Gå til innhold

Noen flere her som HATER varmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Temperaturer opptil 20 grader er GREIT. Særlig hvis det er et drag av nordøstavind slik at man får luft og gjennomtrekk når man åpner vinduer. Således blir det ikke såå varmt inne. 

Men disse dagene med 27 - 31 grader uten vind både inne og ute må være noe av det jævligste jeg har vært med på. 

Det skjer typ èn dag hvert 10ende år at det skjer her, og denne uken har det skjedd flere dager på rad. 

Det er tortur. Vil heller ha -20g, mørke og sterk kuling utenfor dørene.

Anonymkode: d3f5d...d29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater når det blir så varmt at man på en uke har fått 15 timer sammenhengende søvn. Er jo ufyselig å sove i denne varmen 🌡😵🔥😱

20220625_141224.jpg

Anonymkode: 0545a...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Finner ikke ord for å beskrive hvor mye jeg hater varmen, det er tortur, rett og slett. Kan ikke begripe at så mange lengter og sutrer etter varme. Det er da for søren ikke gøy å svette, ha det ubehagelig og ikke klare å gjøre enkle gjøremål uten å bli varm og surrete i hodet. Leier leilighet i toppetasje og her er det glovarmt, persiennene hjelper ikke og det er tortur. Med covid på toppen! 

Anonymkode: 7ae49...3da

Bordvifte? Jeg og hater intenst varmen, jubler når det er kaldere nå

Anonymkode: 17b4c...994

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha 30+ grader enn 10 minusgrader.

Anonymkode: 0267e...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor vi blir dårlige av varmen både fysisk og psykisk? Noen som vet? Nå er jeg 42 år kvinne, men da jeg var ung og i 20 årene taklet jeg varmen helt fint og nøt den. Men så har det forandret seg og jeg tåler ikke varme over 20 grader. Er glad jeg ikke bor i syden og nei skal aldri reise dit heller. Gleder meg veldig til høsten igjen da jeg er et høstmenneske. Har heldigvis kjøpt meg leilighet med varmepumpe så kan kjøle meg ned inne, men ute er det totur.

Anonymkode: 4ca94...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil heller ha 30+ grader enn 10 minusgrader.

Anonymkode: 0267e...085

Uff nei takk.

Anonymkode: 4ca94...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil heller ha 30+ grader enn 10 minusgrader.

Anonymkode: 0267e...085

Samme her, vi er nok født i feil land..

Anonymkode: 474c7...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
StellaNova skrev (13 timer siden):

Det klarer vi! 😊 6 uker så kjenner du at høsten kommer, og bare 30 dager til August, da går det raskt. Trasig med covid da! God bedring :klem:

Hater sommeren jeg også.

Det tror jeg dessverre du har rett i. Men jeg kommer ikke til å respektere de unødvendige tiltakene denne gangen. 

 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kulda er 100 ganger verre en varmen. Bare det å sitte å chillen i sola med en kald øl det er den beste følelsen på jord.

Anonymkode: 474c7...cd8

Nei. Det er dritkjedelig.

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk skal du ha❤️Covid gjør at ting føles mye verre. Gleder meg til høsten ja, kjølig og frisk luft, det er noe helt annet enn denne klamme og ekle varme luften. 

Anonymkode: 7ae49...3da

Enig. Kunne godt hatt mye lenger høst. Elsker den :)  Conviden driter jeg i. Vi vet den kommer, de har jo sagt det. Jeg skal ikke ha munnbind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff nei takk.

Anonymkode: 4ca94...bfd

Jeg fryser når det er under 15 grader.

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her, vi er nok født i feil land..

Anonymkode: 474c7...cd8

Ja, vi er nok det.

Anonymkode: 0267e...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (18 timer siden):

Jeg hater ikke varmen, men enkelte dager kan være for varme. 

Det jeg hater er kulde.

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kulda er 100 ganger verre en varmen. Bare det å sitte å chillen i sola med en kald øl det er den beste følelsen på jord.

Anonymkode: 474c7...cd8

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):


Det er tortur. Vil heller ha -20g, mørke og sterk kuling utenfor dørene.

Anonymkode: d3f5d...d29

Jeg fryser lett, men hater likevel varmen. Vil som sistemann her sier, heller ha 20 minusgrader og sterk kuling enn 30 varmegrader og vindstille. Det er som sagt tortur. Er det kaldt, kan man faktisk gjøre noe med det, kle på seg, drikke eller spise noe varmt, men denne varmen som har vært i det siste, slipper man ikke unna.

Anonymkode: 7ae49...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det 30 grader. Jeg var så varm at jeg gråt av sinne og endte opp med å kaste en tom brusflaske i veggen, fordi den sto rett der jeg skulle gå. Var jeg som satt den der. Jeg kunne ha tatt et halvt skritt til siden, men nei, den sto der jeg skulle gå jeg klikket i vinkel. Jeg forsøkte å skrive en melding på snapchat og trykket på feil tast, og hver gang jeg skrev feil så ble jeg sintere og sintere. Endte opp med å kaste mannskiten i sofaen, bare flaks den ikke falt på gulvet og knuste skjermen. 

Jeg er så ukomfortabel i egen kropp at jeg får panikk og blir bare illsint. Kan ikke forklares på en annen måte, som gjør det forstårlig for andre. Føler ingen forstår.
Det å ta en kald dusj hjelper ikke. For jeg blir varm og klam før jeg rekker å bli tørr og det er det aller verste. Det å kle av meg går ikke, jeg blir klam og svett av å bare eksistere. Luften blir tung og det er vanskelig å puste, får vondt i hodet, blir svimmel og det å åpne vinduet hjelper for vinden ute er jo glovarm og ikke eksisterende! Jeg føler meg fanget i egen kropp og får panikk og blir sint av alt og ingenting. 

Jeg hater varmen av hele mitt hjerte. Varmen for meg er som å ha PMS x1000. Jeg blir så sint at jeg griner, av den minste ting. Det skal ingenting til før jeg blir så sint og forbannet at jeg kunne ha drept meg selv bare for å slippe all sinne og ubehaget. 
Hele sommeren så er jeg hjemme og gjør ingenting annet enn å bare være sint, isolere meg, spiser ikke, sover ikke og eksisterer ikke. Jeg kan ikke være blant folk, for jeg blir så sint av å være ukomfortabel i egen kropp. 

Jeg trives best om vinteren. 15 minus og vinduene er oppe døgnet rundt. Jeg elsker kulden. Det er ingenting som heter for kaldt. Når jeg sier at jeg ikke takler varme, så mener jeg virkelig det og jeg er fullstendig klar over at å reagere med sinne, ikke er normalt eller sunt. Men jeg har ikke akkurat noe valg eller kontroll over det. 
 

Anonymkode: 50dd5...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I går var det 30 grader. Jeg var så varm at jeg gråt av sinne og endte opp med å kaste en tom brusflaske i veggen, fordi den sto rett der jeg skulle gå. Var jeg som satt den der. Jeg kunne ha tatt et halvt skritt til siden, men nei, den sto der jeg skulle gå jeg klikket i vinkel. Jeg forsøkte å skrive en melding på snapchat og trykket på feil tast, og hver gang jeg skrev feil så ble jeg sintere og sintere. Endte opp med å kaste mannskiten i sofaen, bare flaks den ikke falt på gulvet og knuste skjermen. 

Jeg er så ukomfortabel i egen kropp at jeg får panikk og blir bare illsint. Kan ikke forklares på en annen måte, som gjør det forstårlig for andre. Føler ingen forstår.
Det å ta en kald dusj hjelper ikke. For jeg blir varm og klam før jeg rekker å bli tørr og det er det aller verste. Det å kle av meg går ikke, jeg blir klam og svett av å bare eksistere. Luften blir tung og det er vanskelig å puste, får vondt i hodet, blir svimmel og det å åpne vinduet hjelper for vinden ute er jo glovarm og ikke eksisterende! Jeg føler meg fanget i egen kropp og får panikk og blir sint av alt og ingenting. 

Jeg hater varmen av hele mitt hjerte. Varmen for meg er som å ha PMS x1000. Jeg blir så sint at jeg griner, av den minste ting. Det skal ingenting til før jeg blir så sint og forbannet at jeg kunne ha drept meg selv bare for å slippe all sinne og ubehaget. 
Hele sommeren så er jeg hjemme og gjør ingenting annet enn å bare være sint, isolere meg, spiser ikke, sover ikke og eksisterer ikke. Jeg kan ikke være blant folk, for jeg blir så sint av å være ukomfortabel i egen kropp. 

Jeg trives best om vinteren. 15 minus og vinduene er oppe døgnet rundt. Jeg elsker kulden. Det er ingenting som heter for kaldt. Når jeg sier at jeg ikke takler varme, så mener jeg virkelig det og jeg er fullstendig klar over at å reagere med sinne, ikke er normalt eller sunt. Men jeg har ikke akkurat noe valg eller kontroll over det. 
 

Anonymkode: 50dd5...f20

Det der høres ut som meg i varmen og med korona på toppen av kransekaka. Har vært så frustrert at jeg har grått. Jeg hater varmen, og i år var jeg så «heldig» at den kom samtidig som jeg fikk korona og feber. Har aldri bannet så mye som jeg har  gjort de siste dagene og jeg banner aldri vanligvis. Har også hatt lyst til å kaste ting i veggen av frustrasjon, skjønner ikke hvordan jeg klarte å unngå det egentlig. Men i dag er det kaldere❤️ Så glad for det! Håper du slipper slik varme som vi har hatt det i det siste på en laang stund😊

Anonymkode: 7ae49...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg også hater varmen. men jeg er ikke veldig glad i kulden heller. trives rundt 15 grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater den også, forstår ikke hvordan folk overlever i land der det er varmt hele tiden. De som liker varme kan i det minste reise til syden, men vi som hater det har ikke så mange steder å dra til. Dyrt på Svalbard og Grønland.

Anonymkode: 58675...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dagens tips til dere som sliter med varmen: Fyll ei vaskebøtte med så kaldt vann fra springen som mulig, tilsett litt grønnsåpe. Sett så beina nedi og len deg tilbake. Gjenta prosessen viss vannet varmes opp. 

Dette funker fjell for meg. 

Anonymkode: c6d69...953

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater temperatur over 20 grader. Nå er det 15 grader her og det er herlig. 

Anonymkode: 4ca94...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det der høres ut som meg i varmen og med korona på toppen av kransekaka. Har vært så frustrert at jeg har grått. Jeg hater varmen, og i år var jeg så «heldig» at den kom samtidig som jeg fikk korona og feber. Har aldri bannet så mye som jeg har  gjort de siste dagene og jeg banner aldri vanligvis. Har også hatt lyst til å kaste ting i veggen av frustrasjon, skjønner ikke hvordan jeg klarte å unngå det egentlig. Men i dag er det kaldere❤️ Så glad for det! Håper du slipper slik varme som vi har hatt det i det siste på en laang stund😊

Anonymkode: 7ae49...3da

Korona på toppen høres ikke bra ut. Akkurat som her, får lyst til å bare skrike ut bannord av full hals til tider. Det er litt kaldere i dag, men kjenner huset er fortsatt varm fra i går. Tenkt å lufte ut litt mer når kvelden kommer i håp om å slippe innsekter og røyklukt fra nabo. 

Er glad det er meldt litt mildere fremover. Håper vi slipper å ha mange dager med ekstremvarme. Denne uken har vært ille med varme flere dager på rad. 

Anonymkode: 50dd5...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...