AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Jeg har lyst til å lære meg en kode, hvilken er mest populær i dag? Anonymkode: 29c2d...9be
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 javascript kanskje? Anonymkode: 41a72...30f
Gjest Some guy Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har lyst til å lære meg en kode, hvilken er mest populær i dag? Anonymkode: 29c2d...9be Kommer an på hva du vil programmere, men lær deg javascript. Du kan lage veldig mye med det. Fungerer på alle os. Lett programmeringsspråk for begynnere. Websider, programmer, spill, skripts, server siden. Nesten hva som helst.
Gliffy Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 Kommer an på hva du vil lage. For frontend: react Backend: .NET og Java Men hvis du vil komme i gang med kode anbefaler jeg egentlig å starte med Python. Det er mye brukt, du kan lage nesten hva som heøst og det er lett å komme i gang med. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Jeg bruker java og python. Anbefaler python mer morsomt. Anonymkode: ca2c1...e57
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 Ab over, sjekk ut solo learn på nett - gratis da kan du få en smakebit for å se hva du liker. Anbefaler et skikkelig programmeringsspråk, som python, c++, java etc. Javascript eller php er mer for scripting og webprogrammering. Anonymkode: ca2c1...e57
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ab over, sjekk ut solo learn på nett - gratis da kan du få en smakebit for å se hva du liker. Anbefaler et skikkelig programmeringsspråk, som python, c++, java etc. Javascript eller php er mer for scripting og webprogrammering. Anonymkode: ca2c1...e57 Takk, startet på Python nå 😃 Anonymkode: 29c2d...9be
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 Ville lært Java. Alltid forespørsel etter utviklere. Anonymkode: eafef...976
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville lært Java. Alltid forespørsel etter utviklere. Anonymkode: eafef...976 Kun Java eller også Javascript? Anonymkode: 29c2d...9be
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #11 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk, startet på Python nå 😃 Anonymkode: 29c2d...9be Godt valg. Python brukes også mye i jobber hvor man jobber med statistikk(som f.eks jobber som data scientist, analytiker, osv). Programmet R bruker også mye innen statistikk og det minner veldig om Python så kan man det ene så lærer man seg raskt det andre. Jeg begynte med Python da jeg begynte å studere realfag på UiO for 15 år siden og av alt jeg lærte på universitet så var trolig programmeringen den jeg fikk mest utbytte av i arbeidslivet. Anonymkode: 673ce...c59 1
nisselue Skrevet 4. juli 2022 #12 Skrevet 4. juli 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Ab over, sjekk ut solo learn på nett - gratis da kan du få en smakebit for å se hva du liker. Anbefaler et skikkelig programmeringsspråk, som python, c++, java etc. Javascript eller php er mer for scripting og webprogrammering. Anonymkode: ca2c1...e57 Skal man ha noe morsomt å lære på så anbefaler jeg CodinGames. Med noe sånt som 25+ språk å velge mellom og man lager artige spill i løpet av minutter. Fantastisk utprøvingsplattform.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #13 Skrevet 4. juli 2022 Jeg kan finne hundre artikler hvert år på Google om hva som er det nye hotte innen programmering. Det viktigste er at du finner noe og lærer deg det og begynner å programmere egne ting. Anonymkode: 75888...e09
Gjest Some guy Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 On 7/4/2022 at 7:47 PM, AnonymBruker said: Jeg har lyst til å lære meg en kode, hvilken er mest populær i dag? Anonymkode: 29c2d...9be Jeg har allerede svart, men jeg ble nyskjerrig på hvorfor du vil lære programmering eller er det noe spesielt du vil lage?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå