AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #1 Skrevet 3. juli 2022 Pus har hatt et sår på halsen, på str med en femkroning. Ikke dypt, mer som et skrubbsår/eksem. Var hos dyrlegen med en gang jeg oppdaget det, og sa at jeg synes hun har symptomer på allergi ( Atopisk dermatitt) Han kikket på det og sa at de også kan være en reaksjon på flåttbitt f eks. Fikk en salve til å smøre på- men han sa at det var håpløst å dekkke det til slik at hun ikke får klort på det. Nå har det gått flere uker og det er tidvis bedre- og tidvis verre. I dag har hun klort seg til blods. Har noen sterile kompresser vi kan legge på, men vurderer å be om en annen dyrlege og få ny time. Noen som har vært borti lignende? Anonymkode: 8803a...7eb
Kenelz Skrevet 3. juli 2022 #2 Skrevet 3. juli 2022 Opplevde det samme bare at det ble så betent (nærmest over natten) og da han klødde seg så sprakk det skikkelig! Mye gult tykt væske kom ut og ble en antibiotika behandling fra dyrelegen. Uansett: Hadde forhørt meg med en annen lege.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #3 Skrevet 3. juli 2022 Kenelz skrev (10 minutter siden): Opplevde det samme bare at det ble så betent (nærmest over natten) og da han klødde seg så sprakk det skikkelig! Mye gult tykt væske kom ut og ble en antibiotika behandling fra dyrelegen. Uansett: Hadde forhørt meg med en annen lege. Uff ja det er nok lett at det blir betent- selv om det ser ok ut nå. Fant du årsaken til at din fikk sår? Anonymkode: 8803a...7eb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 Høres litt rart ut å mistenke allergi på bakgrunn av ett sår? Men ja, en sjekk til hos ny lege! Anonymkode: 3a8c3...e03
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 For å hindre at såret blir klort opp, kan potesokker på bakbeina være noe å prøve? Katten vil nok fortsatt klø på såret, men da kommer ikke neglene til.. Anonymkode: ad637...35e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Høres litt rart ut å mistenke allergi på bakgrunn av ett sår? Men ja, en sjekk til hos ny lege! Anonymkode: 3a8c3...e03 Var litt mer enn bare såret. Hun nyser og mister/napper av seg pels flekkvis. Og såret er kun overfladisk- ikke en skade eller bitt. Typisk eksem som er klødd på Anonymkode: 8803a...7eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå