Frøken_lurepave Skrevet 4. juli 2022 #1 Del Skrevet 4. juli 2022 Hei. Jeg og mannen skal i gang med å søke på IVF etter 2.5års prøving på nr. 2. Aldri vært borti IVF før og lurer på hvilken av disse vi bør velge. Porsgrunn eller rikshospitalet. Noen som vil dele sine erfaringer med oss? Hvor tok du ivf, åssen var ventetida, utredningen, opplevelsen osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Del Skrevet 5. juli 2022 Hei! Har foreløpig ikke begynt på IVF, men er henvist riksen. Lang ventetid. Henvist i april, får komme for første samtale første uka i november. Anonymkode: 0350a...20b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Del Skrevet 5. juli 2022 Har Porsgrunn barn 🥰 Anonymkode: a1c25...4b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Del Skrevet 5. juli 2022 Ganske fornøyd med Porsgrunn. Fertilitetsklinikken er en egen avdeling, som føles ganske privat. Få som jobber der, og man får raskt svar i crypho (chatte-app med avdelingen). Jeg har hatt 3 forsøk der, fått ett barn og har akkurat blitt gravid med nr 2🥰 Det jeg synes er negativt med Porsgrunn er at du ikke kan ringe avdelingen, de må ringe deg. Ingen telefonnummer eller mulighet… Anonymkode: 3db50...912 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 5. juli 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Har foreløpig ikke begynt på IVF, men er henvist riksen. Lang ventetid. Henvist i april, får komme for første samtale første uka i november. Anonymkode: 0350a...20b Det var veldig lang ventetid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 5. juli 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har Porsgrunn barn 🥰 Anonymkode: a1c25...4b6 Så hyggelig💞 Hvordan opplevde du hele prosessen? Var det lang ventetid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 5. juli 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ganske fornøyd med Porsgrunn. Fertilitetsklinikken er en egen avdeling, som føles ganske privat. Få som jobber der, og man får raskt svar i crypho (chatte-app med avdelingen). Jeg har hatt 3 forsøk der, fått ett barn og har akkurat blitt gravid med nr 2🥰 Det jeg synes er negativt med Porsgrunn er at du ikke kan ringe avdelingen, de må ringe deg. Ingen telefonnummer eller mulighet… Anonymkode: 3db50...912 Gratulerer med nr. 2💞 praktisk med meldinger, men tungvint uten å kunne ringe de ja.. Hvordan var ventetiden der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Del Skrevet 5. juli 2022 Jeg var i Porsgrunn, veldig misfornøyd, forskjellige leger hele tiden, fikk svar i crypho 2-3 dager etter, samboeren fikk heller ikke være med på uttak så han følte han ikke fikk dele opplevelsen Anonymkode: 6eba6...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 5. juli 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg var i Porsgrunn, veldig misfornøyd, forskjellige leger hele tiden, fikk svar i crypho 2-3 dager etter, samboeren fikk heller ikke være med på uttak så han følte han ikke fikk dele opplevelsen Anonymkode: 6eba6...3d9 Det var synd å høre! Kan jeg spørre når dette var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Del Skrevet 5. juli 2022 Frøken_lurepave skrev (5 minutter siden): Det var synd å høre! Kan jeg spørre når dette var? Jeg var ferdig i Porsgrunn i september i fjor da de ga meg opp pga dem mente eggene var dårlige, skiftet ti privat i oktober i fjor Anonymkode: 6eba6...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 5. juli 2022 #11 Del Skrevet 5. juli 2022 Frøken_lurepave skrev (1 time siden): Det var synd å høre! Kan jeg spørre når dette var? Har akkurat samme opplevelse. Ikke noe fornøyd med Porsgrunn. Samlebånd opplevelse, ingen informasjon i ettertid og etter uttak og hadde ingen kontakt med legen. Ikke mulig å ringe de, og de svarer kort og små frekt i Crypho. Vi fikk ingen informasjon om eggkvalitet, sædkvalitet, hvilken metode som ble brukt (ivf eller icsi) eller hvis egget falt av før innsett dagen. Samboer fikk ikke være med på uttak eller innsett og han fikk heller ingen informasjon der han satt å ventet i 1 time pga jeg blødde litt mye under uttak og måtte bli lengre. Nå er vi så heldig å har fått positivtest med det ene egget vi fikk etter første forsøk og jeg håper så inderlig at den holder hele veien, for vi skal ihvertfall ikke tilbake dit 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz_ Skrevet 5. juli 2022 #12 Del Skrevet 5. juli 2022 Tessiekd skrev (6 minutter siden): Har akkurat samme opplevelse. Ikke noe fornøyd med Porsgrunn. Samlebånd opplevelse, ingen informasjon i ettertid og etter uttak og hadde ingen kontakt med legen. Ikke mulig å ringe de, og de svarer kort og små frekt i Crypho. Vi fikk ingen informasjon om eggkvalitet, sædkvalitet, hvilken metode som ble brukt (ivf eller icsi) eller hvis egget falt av før innsett dagen. Samboer fikk ikke være med på uttak eller innsett og han fikk heller ingen informasjon der han satt å ventet i 1 time pga jeg blødde litt mye under uttak og måtte bli lengre. Nå er vi så heldig å har fått positivtest med det ene egget vi fikk etter første forsøk og jeg håper så inderlig at den holder hele veien, for vi skal ihvertfall ikke tilbake dit 😪 Oi, nå kjenner jeg at jeg ble skeptisk til vi skal dit etter sommeren.. 😳 Forstod det som at partner ikke fikk være med på uttak/innsett pga. coronarestriksjoner. Trodde de fleste hadde sluppet opp på alt sånt nå… Vil tro det er vesentlig bedre å kunne ha med seg partner inn hvis man ønsker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. juli 2022 #13 Del Skrevet 5. juli 2022 Tessiekd skrev (9 minutter siden): Har akkurat samme opplevelse. Ikke noe fornøyd med Porsgrunn. Samlebånd opplevelse, ingen informasjon i ettertid og etter uttak og hadde ingen kontakt med legen. Ikke mulig å ringe de, og de svarer kort og små frekt i Crypho. Vi fikk ingen informasjon om eggkvalitet, sædkvalitet, hvilken metode som ble brukt (ivf eller icsi) eller hvis egget falt av før innsett dagen. Samboer fikk ikke være med på uttak eller innsett og han fikk heller ingen informasjon der han satt å ventet i 1 time pga jeg blødde litt mye under uttak og måtte bli lengre. Nå er vi så heldig å har fått positivtest med det ene egget vi fikk etter første forsøk og jeg håper så inderlig at den holder hele veien, for vi skal ihvertfall ikke tilbake dit 😪 Om dette var under covid vet jeg venner av meg som gikk privat under covid hadde samme regler and partner med på uttak/innsett. Jeg gikk selv privat før covid, og var forsåvidt fornøyd - men det var ikke noen særlig høy service generelt der heller. Kunne ringe, men da skal man jo ha noe veldig konkret å spørre om. Jeg ringte sjeldent/aldri. Statistisk skal sjansene være like gode offentlig og privat. Og mellom offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Del Skrevet 5. juli 2022 Porsgrunn har fortsatt det slik med at mannfolk ikke får være med på uttak, var visst pga for lite plass på rommet på uttaket Anonymkode: 6eba6...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #15 Del Skrevet 5. juli 2022 Frøken_lurepave skrev (2 timer siden): Gratulerer med nr. 2💞 praktisk med meldinger, men tungvint uten å kunne ringe de ja.. Hvordan var ventetiden der? Jeg tror det har vært mellom 2-3 mnd alle gangene (men første gangen var før corona, og senere når jeg første var «i systemet» så trengte jeg ikke oppstartssamtale osv på nytt, så det kan ha kuttet i tiden for meg kanskje). Har du veldig dårlig tid? Skjønner at det er kjipt å vente altså… men det er nok verdt det❤️ Anonymkode: 3db50...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 5. juli 2022 #16 Del Skrevet 5. juli 2022 DundreMilfin skrev (10 minutter siden): Om dette var under covid vet jeg venner av meg som gikk privat under covid hadde samme regler and partner med på uttak/innsett. Jeg gikk selv privat før covid, og var forsåvidt fornøyd - men det var ikke noen særlig høy service generelt der heller. Kunne ringe, men da skal man jo ha noe veldig konkret å spørre om. Jeg ringte sjeldent/aldri. Statistisk skal sjansene være like gode offentlig og privat. Og mellom offentlige. Dette var for kun 1 uke siden 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 5. juli 2022 #17 Del Skrevet 5. juli 2022 Liz_ skrev (17 minutter siden): Oi, nå kjenner jeg at jeg ble skeptisk til vi skal dit etter sommeren.. 