AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Jeg har spantet på meg ny pc. Før har jeg alltid hatt en admin-konto som jeg ikke bruker, og en ikke-admin-konto som er den jeg faktisk bruker. Dette av sikkerhetshensyn, mtp om noen hacker kontoen min. Dette ser jeg fremdeles er anbefalt. Men når jeg nå setter opp den nye pc'en ser jeg det anbefales å bruke microsoft-konto i stedet for lokal bruker-konto, siden dette gjør at ting synces mellom windows-devicer, og man slipper sette alt opp på nytt når man får seg en ny pc. Men hvordan gjør jeg det da om jeg ønsker to kontoer på samme pd, en med admin-rettigheter, og en uten? Jeg har jo bare en microsoft-konto, knyttet til epostadressen min? Da jeg prøvde meg på å legge til en ny bruker, godtok den ikke at det var med samme microsoft-kontoen. Bør jeg ha admin-kontoen som en lokal bruker, og bruke microsoft-konto på den som ikke har admin-rettigheter? Anonymkode: 42f31...694
Minya Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Du *må* ikke bruke microsoft-konto. Du kan fint opprette en vanlig admin-konto og bruke den som vanlig. For å være ærlig synes jeg det virker alt for usikkert å logge på en privat pc med en microsoft-konto, så jeg har ikke en tilknyttet min pc i det hele tatt. Sjansen for at microsoft-kontoen blir hacket er vesentlig større enn at pc'en blir hacket, med mindre du er skikkelig dårlig på internetsikkerhet. Jeg tar heller backup med jevne mellomrom og kan gjenopprette derfra hvis jeg må formatere. Jeg får meg ikke ny pc, jeg oppgraderer den jeg har, da jeg har stasjonær og ikke laptop. Før i tida måtte jeg bare hente opp backup hvis jeg byttet core-riggen, altså hovedkort og cpu. Sist hadde jeg innstallert win 10 før oppgraderingen og det gikk helt fint uten å måtte kjøre gjennoppretting. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Microsoft har gjort det vanskelig å installere Windows 11 uten å bruke MS konto. Anonymkode: 0b4b4...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå