Gå til innhold

Synes du KG er en god arena for diskusjoner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever du at det lett og greit å diskutere på KG? Eller blir mye av dette ødelagt av tull, drittslenging og trangsynte resonnementer?

Anonymkode: 57471...1b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, på ingen måte. Her er det mye svart/hvitt-tenkning, lite rom for nyanser, dårlig retorikk, hersketeknikker og personangrep. 

Anonymkode: b229e...a8a

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm både og. Føler jeg kan være totalt ærlig når ingen vet hvem jeg er. Ofte jeg ser ting i kommentarfelt på Facebook jeg har lyst til å reagere på, men gjør det ikke da jeg ikke vil være «en sånn person». Da syns jeg det er greit å diskutere ting anonymt.

Føler det ofte er lett å gjennomskue trolling, så syns ikke det er et problem. Drittslenging er alltid unødvendig, da gidder jeg ikke å diskutere. Og trangsynte resonnementer er jo reelt, så det får jeg bare finne meg i, så kan jeg heller prøve å hjelpe dem ut av trangsynheten:)

Anonymkode: a5c63...462

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, på ingen måte. Her er det mye svart/hvitt-tenkning, lite rom for nyanser, dårlig retorikk, hersketeknikker og personangrep. 

Anonymkode: b229e...a8a

Som om jeg skulle skrevet det det selv.

Anonymkode: ac36f...53f

AnonymBruker
Skrevet

Her er vi stort sett på ytterkantene, i de fleste diskusjoner. Så nei.

Anonymkode: 7c7cf...e8d

AnonymBruker
Skrevet

LOL, nei.... Diskusjonene her inne er 99% preget av en kombinasjon av nett-troll, bitre kvinnehatende gutter, rasister, og folk som ikke forstår hva trolling er og som kaster bort masse tid på å argumentere for sine synspunkter i et forsøk på å få diskusjonen inn på et seriøst spor. 🤣 Jeg gidder ikke å klikke meg inn på diskusjonstråder lenger en gang. 

Hadde moderatorene her gjort jobben sin og blokkert de som kun er her for å spre hat (rasister, kvinnehatere, homofober, osv.) kunne man kanskje hatt en arena for reelle samtaler, men enn så lenge ser det ut som det er fritt frem for allverdens idioti og hat.

Anonymkode: fdb30...76a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker heller Diskusjon.no eller på Quora.     

Til og med VGD begynner å fremstå som hakket bedre enn Kvinneguiden-forumet, og dette sier vel ikke så rent lite. 

Anonymkode: 309d6...b89

Skrevet

Ikke så lenge 99% av de man diskuterer med insisterer på å bruke AnonymBruker-funksjonen, og ikke kan stå for det de sier.

...Present company included...🤨

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Vil ikke si det, for mye personangrep og hetsing. 

AnonymBruker
Skrevet

Hehe niks. For mange klovner, for mye ugjennomtenkt og generaliseringer. Det er for mange som spyr ut dritt og hat, samtidig som det er mange som er alt for sarte og går rett i maks forsvar.

Anonymkode: 351dc...c0d

• Liker 1
Skrevet

For mye trolling. "Alle" bruker anonym og tror dermed de kan skrive trolle så mye de vil.

Eneste er de kategoriene som er sperret for anonym, der er det en viss form for seriøsitet.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

LOL, nei.... Diskusjonene her inne er 99% preget av en kombinasjon av nett-troll, bitre kvinnehatende gutter, rasister, og folk som ikke forstår hva trolling er og som kaster bort masse tid på å argumentere for sine synspunkter i et forsøk på å få diskusjonen inn på et seriøst spor. 🤣 Jeg gidder ikke å klikke meg inn på diskusjonstråder lenger en gang. 

Hadde moderatorene her gjort jobben sin og blokkert de som kun er her for å spre hat (rasister, kvinnehatere, homofober, osv.) kunne man kanskje hatt en arena for reelle samtaler, men enn så lenge ser det ut som det er fritt frem for allverdens idioti og hat.

Anonymkode: fdb30...76a

Da hadde du fått mye mindre aktivitet her inne, som ikke er noe KG ønsker, mindre penger å tjene på reklame da.

Skrevet

Det kommer litt an på. Noen tråder er interessante, og de fleste som deltar kan diskutere uten å la følelser og negativitet ta over. Andre igjen preges av svart-hvitt tankegang. Jeg har lest at flere synes det er morsomt å lyve og trolle, og den holdningen synes jeg er ødeleggende. 

AnonymBruker
Skrevet

Hah nei. Er så mye usaklig og personlig her at det meste må taes med en klype salt. Bare masse mobbere og ofre i en balje

Anonymkode: d5c07...dce

AnonymBruker
Skrevet

Savner en typisk kommentarer felt funksjon der man må være logget inn under fult navn av et par grunner.