😳 Forstod det som at partner ikke fikk være med på uttak/innsett pga. coronarestriksjoner. Trodde de fleste hadde sluppet opp på alt sånt nå… Vil tro det er vesentlig bedre å kunne ha med seg partner inn hvis man ønsker? Hadde uttak for 2 uker siden og innsett for 1 uke siden. Vi trodde også at det ikke ville være sånn der nå, men der tok vi feil, og selv om vi spurte flere ganger fikk han ikke være med på noe 😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #18 Del Skrevet 5. juli 2022 Tessiekd skrev (26 minutter siden): Har akkurat samme opplevelse. Ikke noe fornøyd med Porsgrunn. Samlebånd opplevelse, ingen informasjon i ettertid og etter uttak og hadde ingen kontakt med legen. Ikke mulig å ringe de, og de svarer kort og små frekt i Crypho. Vi fikk ingen informasjon om eggkvalitet, sædkvalitet, hvilken metode som ble brukt (ivf eller icsi) eller hvis egget falt av før innsett dagen. Samboer fikk ikke være med på uttak eller innsett og han fikk heller ingen informasjon der han satt å ventet i 1 time pga jeg blødde litt mye under uttak og måtte bli lengre. Nå er vi så heldig å har fått positivtest med det ene egget vi fikk etter første forsøk og jeg håper så inderlig at den holder hele veien, for vi skal ihvertfall ikke tilbake dit 😪 Etter uttak ringer de dagen etter å forteller hvor mange egg som har blitt befruktet, og så får man beskjed om hvilken dag som blir insett-dag. Det syns jeg har fungert fint egentlig. Sykepleierne som jobber der har alltid vært ekstremt koselige og behjelpelige med beskjeder o.l. mellom meg og samboer når han ikke fikk være med inn. Ivf og denne behandlingen er veldig sårbar og det er vanskelig å kun ha gode opplevelser når det både er fysisk og psykisk vondt. leit å høre om deres dårlige erfaring. Anonymkode: 3db50...912 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. juli 2022 #19 Del Skrevet 5. juli 2022 Tessiekd skrev (Akkurat nå): Hadde uttak for 2 uker siden og innsett for 1 uke siden. Vi trodde også at det ikke ville være sånn der nå, men der tok vi feil, og selv om vi spurte flere ganger fikk han ikke være med på noe 😪 Jeg ville jo tro Oslo har holdt på retningslinjene lengst, så ville i så fall gått ut fra at det gjelder her og 🧐 Men uttak og særlig innsett går jo kjapt - for endel er jo dette noe man gjør i jobbtiden. Jeg kunne hatt med partner på innsettet, men det var han aldri. Gikk helt fint Det tyngste med IVF er jo ventingen og skuffelsene. Da trenger man partneren mest. Og partner venter uansett utenfor på eventuelt uttak, så det går helt sikkert fint for TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 5. juli 2022 #20 Del Skrevet 5. juli 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Jeg ville jo tro Oslo har holdt på retningslinjene lengst, så ville i så fall gått ut fra at det gjelder her og 🧐 Men uttak og særlig innsett går jo kjapt - for endel er jo dette noe man gjør i jobbtiden. Jeg kunne hatt med partner på innsettet, men det var han aldri. Gikk helt fint Det tyngste med IVF er jo ventingen og skuffelsene. Da trenger man partneren mest. Og partner venter uansett utenfor på eventuelt uttak, så det går helt sikkert fint for TS. Kan si at i Oslo (privat, ikke riksen) så fikk samboer være med på mitt uttak og kunne også være med på innsett om han ville. Dette var i Mai. Så tviler på at der er covid-regler på dette enda 😬 Både han og jeg syntes det var veldig godt for psyken og med at han følte seg mere inkludert og fikk en større forståelse for hva som skjer i kroppen osv når han fikk se at de tok ut egg. Men vet ikke hvordan det er på riksen da 😊 men synes det er en stor fordel hvis de får være med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå