Gå til innhold

Synes du KG er en god arena for diskusjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Savner en typisk kommentarer felt funksjon der man må være logget inn under fult navn av et par grunner.

 Kanskje fått bugt med trollinga, slitsomt de dagene det renner over med trolle tråder på alle underforum.

Jeg skriver kun ting jeg kan stå for, som gjør at jeg er meg bevisst på og ikke la seg rive med å svare med hersketeknikker å fjas. Meeeen opplever og ser ofte at flere kunne trengt å ha et bevist forhold til det de lirer av seg på nett.

Opplever det som lettere å få til gode diskusjoner på underforum som ikke er forankret i personlige meninger/følelser. Altså samliv sidne er det garantert å bli usakligheter å dårlig stemning men hobby/politikk/utdanning osv er folk mere konkrete i framtoning.

De der underforum det bloggere/influensere blir diskutert opp å ned burde bare legges ned endel det må jo værte reine stalkers og jeg blir alltid overasket over hvor mange og hvor " nabokjerringer" det er der 😂

Anonymkode: 0774c...21e

En ting er trolletråder som man oppriktig ser er det, f.eks. alle trådene som hetser overvektige og uføretrygdede. 

Men en annen uting her inne, er at man blir mistenkt for trolletråd i omtrent samtlige innlegg. Det kan være en detalj som var utelukket i hovedinnlegg, men som kommer frem etterhvert, fordi noen spør om noe konkret. Det er jo slik at når man lager et innlegg, så ønsker man å si minst mulig for anonymitetens skyld, samt at man ikke klarer å tenke på alt andre kommer til å spørre om. De vrir kanskje litt på sannheten for å ikke bli gjenkjent. Synes det er trist i mange innlegg at ikke de som kommenterer kan ta innlegget for det det er og de opplysningene man får, og svare ut fra det scenarioet og ikke dikte på mange forskjellige syns fra andre parter. 

Anonymkode: cab6c...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for alle svar! 

Anonymkode: 57471...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og noen sitter å teller innlegg fra kodene til Anonyme brukere og bruker svar de har i helt andre tråder mot de i et innlegg de har postet en ny tråd. 

Skrivefeil blir rettet over en lav sko selv om man kan skjønne hva brukerene mener. 

Og disse evige skrivefeil postene ødelegger litt for trådstartere. 

Anonymkode: f1e2b...422

Man får ny anonymkode i hver tråd, ingen har den samme anonymkoden i to tråder. Noen har veldig gjenkjennelig skrivestil da, kanskje det du mener.

Jeg setter pris på det om noen retter på skrivefeilene mine, hvordan skal jeg ellers kunne forbedre meg? Så lenge det ikke er gjort på en latterliggjørende måte er det null problem, bare å svare "Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det :) " og så fortsetter tråden uten problemer. Er man ufin så er det derimot selvfølglig ikke greit, det gjelder uansett hva man skriver om.

Anonymkode: 351dc...c0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke det. Jeg er for underholdningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2022 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Nei, på ingen måte. Her er det mye svart/hvitt-tenkning, lite rom for nyanser, dårlig retorikk, hersketeknikker og personangrep. 

Anonymkode: b229e...a8a

Det er en del av det du nevner, som alle andre steder, og man må ha høyde for at det er mange aldersgrupper, grader av modenhet, noen kan være fulle, på piller og mye annet som gjør at folk sier mye rart. Det er også mye forskjell i skolegang, oppvekstmiljø og annet som gjør folk til de karakterene de er.

Det beste er å ignorere det verste eller komme med konstruktive meldinger. Da utvikler man seg selv, om ikke annet.

Det fine med KG er at det synes å være stor takhøyde for folks meninger, spørsmål de lurer på, og også meldinger fra folk som tilsynelatende har lite fornuftig å ta seg til.

Det er flott at det finnes et sted hvor alle kan stille de merkeligste spørsmål, og faktisk få mange gode og konstruktive svar, - og at man kan velge å være anonym. Men det har sin pris og det finnes gode moderatorer som feier bort det verste.

Jeg er helt i mot sensur, så lenge det ikke bryter med lover og regler. Jeg vil gjerne vite hva slags mennesker jeg har rundt meg og jeg ønsker å kunne være med å korrigere der det er feil. Skal vi kunne være med på å gjøre samfunnet bedre må vi også vite hva som er feil. Da er ytringsfrihet viktig.

Så i mine øyne er KG et flott og allsidig forum som inneholder det meste av hva samfunnet består av, på godt og vondt. Måtte det eksistere lenge.

 

Endret av Per Spelmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...