Gå til innhold

Løs bolt i dekket

JDT

Anbefalte innlegg

Hei

Bilen min skrangler når jeg kjører sakte, men når jeg kjører 70+ så høres ikke. Det kommer fra venstre side der sjåføren sitter. Men felgen med den løse bolten er på høyre side. Er det farlig å kjøre med den eller går det fint? Det er 6 bolter men er nå 5 på den ene felgen.

Endret av JDT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kak jeg gjøre? Vet jo ikke hvordan jeg kjøper denne. Og med verkstedene omkring er nedbemannet pga ferie har ingen tid å ta inn bilen. Kan jo ikke gå uten bil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brakk den ene bolten en gang, hadde 3 igjen, kjørte med det i bakhodet frem til noen kunne se på det, unngikk 80 soner og over. 

Anonymkode: 51f86...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
JDT skrev (11 minutter siden):

Hva kak jeg gjøre? Vet jo ikke hvordan jeg kjøper denne. Og med verkstedene omkring er nedbemannet pga ferie har ingen tid å ta inn bilen. Kan jo ikke gå uten bil heller.

Men mener du selve den skruen bare? Jeg har kjøpt sånne på bilbutikker med verksted, feks ford eller toyota, bildeler og biltema har også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og den lokale bilskrapen her deler de ut gratis også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JDT skrev (15 minutter siden):

De trenger ikke ta inn bilen , bare kjør til et verksted å spør om du kan få kjøpe en bolt i riktig størrelse, så hjelper de deg nok. Du kan jo bare teite den til selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bolten er løs kan du jo bare skru den inn igjen, men lyden kommer fra den andre siden, så er nok noe galt der også. Godt mulig du må stramme alle boltene, veldig enkelt å gjøre selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rart er at skrangle lyden kommer fra den andre siden. Ikke fra det siden der felgen mistet bolten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det mangler en hjulbolt og at det skrangler under bilen så lar du den stå til du får fraktet den til verksted, greit nok hvis du utsetter deg selv for fare men ikke utsett andre sine liv fordi du bare må bruke bilen. 

Anonymkode: 65e1c...a87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
JDT skrev (15 timer siden):

Hei

Bilen min skrangler når jeg kjører sakte, men når jeg kjører 70+ så høres ikke. Det kommer fra venstre side der sjåføren sitter. Men felgen med den løse bolten er på høyre side. Er det farlig å kjøre med den eller går det fint? Det er 6 bolter men er nå 5 på den ene felgen.

Er den løs eller borte? Er den borte kan du ifølge mitt  merkeverksted kjøre til du får den skiftet. Er den løs og kan falle av i fart så er du farlig i trafikken. 

Anonymkode: de1cf...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, JDT said:

Vet jo ikke hvordan jeg kjøper denne.

Du har Biltema, Thansen, Vianor, Mekonomen, Møller Bil, Birger N Haug, Bilxtra, bildeler.no, og samtlige andre steder som selger og bytter dekk, i tillegg til sikkert også samtlige Jula-butikker rundt om i landet. 

Om du mangler en bolt kan det fort hende at det oppstår vibrasjoner som forplanter seg til andre steder i bilen. Har man et slitt hjullager hender det ofte at det høres ut som feilen ligger på andre siden av bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At 1 av 6 hjulbolter mangler er helt uproblematisk å kjøre med om de andre sitter fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...