Kanskje fått bugt med trollinga, slitsomt de dagene det renner over med trolle tråder på alle underforum.

Jeg skriver kun ting jeg kan stå for, som gjør at jeg er meg bevisst på og ikke la seg rive med å svare med hersketeknikker å fjas. Meeeen opplever og ser ofte at flere kunne trengt å ha et bevist forhold til det de lirer av seg på nett.

Opplever det som lettere å få til gode diskusjoner på underforum som ikke er forankret i personlige meninger/følelser. Altså samliv sidne er det garantert å bli usakligheter å dårlig stemning men hobby/politikk/utdanning osv er folk mere konkrete i framtoning.

De der underforum det bloggere/influensere blir diskutert opp å ned burde bare legges ned endel det må jo værte reine stalkers og jeg blir alltid overasket over hvor mange og hvor " nabokjerringer" det er der 😂

Anonymkode: 0774c...21e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, modereringen her inne tillater det ikke og er 98% av problemet. 
Så har du useriøse troll og feige diskusjonstaktikker som drittslenging og personangrep. Folk tåler veldig dårlig å ta feil. Når du har et regelverk som i tillegg sletter all viktig sidespor i en debatt som avsporing. For det er eneste måten feige folkene får slettet motparten sin side av diskusjonen når sin side blir slettet for regelbrudd, så sier det seg selv at det er dårlig miljø for saklig diskusjon. 
Alt, saklig og usaklig havner i et modereringsdragsug og bli slettet. Alt du må gjøre er å provosere, slenge dritt og få en tråd stengt når du er uenig med andre. Barnslig og umodent, men modereringen her inne støtter opp slik adferd. Så ikke rart at folk tyr til det da. 

Anonymkode: 7114d...aa0

Skrevet
3 hours ago, Blizz1 said:

For mye trolling. "Alle" bruker anonym og tror dermed de kan skrive trolle så mye de vil.

Eneste er de kategoriene som er sperret for anonym, der er det en viss form for seriøsitet.

Ja, og så har du alle de som opprettet egne brukere for å lire av seg på Korona-forumet...🙄 I andre underfora svarer de anonymt på absolutt ALT. Om så trådens tittel er "Hva liker du best av jordbær og bringebær?" så synes de det er viktig å være anonym i tilfelle deres mening er inkriminerende og personvernet står i fare. Da blir det bare teit.

Har vært på forumer før der alle måtte bruke eget navn (lukket forum). Da følte man at man ble kjent med de man diskuterte med, og man visste hva de forskjellige sto for. Det skjer ikke på KG, for å si det sånn.

For meg er KG rent tidsfordriv:kaffekopp:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg foretrekker heller Diskusjon.no eller på Quora.     

Til og med VGD begynner å fremstå som hakket bedre enn Kvinneguiden-forumet, og dette sier vel ikke så rent lite. 

Anonymkode: 309d6...b89

Jeg bruker også Diskusjon.no, og Reddit

Anonymkode: 5d639...ca6

AnonymBruker
Skrevet

Føler her er for mange unger som lager "dere damer" tråder.

Og noen sitter å teller innlegg fra kodene til Anonyme brukere og bruker svar de har i helt andre tråder mot de i et innlegg de har postet en ny tråd. 

Skrivefeil blir rettet over en lav sko selv om man kan skjønne hva brukerene mener. 

Og disse evige skrivefeil postene ødelegger litt for trådstartere. 

Dessuten er det for mye hetsing av uføre og overvektige som går igjennom og aldri blir slettet. 

Anonymkode: f1e2b...422

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mange folk her inne virker å kommentere bare for å "ta" og "sette på plass" andre. Mange her gjemmer seg bak anonymiteten og snakker på en måte de aldri hadde gjort i virkeligheten, selv om de påstår at de hadde det ;) . De snur og vender på det som blir sagt, vrir på det TS skriver og mistror innlegg. Kjenner INGEN som svarer slik i virkeligheten.

F.eks. legger TS ut et innlegg om et problem og de første kommentarene er; "Det er sikkert deg det er noe galt med", "gå i deg selv, så ser du nok annerledes på det", "det er garantert du som er problemet", "har du ikke lært å skrive?", "du har ingenting med dette å gjøre, så hold for he.... kjeft", "du må være en dårlig mor som har barn med slike problemer", "gi mannen din sex, du, så hadde dette aldri skjedd", "du må være passe dum i hodet, som trodde på dette", "du kan virkelig ingenting om eldre du, da må du være dum" osv, osv. Kan finne kommentarer ala dette i omtrent alle innlegg.

Det er trist at folk ikke kan svare saklig, istedet for å bare komme med oppgulp bak en anonym bruker. Her skulle moderatorene vært flinkere å fjerne kommentarer. 

Anonymkode: cab6c...8e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...