Example Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Man har alltids råd. Det vil bare gå utover andre ting i fremtiden. Jeg vil tro at de pengene vi har brukt så langt vil gjøre solide innhogg i alle statsbudsjetter i Norge i noen år fremover.
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2022 Example skrev (19 timer siden): Man har alltids råd. Det vil bare gå utover andre ting i fremtiden. Jeg vil tro at de pengene vi har brukt så langt vil gjøre solide innhogg i alle statsbudsjetter i Norge i noen år fremover. Ja. Jeg tror vi er trygge så lenge det ikke er restriksjoner og lockdown i andre land. 1
Gjest Villfisker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Nei. Regningen sendes til vanlige folk. Det har vi ikke råd til.
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2022 Villfisker skrev (6 minutter siden): Nei. Regningen sendes til vanlige folk. Det har vi ikke råd til. Så da sier du jo at Norge har råd.
Kågebruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Villaeiere i Oslo på 40+med trygg jobb har råd til det. Vanlige folk med utrygg jobbsituasjon eller som jobber i en næring som er utsatt overhodet ikke.
Ichiko Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 Økonomiske kostnader er én ting, men det fins også de menneskelige. Vi har vel ennå ikke full oversikt over dem, så jeg tror ikke folk har godt av enda en runde med sterke restriksjoner eller lockdown. 1
Mhmjadda Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Folkehelsen har ikke råd til det. Det er en tsunami av spiseforstyrrelser blant barn, noe som har konsekvenser for resten av livet til barnet. Det er bare en av tingene lockdown gjør med helsen. 4
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2022 Ichiko skrev (11 minutter siden): Økonomiske kostnader er én ting, men det fins også de menneskelige. Vi har vel ennå ikke full oversikt over dem, så jeg tror ikke folk har godt av enda en runde med sterke restriksjoner eller lockdown. Mhmjadda skrev (9 minutter siden): Folkehelsen har ikke råd til det. Det er en tsunami av spiseforstyrrelser blant barn, noe som har konsekvenser for resten av livet til barnet. Det er bare en av tingene lockdown gjør med helsen. Folkehelsen er noe annet. Jeg mener i kapital.
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2022 Mhmjadda skrev (10 minutter siden): Folkehelsen har ikke råd til det. Det er en tsunami av spiseforstyrrelser blant barn, noe som har konsekvenser for resten av livet til barnet. Det er bare en av tingene lockdown gjør med helsen. Hva har det med lockdownen egentlig?
Ichiko Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Just now, ostekaker said: Folkehelsen er noe annet. Jeg mener i kapital. På både kortere og lengre sikt har også folkehelsen en innvirkning på landets økonomi.
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2022 Ichiko skrev (Akkurat nå): På både kortere og lengre sikt har også folkehelsen en innvirkning på landets økonomi. Det er jeg enig i. Men nå snakker jeg områd i det økonomiske. De brydde seg ikke noe om folkehelsen til de i Oslo.
Gjest Villfisker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 ostekaker skrev (26 minutter siden): Så da sier du jo at Norge har råd. Nei, jeg sier at staten i så fall tar seg råd. Stor forskjell der.
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2022 Villfisker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg sier at staten i så fall tar seg råd. Stor forskjell der. Da har vi råd. Om det er bra for oss det er noe annet. Men det tror jeg ikke de bryr seg om.
MorTil2 Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 ostekaker skrev (10 minutter siden): Det er jeg enig i. Men nå snakker jeg områd i det økonomiske. De brydde seg ikke noe om folkehelsen til de i Oslo. Folkehelse er økonomi. Eller tror du at helsetilbudet vårt er basert på veldedighet og betalt med luft og kjærlighet? Tiltakene som ble satt inn i 2020 var jo nettopp for å ivareta folkehelsen. Så viste det seg at den helsemessige kostnaden ved tiltakene etterhvert ble større enn de helsemessige fordelene. Og de kostnadene vil vi slite lenge med. Så nei, vi har ikke råd på noe økonomisk nivå med tilsvarende tiltak som ble gjort i oppstarten av pandemien. For øvrig hadde vi ingen lockdown. Vi hadde restriksjoner, og de var ganske så variert rundt om i landet. 1
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #16 Skrevet 6. juli 2022 MorTil2 skrev (4 minutter siden): Folkehelse er økonomi. Eller tror du at helsetilbudet vårt er basert på veldedighet og betalt med luft og kjærlighet? Tiltakene som ble satt inn i 2020 var jo nettopp for å ivareta folkehelsen. Så viste det seg at den helsemessige kostnaden ved tiltakene etterhvert ble større enn de helsemessige fordelene. Og de kostnadene vil vi slite lenge med. Så nei, vi har ikke råd på noe økonomisk nivå med tilsvarende tiltak som ble gjort i oppstarten av pandemien. For øvrig hadde vi ingen lockdown. Vi hadde restriksjoner, og de var ganske så variert rundt om i landet. 7 mnd Oslo.
MorTil2 Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 ostekaker skrev (6 minutter siden): 7 mnd Oslo. Men Oslo er ikke Norge. Fordi om folk fra Oslo tydeligvis tror det.....
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #18 Skrevet 6. juli 2022 (endret) MorTil2 skrev (45 minutter siden): Men Oslo er ikke Norge. Fordi om folk fra Oslo tydeligvis tror det..... Sorry hva har det med saken å gjøre? Det var fortsatt 7 mnd lockdown i Oslo. I Norge. Endret 6. juli 2022 av ostekaker 1
MorTil2 Skrevet 6. juli 2022 #19 Skrevet 6. juli 2022 ostekaker skrev (3 minutter siden): Sorry hva har det med saken å gjøre? Det var fortsatt 7 mnd lockdown i Oslo. I Norge. Du spør om Norge har råd til en omgang til med nye inngripende tiltak som koster svært mye. Og så kaller du det lockdown. Noe jeg mener at det meste av Norges land ikke var rammet av. Ergo svarer jeg basert på hva som var tilfellet for de største delene av Norge. Enten må du endre overskriften, og spørre om Oslo har råd til ny nedstegning, eller så må du finne deg i at også mennesker utenfor Oslo svarer, og da utifra deres opplevelse. Og jeg mener fortsatt at vi ikke har det - hverken i rene penger eller i et folkehelseperspektiv. Og jeg tror heller ikke det blir det. Noe har vi heldigvis lært.
ostekaker Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #20 Skrevet 6. juli 2022 MorTil2 skrev (18 minutter siden): Du spør om Norge har råd til en omgang til med nye inngripende tiltak som koster svært mye. Og så kaller du det lockdown. Noe jeg mener at det meste av Norges land ikke var rammet av. Ergo svarer jeg basert på hva som var tilfellet for de største delene av Norge. Enten må du endre overskriften, og spørre om Oslo har råd til ny nedstegning, eller så må du finne deg i at også mennesker utenfor Oslo svarer, og da utifra deres opplevelse. Og jeg mener fortsatt at vi ikke har det - hverken i rene penger eller i et folkehelseperspektiv. Og jeg tror heller ikke det blir det. Noe har vi heldigvis lært. Aner ikke hva du snakker om for å være ærlig. Du virker kranglete og jeg legger da ballen dø. 1
Anbefalte innlegg