Gå til innhold

Hva slags mat tar du med på telttur?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags mat tar du med deg på telttur nå i varmen?

Trenger litt tips og inspirasjon. Det er snakk om å reise opp tidlig en dag og bli til lunsjtider dagen etter.

Har ikke primus. 

Anonymkode: 18bcb...343

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Trenger litt tips og inspirasjon. Det er snakk om å reise opp tidlig en dag og bli til lunsjtider dagen etter.

Har ikke primus. 

Ikke helt hva du spør om, men når jeg er på telttur på barna drar vi ikke ut før sen ettermiddag, da spiser vi middag før vi drar. Så har vi med litt godteri/potetgull/lefser eller lignende som vi koser oss med på kvelden. Så har jeg bare med noen brødskiver eller polarbrød og et par påleggstyper til frokost.

Anonymkode: 7c7ba...f07

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke primus. 

Ta med engangsgrill og pølser. Lag eventuelt pizzasnurrer på forhånd. Polarbrød og skinkeost. Kjeks. Potetgull. Kjøp med litt div spekemat. 

Hadde dog investert i kokeutstyr. Nydelig med kaffe om morningen, kanskje litt egg og bacon på polarbrød. Varme vann til nudler. 

Endret av Anonym90059005
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Brødskiver med næringsrikt pålegg og "kosepålegg" som nugatti, nutella, syltetøy

Potetgull, smågodt, kjeks, proteinbarer og brus

Engangsgrill + grillmat

Kaffe, te og saft

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde hatt primus:

Proteinbar/pulver, havregryn/musli med tørrmelkspulver, nøtter, tørket frukt, sjokolade, kjeks. Saft.

Brød/knekkebrød med div pålegg: eks smør, smøreost, makrell, syltetøy, nugatti, leverpostei, tunfisk, hel spekepølse. Skivet brunost og ost syntes jeg også holder fint et døgn selv om de blir litt svette. Ferdigkokte egg og.

Frukt, grønnsaker som kan knaskes rå.

Ta med middag som er ferdiglaget i matboks..

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Frokost: godt å steke en mix av egg, bacon og litt ferdig oppkuttet grønnsaker som løk og paprika. Spise som det er, eller ha oppå skive/polarbrød. Du kan feks lage en matboks med ferdig mixer egg, grønnsaker og biter av bacon. 

Middag: pølser på bål (gjerne litt gode fra slakteren) og pinnebrød. Pinnebrød kan varieres med ulik krydder og ostebiter i. 

Lunsj/mellommåltid: nøtter, frukt, kjeks, lompe med smøreost og spekeskinke. 

Anonymkode: dd513...5aa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Brød og litt pålegg samt posemat som blandes med vann som jeg koker på gassbluss.

Anonymkode: fad92...7fc

AnonymBruker
Skrevet

Vi er jo ‘hermetikk-landet’, så lett å plukke med seg ting som ikke trenger kjøling.

Leverpostei på boks/tube, makrell i tomat på boks/tube, div smøreost på tube, kaviar på tube, majones på tube.

Ferdig oppskåret brød.

Ferdig kokte egg hjemmefra

Skinke på boks. Div grønt, som kan skjæres opp i store biter og spises ved siden av.

Pølser og slikt blir fort surt, om det er varmt i området. Prøv evt å legge i en bekk for kjøling.

Anonymkode: a9b08...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...