AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 Hei Hva mener dere er rettferdig i dette tilfellet; 1) Jeg er nå gravid og er på AAP. Graviditeten har gjort plagene mine verre. Etter at jeg ble syk har jeg tjent langt mindre enn en fulltidsstilling. 2) Mannen min får over 15.000 mer utbetalt enn meg i måneden. Vi eier felles bolig. På grunn av at jeg hadde EK da den ble kjøpt er nesten 1,4 million låst i boligen. Mannen har ingenting. Likevel er den tinglyst 50% på hver av oss. Han kunne ikke eid leilighet uten meg. Jeg ønsker å flytte til en billigere del av landet (vi bor i Oslo). Mannen vil ikke det, han vil kun flytte til andre steder nær Oslo, men jeg har ikke familie her, og føler at jeg kunne fått et bedre liv i min hjemby. Vi har bodd i nærheten av hans hjemby i 12 år. Dersom vi skal fortsette å bo her mener jeg at utgiftene må fordeles etter inntekt. Da mener han til gjengjeld at han bør ha alt å si på hvor vi bør bo. Det er jeg ikke enig i. Jeg synes også det er rart at han har tjent flere 100.000 på min EK, og at han ikke ser at EK fra ham kunne gjort min situasjon enklere. Han sier at han vil betale større andel av ferier/ting til barnet, men det hjelper ikke de månedlige utgiftene som jeg synes er høye. Etter min mening bør vi enten flytte et sted begge synes er ok og med lavere kostnader, eller så bør han ta mer av utgiftene ved å bo på det sentrale østland. NB; Etter å ha sett enkelte svar folk får; kommentarer om hvorfor vi er sammen/får barn sammen og vår økonomiske situasjon er unødvendige. Jeg ønsker kun svar på det jeg nevner her. Anonymkode: 32606...355
Trolltunge Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Jeg håper du har det skriftlig at selv om boligen står 50/50 skal du ha din egenkapital igjen ved brudd, før deling av resten. Ellers har du mer eller mindre gitt bort 700000 kr. Flytting mener jeg at er vanskelig å kreve når man allerede er etablert et sted. Da må også den andre ønske det. At han betaler mer enn deg er rimelig i situasjonen. Både på grunn av alt du har bidratt med i egenkapital og fordi han tjener mer. Og før noen menn kaller det synet "Ja alle kvinner vil snylte på menn!", så har jeg alltid tjent mest og helt naturlig betalt mest i mitt forhold. Det er ikke noe ok samliv, eller å satse på hverandre, at ene har mye og den andre må snu på kroner. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Du må sikre at de 1.4 mill fortsetter å være bare dine. Du kan f.eks kreve at dere har ansvar for 50% av boliglånet hver. Han hadde ikke noe EK, så han må betale fulle 50% i lån. Du hadde EK så du betaler 50% kjøpesum minus 1.4 mill, og avdrag på det. Da vil dine månedlige utgifter kuttes betydelig. Akkurat nå sponser du ham, og han nektet bidra med ei krone tilbake. Anonymkode: 99683...72a 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå