringe tid med dem. Hvis man lengter etter hverdagen hvor man får se barnet sitt 4-5 timer i våken tilstand pr dag, så burde man kanskje stille seg spørsmålet; hvorfor fikk jeg egentlig barn? Ja, tror du ikke jeg spør meg det spørsmålet mange ganger hver dag?? Det er ingen retrettmulighet. Så da klager jeg litt på KG. Føler meg så enormt mye bedre etter alle de fine og hjertelig støttende kommentarene. Anonymkode: 86332...4a9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #65 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg vil si det kommer an på barna. Nå har jeg to store (9 og 13) og de siste feriene har vi storkost oss. Reist, badet, spilt spill, kost oss på hyttetur. Nå har vi også en attpåklatt på 1,5 og hun er helt vanvittig aktiv og «intens» fra morgen til kveld. Hun krever en persons oppmerksomhet hvert bidige minutt i løpet av en dag, og bare mamma er god nok somregel. Står opp kl 6, og sovner ikke før 21-22 etter timevis med gråting. Jeg elsker henne over alt på jord, men kan ærlig si at jeg ikke gleder meg noe særlig til 4 uker ferie akkurat i år. Helgene er tunge nok.. Anonymkode: 5bcf3...af9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #66 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonymburker skrev (4 minutter siden): Man kan jo spørre seg hva er vitsen med barn når man egentlig ikke vil tilbringe tid med dem. Hvis man lengter etter hverdagen hvor man får se barnet sitt 4-5 timer i våken tilstand pr dag, så burde man kanskje stille seg spørsmålet; hvorfor fikk jeg egentlig barn? Jeg er veldig glad for at jeg fikk barn, men jeg kan ikke legge skjul på at ferier kan være intense og slitsomme, og særlig som alenemamma. Det betyr ikke at man ikke er glad i barna sine, eller at man overhodet ikke vil tilbringe tid med dem. Anonymkode: 324bc...007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #67 Del Skrevet 6. juli 2022 Vi storkoser oss når vi reiser bort på ferie, men med regn, regn og atter regn her hjemme synes vi det har vært litt stusselig og slitsomt hittil i sommer.. Med godt vær, utetid, basseng i hagen osv koser vi oss sammen. Anonymkode: dda36...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #68 Del Skrevet 6. juli 2022 WhisperingWind skrev (2 timer siden): Ferie her. Daff morgen. Vurderer dagsform. Går til en morsom aktivitet(strand så ofte som mulig) Sliten unge på ettermiddagen. Lov med gaming. Jeg kan jobbe med foto. Ungen kubber som et lys 19ish🙌 Nyt det så lenge det varer! Med tenåringer i hus er egentid på kveldstid blitt et fremmedord, og med en liten 2-åring som gjerne vil opp når fuglene fiser er det ikke mye voksentid igjen på meg som alenemor😅 Men koser meg likevel, for jeg vet at hverdagene er mye mer hektiske og kamp mot klokka, mens ferie betyr mer kvalitetstid og ro sammen som familie. Anonymkode: 13619...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #69 Del Skrevet 6. juli 2022 Det er slitsomt når de er små. Men jeg valgte å stoppe med en jeg da. Har ferie med min 16 åring nå. Helt fantastisk. Bare kos. Du kommer dit du også Anonymkode: 365d4...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. juli 2022 #70 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nyt det så lenge det varer! Med tenåringer i hus er egentid på kveldstid blitt et fremmedord, og med en liten 2-åring som gjerne vil opp når fuglene fiser er det ikke mye voksentid igjen på meg som alenemor😅 Men koser meg likevel, for jeg vet at hverdagene er mye mer hektiske og kamp mot klokka, mens ferie betyr mer kvalitetstid og ro sammen som familie. Anonymkode: 13619...94a Min våkner 05ish hver morgen 😅 Får frokost og Ipad på sengen🤪 Så sover jeg til 07/08. Så lat morgen før vi går ut🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #71 Del Skrevet 6. juli 2022 WhisperingWind skrev (Akkurat nå): Min våkner 05ish hver morgen 😅 Får frokost og Ipad på sengen🤪 Så sover jeg til 07/08. Så lat morgen før vi går ut🙃 stakkars liten Anonymkode: 723ee...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. juli 2022 #72 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): stakkars liten Anonymkode: 723ee...7cd Stakkar? Hvordan det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #73 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg elsker ferie sammen med barna. Det beste er å ikke måtte følge noen timeplan og få en pause fra de evige rutinene og alle tidspunkter som må rekkes. Jeg jobber i barnehage da. Og det betyr for det første at jeg er så glad i å være sammen med småbarn at jeg har valgt den yrkesveien. Og for det andre at det er mye rolige hjemme med mine to barnehagebarn enn det er på jobb. Det er flere i omgangskretesen min som gruer seg til ferien fordi det blir slitsomt. Først tenkte jeg at det høres skikkelig trist. Men vi er faktisk ulike og har ulike barn og ulike omgivelser. Det kan sikkert være noe i at man trenger tid sammen for å få det fint sammen, og det er lite tid som familie i hverdagen for de fleste. Den første helga i ferien gikk ikke på skinner her i huset, for å si det sånn. Men nå har vi kommet inn i en god, lat rytme. Det kan også være at en del har for høye forventninger til at alt skal være så utrolig koselig og bra når det endelig er ferie. Anonymkode: 54314...23d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #74 Del Skrevet 6. juli 2022 Anonymburker skrev (1 time siden): Man kan jo spørre seg hva er vitsen med barn når man egentlig ikke vil tilbringe tid med dem. Hvis man lengter etter hverdagen hvor man får se barnet sitt 4-5 timer i våken tilstand pr dag, så burde man kanskje stille seg spørsmålet; hvorfor fikk jeg egentlig barn? Er du mor? Har du et perfekt liv med perfekt unger? Takler du alt? Og du blir ikke sliten.. ikke har barn som gråter en..flott...men vet du hva. Om du sitter og skriver slik på din høye hest kan du la vær å skrive. Dette argumentet begynner å bli gammel inne på kg....og viser at du ikke ser lenger en din egen nese. Vi elsker barna våre og ville ikke vært foruten denm....men vet du hva...om du ikke har opplevd det selv....barn kan være slitsomt til tider .... Eller om du ikke har skjønt det...ingen foreldre,barn eller situasjon er like Så flott om du har en flott familie, med flotte barn og en flott ferie. Men skriv noe mer orginal neste gang Anonymkode: cb8ef...d85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #75 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så alt for barna? Hva med dere selv? Anonymkode: 04f6b...b2c Når man har barn så må man neste tilrettelegge livet etter det. Du kan ikke forvente å kunne prioritere egenaktiviteter når man har ferie med småbarn. Da må eventuelt få en ordning hvor du deler opp dagen med mannen for å frigjøre luker med egentid. Jeg mener dette har mye med innstilling å gjøre. Hvis man klarer å tenke at sånn er det når barna er små og heller gjøre meningsfulle ting ut av det, så blir man lykkligere enn de som konstant irriterer seg over manglende egentid i ferie. Anonymkode: aa355...984 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 6. juli 2022 #76 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så alt for barna? Hva med dere selv? Anonymkode: 04f6b...b2c Når man har barn så må man neste tilrettelegge livet etter det. Du kan ikke forvente å kunne prioritere egenaktiviteter når man har ferie med småbarn. Da må du eventuelt få en ordning hvor du deler opp dagen med mannen for å frigjøre luker med egentid. Jeg mener dette har mye med innstilling å gjøre. Hvis man klarer å tenke at sånn er det når barna er små og heller gjøre meningsfulle ting ut av det, så blir man lykkligere enn de som konstantu irriterer seg over manglende egentid i ferie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #77 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk barn fordi jeg trodde jeg ønsket det og innbilte meg at jeg kom til å trives med det og få det til. Dumme meg. Anonymkode: 86332...4a9 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hæ? Ikke glede av ferie før de er 10 år? Hva er det dere gjør med barna som er så slitsomt på ferie? Anonymkode: 5a285...a5e Barn våkner tidlig, de må passes på til enhver tid, de bråker, krangler, sutrer,... for å unngå dette må de aktiviseres konstant. De bruker bleie eller må på do konstant, mister smokken, liker ikke maten... Man må ha besøk av andre barn, de roter og roper. Er forskjell på barn da, noen er jo veldig krevende, mens andre ikke er det. Og foreldre er også forskjellige, noen mennesker har mer behov/ønske om ro enn andre, det endrer seg ikke selv om man blir foreldre. Vi drev å reiste til Asia med 3 ganske små barn (har nær familie der), det gikk fint det altså, det må jo det, men jeg må jo innrømme at det ble enklere og hyggeligere jo eldre de ble. Stor forskjell faktisk. Anonymkode: 5d4ae...d7c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #78 Del Skrevet 6. juli 2022 Så trist.. Elsker ferie og barnehagefri. Ingen som må stresse ut om morgenen. Koser oss masse. Men er mye ute da, må holde dem i aktivitet. Men ferie er nydelig, endelig tid sammen Anonymkode: 524bb...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #79 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): JEG VISSTE IKKE AT JEG KOM TIL Å BLI EN SÅ DÅRLIG MOR! Jeg trodde at jeg hadde det i meg, men det har jeg åpenbart ikke. Kunne jeg skrudd tiden tilbake... Anonymkode: 86332...4a9 Du er helt sikkert ikke en dårlig mor. Man er ikke det selv om man føler slik som du gjør nå, og selv om dette hersens mammapolitiet gjør sitt beste for å få deg til å føle det sånn. Det er lov å klage, jeg klaget i 15 år! Syntes det var dritslitsomt! Det var fine stunder også selvfølgelig, men der og da så druknet det ganske mye i alt, altså. Nå når barna mine er eldre så husker jeg mest det fine da, heldigvis og tror jeg kom meg ganske helskinnet igjennom det (barna mine også). Men når jeg tenker tilbake på det, så trir jeg nok det hadde passet best for meg å ikke ha barn. Men likevel, nå når de er eldre så er jeg utrolig takknemlig for at jeg har dem. Håper du også kommer dit. Prøv å finne "din egen" måte å være forelder på, jeg er helt sikkert på at du gjør mye bra. Stor klem. Anonymkode: 5d4ae...d7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #80 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er jo så deilig. Lange late dager uten å tenke på klokken. Anonymkode: 98b86...c95 Late dager med barn? Er ikke slik jeg husker det. Anonymkode: 5d4ae...d7c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå