AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #61 Skrevet 8. juli 2022 Ekstrem høydeskrekk. (Klarte for eksempel ikke å krysse gangbrua ved Oslo S, måtte legge meg ned og samle krefter for å kunne krype(!) tilbake) Får panikk dersom jeg ikke kjenner havbunnen med tærne når jeg bader. Fobi mot brann og alt som har med det å gjøre. Anonymkode: 13c1a...c2a
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #62 Skrevet 8. juli 2022 Får angst (panikkangst) av: å stå i kø i butikker fly sosial settinger med jobben jobbmøter når vi f.eks må være over 10 personer og må sitte tett sammen Sliter ellers med konstant uro og angst. Panikkangsten oppstår oftest i situasjoner som er nevnt over. Anonymkode: 0561c...a94
Ipomoea Skrevet 8. juli 2022 #63 Skrevet 8. juli 2022 Blod og innvoller. Jeg kan gjøre meg selv fysisk uvel bare ved å tenke på alt som foregår i kroppen min.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #64 Skrevet 8. juli 2022 Hvordan ble dere kurert av fobien? Jeg har forsøkt eksponering, men ble bare engsteligere. Redselen er der enda, om ikke værre. Får dere kommentarer som "men det er jo ikke farlig", "du kan umulig være redd for det, ta deg sammen" etc? Hvordan svarer dere på det? Anonymkode: 22d97...d64
Anonymburker Skrevet 8. juli 2022 #65 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 13.11): Det er pinlig å innrømme, men jeg får panikk på dypt vann. Jeg blir veldig redd og uvel og klarer ikke bade lengre. Det er snart 10 år siden sist jeg badet. Redselen oppstod etter at en jeg kjenner fikk panikk og dro meg under vann slik at jeg holdt på å drukne. Anonymkode: b11df...af5 Jeg har enorm vannskrekk, så du er ikke alene om det.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #68 Skrevet 8. juli 2022 Trypofobi, tror jeg det heter. Fobi for ting med masse hull. Anonymkode: 38650...9f1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #69 Skrevet 9. juli 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan ble dere kurert av fobien? Jeg har forsøkt eksponering, men ble bare engsteligere. Redselen er der enda, om ikke værre. Får dere kommentarer som "men det er jo ikke farlig", "du kan umulig være redd for det, ta deg sammen" etc? Hvordan svarer dere på det? Anonymkode: 22d97...d64 Høres ut som om du ikke har gjort eksponering riktig? Gjorde du det alene eller med en profesjonell? Eksponering er ikke bare det å utsette seg for det man frykter. Du må starte veldig smått og du skal aldri pushe deg så mye at du får panikk. For noen med sterk edderkoppfobi kan første skritt f.eks. være å se på en barnetegning av en edderkopp. Man skal også jobbe med tankene og kroppen samtidig som dette skjer. Da er det fint med veileding av en profesjonell. Ved edderkoppfobi kan det være svært nyttig å lære om det man er redd for (f.eks ulike arter, deres habitat, livssyklus), fordi edderkoppfobi er så sterkt knyttet til myter. Anonymkode: d0c35...b74 1
Rhodiola Skrevet 9. juli 2022 #70 Skrevet 9. juli 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, avsporing og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #71 Skrevet 9. juli 2022 Har fobi mot øyne og mot insekter (spesielt edderkopper). Og kjøttsår, tåler å se blod, men kjøttsår og bare generelt inni kroppen går ikke. Anonymkode: cc76c...f79
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #72 Skrevet 10. juli 2022 Mørkeredd får panikk om jeg våkner å det ikke er noe lys Redd for å bli kvelt så får panikk om jeg bare tar hodet mitt under vann nå jeg bader. Anonymkode: b2a1b...5d9
Gjest Suzanne Skrevet 10. juli 2022 #73 Skrevet 10. juli 2022 Jeg får noia av veldig trange steder, uavhengig hvor det er (byen, grotter, buss etc). Ikke spesielt glad i store mengder av f.eks maur, veps.. krypdyr generelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå