Gå til innhold

Din beste frokost?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
On 7/2/2022 at 1:55 PM, AnonymBruker said:

Spiser ikke frokost.

Anonymkode: 21295...253

11 hours ago, Brunhilde said:

Jeg pleier heller ikke å spise frokost, men har allikevel noen favoritter.

Den ene er egg og bacon med stekt tomat og ristet brød ved siden av. Eller en "kontinental frokost" med croissanter, syltetøy wienterbrød, frukt og café au lait.

Usikker på om det er frokost eller lunsj jeg skipper, men jeg spiser første måltid mellom 11 og 13, og kaller det frokost åkkesom 😅 Veldig glad i frokost-mat, men ikke før ut på formiddagen.

Anonymkode: eaaec...187

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egg Benedicts. Posjerte egg med spinat eller sprøstekt bacon, alternativt avokado  på ristet surdeigsbrød eller briochebrød. Toppes med litt hollandaisesaus. Helt utrolig godt. 

Anonymkode: 65025...3a8

• Liker 4
Skrevet

Fersk loff med servelat 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varme og ferske croissants med Nutella og ett stort glass appelsinjus

Anonymkode: 94bc9...9c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 22.04):

Egg Benedicts. Posjerte egg med spinat eller sprøstekt bacon, alternativt avokado  på ristet surdeigsbrød eller briochebrød. Toppes med litt hollandaisesaus. Helt utrolig godt. 

Eggs Benedict med spinat heter eggs Florentine. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Smoothiebowl toppet med fersk frukt og bær,hjemmelaget tahinigranola og cashewsmør

Anonymkode: 111dd...3b3

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (10 timer siden):

Eggs Benedict med spinat heter eggs Florentine. ;)

Det vet jeg, men jeg skrev spinat eller sprøstekt bacon. Bacon er det jo i Eggs Benedict(kanadisk bacon i orginalen)  Men burde sikkert spesifisert at versjonen med spinat blir kalt Eggs Florentine. Takk for påminnelse😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Nystekt rundstykke med egg og ansjos. Eller eggerøre og røkelaks.

De fleste dager blir det bare et par knekkebrød eller havregrøt.

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet

Det GODESTE er varmt nybakt brød med smør og salt, eller en full english breakfast. Men jeg føler meg alltid litt småsyk etter å ha spist brødmat, så for helsens skyld spiser jeg som regel bare ost og/eller egg. :) Førstnevnte er jo også veldig godt da!

Anonymkode: 0c5e7...011

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 0.11):

Hva er det beste du kan få til frokost?

Anonymkode: 035c8...2e5

1. Den engelske med små stekte pølser, varm rundstykke, stekt egg, litt sprø bacon og salat av tomater, bønner, agurk og oliven :)

2. Ostesmørbrød eller toast (skinke og ost kombinasjon)

Skrevet

Yoghurt med bær og hakkete svisker.

Skrevet

Jeg spiser ikke frokost til vanlig, men elsker en litt sen, større frokost ved spesielle anledninger og på ferie. Da er favorittene:

- ristet brød, varme tomatbønner, små stekte pølser og egg

- I Japan/Vietnam: Ramen eller Pho 

- Omelett: enten med bacon og broccoli, eller der du legger røket laks på halve omeletten før du flipper den andre halvdelen over 🤩

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker frokost 😋 Så min beste frokost er hotellfrokost, for da kan jeg spise litt av alt: eggerøre eller annet egg, bacon, godt brød. Oppskåret frukt og kanskje yogurt. Avslutte med kaffe og noe søtt bakverk. 

Anonymkode: 7b086...3d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine to absolutte favoritter er  egg og avokado på kneip/grovbrød toast og omelett med tynne skiver kylling/bacon/tomat/vårløk/babyleafs

Oftest er det lunsj for meg, til frokost spiser jeg havregryn med melk og bær

Anonymkode: cf97c...317

Skrevet

Eggerøre(laget med fløte og ost oppi)  med bacon til på rundstykker/baguetter. Noooom! 😍 

Ble inspirert og skal lage dette til sen lunsj nå 😝😁

AnonymBruker
Skrevet

Til vanlig spiser jeg ikke frokost annet enn i helgene, og da er det kokt egg (smilende), godt brød, noe salt pålegg (salamivariant), syltetøy, pate/leverpostei og ost, oppskåret agurk, tomat og paprika, kanskje litt melon, croissant eller pain au chocolat eller søt havrekjeks med brunost til frokostdessert, svart kaffe (og gjerne en latte i tillegg), appelsinjuice og papiraviser. 

Nå er det sommerferie og så lenge jeg er hjemme er det godt brød (eller til og med loff!) med jordbær i skiver og sukker på. Iskald ekstra lett melk og svart kaffe til. Verdens beste frokost. 

Anonymkode: e7974...a3d

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

Ristet brød med smør og pålegg. Alltid ristet brød.

Skrevet

Må vel ha vært i England i 2011 da jeg var på Bisley Skytebane god hotellfrokost i England  gitt 

Skrevet

Deiligste frokosten jeg har hatt er i Hellas,  gresk yoghurt, honning og nøtter, nydelig

AnonymBruker
Skrevet

Den får jeg på hotell! Gjerne i Trondheim 

Anonymkode: 9821d...211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...