AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 Kobler du helt av og typ slår av epostvarsler? Eller synes du det er greit å svare på telefon og sende litt eposter og diverse? Synes det er litt vanskelig fordi diverse folk fortsetter å ringe meg og sende ting. Klarer ikke koble av da... Men føler jeg må involvere meg siden jeg har vært borti prosjektene. Anonymkode: b50d7...588
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Slår av varsler, men er inne og sjekker e-post. Noen ganger gjør jeg det enklere for meg selv ved å bare løse en sak i ferien, enn å vente. Tilgjengelig på tlf. Anonymkode: 4f2bd...3c7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Kobler helt av. Jeg er også påpasselig med å ikke kontakte kollegaer jeg vet er på ferie. Sjefen min sa faktisk jeg ikke skulle tenke på jobb engang når jeg hadde ferie, til tross for at jeg har ansvar for flere store prosjekter. Og det gjorde godt, for en gangs skyld var jeg helt oppladet etter ferie. Anonymkode: 698be...1ea 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 Overhodet ikke tilgjengelig. På arbeidsplassen min er det uhørt å kontakte noen i ferien for å drøfte jobb. Man gjør alle oppgaver ferdig før man forlater kontoret, og det som ikke kan ferdigstilles overlappes til en stedfortreder under ferieavvikling. Anonymkode: ceba2...4e0 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 Kobler helt av, sjekker ikke epost og ingen ringer på telefonen (hvis noen hadde ringt så hadde det virkelig hvert noe veldig alvorlig så da hadde jeg tatt den) Anonymkode: 3e795...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Nav, så jeg må være tilgjengelig i åpningstiden 🙃 Anonymkode: 91eab...c33 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Tilgjengelig på tlf/sms for kollegaer og den viktigste kunden i hastetilfeller Anonymkode: 7323b...3b6
Gjest Smeltemann Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Er tilgjengelig 24/7 hele året. Ferie eller ikke ferie.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 I min jobb, så ser jeg dessverre en del er tilgjengelig i ferien. Til tross jeg setter personen på kopi, men forventer ingen svar, så svarer dem Jeg logger HELT av og får ikke med meg varsling om e-post eller andre skal ha tak i meg. Jeg er rett og slett utilgjengelig. Grunnen jeg er så nazi på slike ting er fordi jeg er mer eller mindre utbrent. Og syns dem som stadig gjør seg tilgjengelig i sin ferie sende feil signaler ut til oss andre, og at vi føler at vi må være tilgjengelig vi og. Men det driter jeg i (gjør ellers en god jobb når jeg er på jobb ). Anonymkode: c0ee7...dbb 2 1
tussi84 Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 jeg er utilgjengelig fordi jeg kan være det. Mannen min derimot hele tiden under ferier (bortsett når vi flyr etc). Han er avdelingsleder og med det plikter han til å svare på spørsmål fra sine ansatte eller gi godkjenning til ting.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Skrur av telefonen, men sjekker epost innimellom tilfelle det skulle være noe viktig. Anonymkode: 0f9c6...0ef
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 Tilgjengelig. Jobber nok i snitt en times tid eller to hver dag til tross for ferie. Føler jeg må være på. Har ingen stedfortreder. Anonymkode: a30c1...64c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 Er tilgjengelig. I min jobb forventes det at man er tilgjengelig også i ferier og at man hjelper til om det skjer noe viktig. Anonymkode: e315e...fc4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 Er frilanser, så jobber litt i hele ferien bortsett fra når jeg faktisk reiser bort på ferie da. Da tar jeg som regel helt fri. Anonymkode: 41c24...8cb
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 Når jeg forlater arbeidsstedet, teiper jeg arbeidsmobilen fast i et hjørne under utendørdørstrappa. Anonymkode: bba9e...4d2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #16 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når jeg forlater arbeidsstedet, teiper jeg arbeidsmobilen fast i et hjørne under utendørdørstrappa. Anonymkode: bba9e...4d2 Litt mye dør, der. Utendørstrappa, skulle det være. Anonymkode: bba9e...4d2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 Jeg er tilgjengelig for å svare på spørsmål fra kollegaer. Jeg synes det er helt greit, de sender ikke melding hvis det ikke er noe veldig viktig de må ha svar på. Men jeg jobber ikke i ferien! Anonymkode: 99356...749
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 Jeg er ikke tilgjengelig i det hele tatt. Skrur av jobbtelefonen, men typisk sett får jeg telefoner på mitt private telefonnummer hver gang jeg har en feriedag her og der. Da avbryter jeg vedkommende som ringer med at jeg har ferie, og at de må ringe meg på kontortelefonen i arbeidstiden (tidligere pleide jeg å logge meg på for å svare på henvendelsen/løse problemet/jobbe, men det har jeg lært meg av med) Alle arbeidsoppgaver som ikke blir utført ligger jo å venter på meg til jeg kommer tilbake fra ferie, det er ingen som utfører mine oppgaver, men jeg sørger for at alle mine oppgaver som har frist under eller rett etter ferien er utført. Dukker det opp hasteoppgaver eller uforutsette ting mens jeg har ferie så får de løse det selv. Det er den eneste måten å få koblet av på, ellers ville jeg ha jobbet 24/7 året rundt. Anonymkode: 63f18...b59
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #19 Skrevet 6. juli 2022 Absoluttt ikke tilgjengelig. Sjefen min er også veldig nøye på at «ferie er ferie», da unngår vi å ringe eller sende e-post til kollegaer. Anonymkode: dda29...c97
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #20 Skrevet 6. juli 2022 Logger dere timer når dere svarer på ting i ferien? Anonymkode: b50d7...588
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå