AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #1 Skrevet 4. juli 2022 Jeg har strømavtalen "garantistrøm" fra Fjordkraft. Noen som har Fjordkraft og er kjent med strømavtalene deres? Bør jeg velge en annen avtale fra Fjordkraft, f.eks. strøm til spotpris? Jeg bor i en 80 kvm leilighet. Anonymkode: e153c...112
newman01 Skrevet 4. juli 2022 #2 Skrevet 4. juli 2022 Gledelig strømavtale da. Antar du bor oppi nord? Isåfall får du gleden av å betale 29,90øre/kWh, mot 2,35øre/kWh på spotpris... Deilig å kunne bidra til at Norgesenergi har mulighet til å gi tilbake litt til aksjonærene sine. Du betaler jo bare litt over 10x markedsprisen
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #3 Skrevet 4. juli 2022 newman01 skrev (3 minutter siden): Gledelig strømavtale da. Antar du bor oppi nord? Isåfall får du gleden av å betale 29,90øre/kWh, mot 2,35øre/kWh på spotpris... Deilig å kunne bidra til at Norgesenergi har mulighet til å gi tilbake litt til aksjonærene sine. Du betaler jo bare litt over 10x markedsprisen Hæ? Jeg har satt meg null inn i dette, ble bare fortalt at denne avtalen var lur for noen år tilbake. Jeg bor ikke i nord, nei. Anonymkode: e153c...112
Ost Skrevet 4. juli 2022 #4 Skrevet 4. juli 2022 newman01 skrev (6 minutter siden): Gledelig strømavtale da. Antar du bor oppi nord? Isåfall får du gleden av å betale 29,90øre/kWh, mot 2,35øre/kWh på spotpris... Deilig å kunne bidra til at Norgesenergi har mulighet til å gi tilbake litt til aksjonærene sine. Du betaler jo bare litt over 10x markedsprisen Antar det er den variable avtalen TS har. Pristak og slike ting. Strømmen er såpass dyr nå at det har lite å si om du har en strømavtalen med 2 øre påslag eller 10+ øre påslag. Det var mer før (i 2020 f.eks) når strømprisen var 20-30 øre at dette hadde noen særlig betydning. Fastprisavtaler nå er alt for dyre. Spotpris er det eneste reelle valget. Variable avtaler og slikt er søppel - og har alltid vært det.
newman01 Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hæ? Jeg har satt meg null inn i dette, ble bare fortalt at denne avtalen var lur for noen år tilbake. Jeg bor ikke i nord, nei. Anonymkode: e153c...112 Okai, da er det 4 prisregioner igjen da. Hvem av disse føler du deg hjemme i, og hva betaler du for strømmen ifølge avtalen? Om du betaler 29,90øre og bor på sørlandet har du en MEGAgod avtale du aldri må si opp. Men er du fra barteland har du en meget dårlig avtale. Igjen, sett deg inn i hva du betaler for
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 Å fytti... Jeg ser det nå, hvor dum går det an å bli😪 Anonymkode: e153c...112
newman01 Skrevet 4. juli 2022 #7 Skrevet 4. juli 2022 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å fytti... Jeg ser det nå, hvor dum går det an å bli😪 Anonymkode: e153c...112 På responsen tipper jeg midtnorge da? Isåfall har du bidratt med MASSE penger til utbytte, fete lønninger og ivrige telefonselgere. Jaja, bonuser driver landet fremover Da har du en avtale Forbrukerrådet prøver å forby, for de er kun fordel for selskapet og aldri noensinne en fordel for kundene Endret 4. juli 2022 av newman01
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #8 Skrevet 4. juli 2022 Ingen fra Fjordkraft, bytt til Tibber! Anonymkode: 3744a...151
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #9 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har strømavtalen "garantistrøm" fra Fjordkraft. Noen som har Fjordkraft og er kjent med strømavtalene deres? Bør jeg velge en annen avtale fra Fjordkraft, f.eks. strøm til spotpris? Jeg bor i en 80 kvm leilighet. Anonymkode: e153c...112 En av de dyreste avtalene du kan ha. finn en faktura. Se på hva du betaler for hver kwt du bruker. Se på hvor mye du har i påslag. Se på månedsprisen din. Nruk strømpris.no og sammenlign med avtalen du har og hvilke avtaler du kan få ved å bytte. Ge.no for eksempel har spotpris med kr. 0 i månedspris og 1 øre i påslag. Er du fortsatt usikker meld deg inn i Facebook-gruppa prismatch strøm. Les og lær, og ikke minst slutt med å betale mer for strømmen du bruker enn du trenger. Anonymkode: 7ee79...075
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #10 Skrevet 4. juli 2022 Spør du først nå, har du virkelig ikke fulgt med på nyhetene de siste månedene. Garantistrøm pleier å bety at strømselskapet legger inn et "tak" for hva de maksimalt kan ta per kwh. Dette "taket" er som oftest med god margin, til selskapets fordel. Og sannsynligheten for at prisen du betaler stanger hodet i dette taket, er stor. Om du ønsker å fortsette med Fjordkraft, gå over til Spotpris. Om du er LO medlem, benytt LO favør spotpris. Det gir 1,3 øre påslag og 10 kr mnd avgift (+ prisen på strøm til enhver time). Du kan følge med i appen hva strømmen koster time for time for time samme dag og dagen etter, og planlegge strømbruken din deretter. Anonymkode: f719d...4ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå