Gjest Tone-Lise Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 Jeg har vestibulitt og har som følge av dette aldri gjennomført et samleie. Nå må jeg imidlertid bite tennene sammen å dra til lege pga at jeg blør som en stukket gris når jeg har mensen. Er forberedt på at legen nå må lenger inn enn de overfladiske undersøkelsene jeg har hatt tidligere og jeg bekymrer meg en smule pga smerten+trangheten som forårsakes av jomfruhinnen. Er det noen som har vært gjennom det samme og som gidder å dele hva de evt. gjorde for å forberede seg? (Ja, jeg vet hvordan en gynekologisk undersøkelse arter seg, så jeg trenger ingen gjennomgang av det)
Iceglow Skrevet 16. november 2005 #2 Skrevet 16. november 2005 Jeg har ingen personlig erfaring, men vil kanskje lokalbedøvende krem kunne hjelpe?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #3 Skrevet 16. november 2005 Jeg har vestibulitt og har som følge av dette aldri gjennomført et samleie. Nå må jeg imidlertid bite tennene sammen å dra til lege pga at jeg blør som en stukket gris når jeg har mensen. Er forberedt på at legen nå må lenger inn enn de overfladiske undersøkelsene jeg har hatt tidligere og jeg bekymrer meg en smule pga smerten+trangheten som forårsakes av jomfruhinnen. Er det noen som har vært gjennom det samme og som gidder å dele hva de evt. gjorde for å forberede seg? (Ja, jeg vet hvordan en gynekologisk undersøkelse arter seg, så jeg trenger ingen gjennomgang av det) ← Har vestibulitt og vaginisme selv, går jevnlig hos gynekolog og hudlege for oppfølgning. Må bare bite sammen tenna og gjøre det, det er det eneste rådet jeg har.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #4 Skrevet 16. november 2005 Har vestibulitt og vaginisme selv, går jevnlig hos gynekolog og hudlege for oppfølgning. Må bare bite sammen tenna og gjøre det, det er det eneste rådet jeg har. ← Hva er vestibulitt og vaginisme egentlig? Tror kanskje jeg også lider av det, men er ikke 100% sikker på hva det er....
Tusenfryd Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1694277.html
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1694277.html ← Ble ikke så mye klokere av den siden jeg. Jeg sliter med at jeg spenner musklene der nede så d blir ****** vondt og helt umulig å få inn noe der nede annet enn en finger eller to. Kan dette være vestibulitt og/eller vaginisme?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå