Gå til innhold

Ut å reise, men er så redd for terror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Frankrike neste uke, gleder meg egentlig til ferie, men er så redd for terror. Og fly. At jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Særlig med tanke på skytingen i København i dag, og i Oslo for noen dager siden. 

Er så veldig redd terror. Og at flyet skal bli kapret, eller at det blir skyting der jeg er, på toget/ flyplassen.

Andre som har samme tanker? Og likevel reiser?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Terror kan skje hvor som helst , når som helst. Sannsynligheten er liten for at du er der akkurat der det skjer. Lev som normalt,  hva er alternativet? 

Anonymkode: 4352e...64c

• Liker 2
Skrevet

Tryggest å komme seg unna Skandinavia, slik det er om dagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (5 minutter siden):

Skal til Frankrike neste uke, gleder meg egentlig til ferie, men er så redd for terror. Og fly. At jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Særlig med tanke på skytingen i København i dag, og i Oslo for noen dager siden. 

Er så veldig redd terror. Og at flyet skal bli kapret, eller at det blir skyting der jeg er, på toget/ flyplassen.

Kommer jo an på hvordan du er som person. Et du en engstelig person, eller en intuitiv person? Håper på det første. Ikke for din del, men for flyet ditt sin del. Tipper det går bra. Lev mens du kan. 

Anonymkode: 02cae...2f7

• Liker 1
Skrevet

Ikke la terrorisme vinne.  Nettopp dette er målet deres, så spre frykt. 

Sjansen for å dø med bil er nok enda større, men jeg antar at du kjører bilen din for det? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (12 minutter siden):

Da hadde jeg ikke giddet å reise. 

Anonymkode: 6ddf3...d57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo dessverre en større del av hverdagen vår nå enn det var før. Ingen skulle tro at man skulle bli skutt ned når man står og prøver jeans, eller tar en øl på fredagskveld. Man kan ikke slutte å leve livet fordi det kan skje terror. Du har uansett større risiko for å dø i trafikken på vei til flyplassen enn å bli skutt på gata.

Anonymkode: f8fbe...7b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg hjemme, så slipper du å ødelegge ferien til alle de andre. 

Hvorfor må alle de som sliter sånn i hverdagen på død og liv på ferie egentlig, alt de gjør er å ødelegge ferien for alle oss andre. 

Anonymkode: 7c79d...5cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår tid, er du ikke unormal som er nervøs. Det er jo fordi vi har tilgang til nyheter 24/7, at det på en måte aldri tar slutt. 

Men legg også merke til hvor massivt hjelpeapparatet er. Politi og helse er på plass etter bare sekunder. 

Om vi teller opp de som omkommer i trafikk eller brann, så har du statistikken på din side i massevis :hjerte:

Anonymkode: c169b...4b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjører du bil? Betydelig mer sannsynlig at du dør på veien, enn at du blir sprengt i lufta av en terrorist.

Anonymkode: fc67b...6ef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kommer jo an på hvordan du er som person. Et du en engstelig person, eller en intuitiv person? Håper på det første. Ikke for din del, men for flyet ditt sin del. Tipper det går bra. Lev mens du kan. 

Anonymkode: 02cae...2f7

Jeg er en engstelig person. Absolutt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kjører du bil? Betydelig mer sannsynlig at du dør på veien, enn at du blir sprengt i lufta av en terrorist.

Anonymkode: fc67b...6ef

Det er sant. Jeg kjører jo bil, vet jo egentlig det er farligere sånn sett.

AnonymBruker
Skrevet

Men om en skal la frykten vinne, så må en jo sitte innendørs resten av livet.

Anonymkode: fc151...5d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor må alle de som sliter sånn i hverdagen på død og liv på ferie egentlig, alt de gjør er å ødelegge ferien for alle oss andre. 

På hvilken måte ødelegger de ferien for dere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

For et tragisk svar! Det må da være lov å kunne si noe om dette her inne? Hva vet du om TS ødelegger ferien for andre? Hjelpe meg, enkle folk.... 

Anonymkode: 70dc8...40a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (16 timer siden):

Har du angst, så hjelper ikke slike utsagn.... Er man ikke redd for bil, så er man ikke redd for bil. Angst er ikke noe du velger.. 

Anonymkode: 70dc8...40a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stått midt i et av de største terrorangrepene i Europa. Jeg har vært med på nødlanding med fly. Jeg har opplevd hotellbrann.

Og selvfølgelig fortsetter jeg å reise. Jeg vet jo at jeg må dø en dag. Men sannsynligheten er mye større for at det er kreft, eller hjerte/kar, til og med bilulykke på vei til jobb er et mye mer sannsynlig scenario enn å bli skutt. 

Anonymkode: e7835...22b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha herregud. At det faktisk finnes folk der ute som reagerer slikt.

Anonymkode: 1afa4...c48

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (16 timer siden):

skjønner deg godt, tror det blir en sommer med mye terror dessverre, de har vert rolig lenge, jeg drar ikke på ferie i år både pga mye kaos og vert mye terror i det siste og frankrike er jo et land det har vert veldig mye terror

Anonymkode: 7a7fd...fae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Anonym-bruker said:

Det handler kanskje om at du er redd for det du ikke har noen slags kontroll over? Når du kjører bil har du en viss kontroll, men når det gjelder f.eks. terror er det noe som er utenfor din kontroll.

Anonymkode: 8659e...abb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...