Småkaker Skrevet 6. juli 2022 #1 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg har slitet med hoftesmeter ila hele graviditeten. Jeg klarer bare å sove 1-2 timer på en side før smertene blir uutholdelige, og da må jeg snu. Og sånn hele natta. Jeg kan ikke sove på ryggen for da klarer jeg ikke å puste. Ved siden av det så våkner jeg hver eneste natt rundt 3-4 og klarer ikke å sovne igjen før klokka er 6-7. Jeg prøver å slappe av og ha pusteøvelser men det hjelper ikke alltid. Hvis det er skikkelig ille så står jeg opp og tar meg et glass melk. Det hjelper, men så babyen begynner å sparke kraftig når jeg prøver å legge meg igjen. På toppen av alt dette så står jeg opp et par ganger for å gå på do. 🙄🙄 Jeg er på ferie nå, så jeg klarer å sove ut. Men det er veldig slitsomt med en slik hakkede søvn. Er uke 34 nå, og gruer meg til den tiden babyen kommer, for jeg kommer til å bli helt utslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Del Skrevet 6. juli 2022 Sånn hadde jeg det også, men har ikke merket at jeg ikke har fått «tatt igjen» den manglende søvnen før fødselen. Det er en annen type trøtthet nå, pluss at jeg er så høy på hormoner at det går helt fint med fire timer, oppstykket søvn. Pluss at jeg endelig kan sove på ryggen! Anonymkode: 6ec8a...ba6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg hadde det slik i 3 graviditeter. Nå er jeg i 3 trimester med nr 4 og kjenner ingenting. Noe jeg tror er fordi vi har fått ny seng. Har du skikkelig seng med god madrass og støtte? Få også mannen eller noen andre til å massere hoftene dine kraftig. Det hjelper veldig. Anonymkode: 240ec...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Del Skrevet 6. juli 2022 Uke 33 og jeg har også hoftevondt i tillegg er det så vondt å snu seg så det er liksom et helt sirkus hver gang jeg snur meg fra en side til en annen. Har derimot enormt godt sovehjerte så sovner som en dupp igjen med en gang etter både hoftevondt og tisseturer 🙈 Har hørt en del som bruker massevis av puter for å bygge opp under ryggen slik at du sover i en slags sittende liggestilling, kanskje det kunne vært bedre for deg? Tror nok ikke det er så mye annet å gjøre enn å få til det beste ut av det, ikke mange ukene igjen nå! ❤️ Anonymkode: 5d604...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snekkerfruen Skrevet 6. juli 2022 #5 Del Skrevet 6. juli 2022 For meg fungerer det godt med et veldig varmt bad før seng om du har mulighet.. evt massasje av hofter.. jeg har en som vekker meg halv 5 da men får sove før det 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Del Skrevet 6. juli 2022 Småkaker skrev (4 timer siden): Jeg har slitet med hoftesmeter ila hele graviditeten. Jeg klarer bare å sove 1-2 timer på en side før smertene blir uutholdelige, og da må jeg snu. Og sånn hele natta. Jeg kan ikke sove på ryggen for da klarer jeg ikke å puste. Ved siden av det så våkner jeg hver eneste natt rundt 3-4 og klarer ikke å sovne igjen før klokka er 6-7. Jeg prøver å slappe av og ha pusteøvelser men det hjelper ikke alltid. Hvis det er skikkelig ille så står jeg opp og tar meg et glass melk. Det hjelper, men så babyen begynner å sparke kraftig når jeg prøver å legge meg igjen. På toppen av alt dette så står jeg opp et par ganger for å gå på do. 🙄🙄 Jeg er på ferie nå, så jeg klarer å sove ut. Men det er veldig slitsomt med en slik hakkede søvn. Er uke 34 nå, og gruer meg til den tiden babyen kommer, for jeg kommer til å bli helt utslitt. Kjøp ny overmadrass, den du ligger på er tydelig altfor myk, siden du får vondt. Anonymkode: db39e...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 6. juli 2022 #7 Del Skrevet 6. juli 2022 Husker jeg og slet mye med søvnen i første svangerskap. Folk sa jeg måtte sove mens jeg kunne. Lettere sagt enn gjort! Trodde jeg kom til å bli helt utslitt når babyen kom. Men det gikk så overraskende bra. Var så full av hormoner at jeg taklet nattevåken bedre da enn som gravid. Tenkte det var greit å vite jeg har også mye hoftevondt. Hjelper å gå til kiropraktor. Han masserer de stramme musklene rundt hofte og bekken og det holder det sånn tålig i sjakk. Våkner hver gang jeg snur meg om natta. Men sovner heldigvis fort igjen. Er også i uke 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 6. juli 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Uke 33 og jeg har også hoftevondt i tillegg er det så vondt å snu seg så det er liksom et helt sirkus hver gang jeg snur meg fra en side til en annen. Har derimot enormt godt sovehjerte så sovner som en dupp igjen med en gang etter både hoftevondt og tisseturer 🙈 Har hørt en del som bruker massevis av puter for å bygge opp under ryggen slik at du sover i en slags sittende liggestilling, kanskje det kunne vært bedre for deg? Tror nok ikke det er så mye annet å gjøre enn å få til det beste ut av det, ikke mange ukene igjen nå! ❤️ Anonymkode: 5d604...2ce Jeg har kjøpt en svær hotellpute som jeg setter under ryggen når det blir umulig å sove på noen av sidene. Det hjelper seff, men jeg sliter litt med å sovne i sittende stilling for det føles litt unaturlig. Jeg har også kjøpt ny overmadrass så det er ikke madrass som er problemet her. Men hormoner. Det er litt trøstende å høre at jeg ikke er den eneste med slike plager og at alt blir forandret når babyen kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå