Gå til innhold

Han drikker hver helg jeg har barna

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Et spørsmål. Jeg har vært singel i mange år. Endelig truffet han som kanskje kan være den rette! Vi er meget seriøse begge to, og er tydelige om at vi ønsker en fremtid sammen. Vi har datet noen måneder nå.

Jeg har ett barn fra før. Han har ingen. Han er i slutten av 30-årene og jeg i begynnelsen. Han drikker hver helg jeg har barnet, altså annenhver helg. Er det innafor? Han sier ikke i fra. Jeg får bare plutselig meldinger sent på kveld/natt, hvor jeg ser at han er beruset. Han prioriterer meg hver helg og ukedag jeg har barnefri.

Hvor mye alkohol er vanlig? Selv drikker jeg veldig sjeldent. Litt mer om sommeren. Han har hele sitt «ungkarsliv» drukket ganske mye. Skjønner at han ikke kan sitte hjemme og stirre i veggen hver gang jeg har barnet altså. 

Han er forresten ikke på besøk her hos oss enda. Det vil jeg vente litt med til det er enda mer seriøst.

Anonymkode: bb7a2...671

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han tar i det minste ansvar og ikke blander barn og alkohol. Så tar han hele kvota kanskje på en gang de få gangene han får mulighet uten at det går ut over noen. 

Anonymkode: f1bf4...a95

• Liker 18
Skrevet

Han prioritere deg når du ikke har barna og er sammen med deg :) jeg ser ikke problemet. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Det er få jeg kjenner som er i slutten av 30årene og drikker hver helg de kan, han gjør det, han drikker alle frihelgene sine, jeg ville vært obs på alkoholbruken her. 

Anonymkode: cd6d2...20f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Et spørsmål. Jeg har vært singel i mange år. Endelig truffet han som kanskje kan være den rette! Vi er meget seriøse begge to, og er tydelige om at vi ønsker en fremtid sammen. Vi har datet noen måneder nå.

Jeg har ett barn fra før. Han har ingen. Han er i slutten av 30-årene og jeg i begynnelsen. Han drikker hver helg jeg har barnet, altså annenhver helg. Er det innafor? Han sier ikke i fra. Jeg får bare plutselig meldinger sent på kveld/natt, hvor jeg ser at han er beruset. Han prioriterer meg hver helg og ukedag jeg har barnefri.

Hvor mye alkohol er vanlig? Selv drikker jeg veldig sjeldent. Litt mer om sommeren. Han har hele sitt «ungkarsliv» drukket ganske mye. Skjønner at han ikke kan sitte hjemme og stirre i veggen hver gang jeg har barnet altså. 

Han er forresten ikke på besøk her hos oss enda. Det vil jeg vente litt med til det er enda mer seriøst.

Anonymkode: bb7a2...671

Aldri om jeg hadde involvert meg med noen som drikker hver helg. Rødt flagg for meg. Spesielt ikke med barn inn i bildet.

Anonymkode: 01147...37f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har barnefri annenhver helg og da er det gjerne pizza og rødvin eller konsert i lag med gode venner. Ser ikke helt problemet dersom han er god med deg samt ikke ligger rundt..

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste da jeg ble singel at jeg ville ha en mann som drakk lite alkohol. Jeg syntes det var problematisk at eksen min var så glad i alkohol, selv om han ytre sett ikke drakk enorme mengder eller ble full. Det har å gjøre med hva man synes er viktig etter 30. Å ha som hobby å drikke hver frihelg (uten mat) er mer sånn man gjør når man er yngre ... 

Man velger selv hva man synes er viktig. Jeg har mye godsaker i barskapet, men det er mer til en liten kos i ferier og slikt. Så jeg fant meg en som drikker lite og faktisk det siste året har vært helt avholds. Det er ikke jeg, men det er ikke langt fra, heller. Hva er viktig for deg i en partner? 

Anonymkode: d18b2...ddd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært litt skeptisk dersom det ser ut til å være et mønster. Du vil ikke leve sammen med en som drikker for mye, det kan jeg love deg. 

Anonymkode: d1938...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke går utover deg eller barna må han vel få holde på som han vil? Det kan jo fort endre seg når han får seg dame uansett. Det eneste jeg ville ansett som uakseptabelt er disse fyllemeldingene. Har du bedt ham la være med det?

Anonymkode: 24521...c8e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge det ikke går utover deg eller barna må han vel få holde på som han vil? Det kan jo fort endre seg når han får seg dame uansett. Det eneste jeg ville ansett som uakseptabelt er disse fyllemeldingene. Har du bedt ham la være med det?

Det går jo utover henne ! Leste du ikke innlegget hennes ? Når de rundt deg er bekymret for alkoholforbruket ditt har du et problem. I en alder at 40 er ofte lista lagt, og det fortsetter inn i alderdommen. Jeg har en svigerfar som drikker seg sanseløs til stadighet, og hans sønn har fått samme mønsteret. Det går før eller siden utover alle, barn og voksne. 

Prøver du å rettferdiggjøre eget forbruk her ? Vi vasser i slike nemlig. Det er "default action" det for en som drikker for mye. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han drikker annenhver helg? Det er jo ikke mye.. Nå må dere kutte ut.

Anonymkode: fce41...059

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det går jo utover henne ! Leste du ikke innlegget hennes ? Når de rundt deg er bekymret for alkoholforbruket ditt har du et problem. I en alder at 40 er ofte lista lagt, og det fortsetter inn i alderdommen. Jeg har en svigerfar som drikker seg sanseløs til stadighet, og hans sønn har fått samme mønsteret. Det går før eller siden utover alle, barn og voksne. 

Prøver du å rettferdiggjøre eget forbruk her ? Vi vasser i slike nemlig. Det er "default action" det for en som drikker for mye. 

Leste du det? Leste du mitt? Hun beskriver jo ikke noe problem utover meldingene, som jeg påpekte var problematiske.

Jeg drikker omtrent aldri, men dømmer ikke andres alkoholforbruk så lenge det ikke går utover andre. Har venner som går på fylla og venner som er avholds, og det må da være opp til dem. Hun sier jo tydelig at han aldri drikker rundt barna og stiller opp for henne når det er nødvendig.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan går det utover henne???  Han er alene, hun er i sitt eget hjem! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tirben said:

Hvordan går det utover henne???  Han er alene, hun er i sitt eget hjem! 

Koble inn hjernekontoret nå folkens. Jenta tror kanskje hun har truffet den rette, og ser for seg å kanskje leve sammen med denne mannen. Imidlertid er hun bekymret for alkoholforbruket hans og sier bl.a. "Han har hele sitt «ungkarsliv» drukket ganske mye."

Det er hele poenget. Hun orker ikke stifte familie med ei fyllebøtte, og med det mønsteret der blir det sjelden mindre, heller mer. Six-pack til fotballkampen, ut med "gutta" (middelaldrende svirebrødre) til stadighet, "må ha en øl og jeger til grillingen", "det er ikke noe kos å gå på stranda uten en øl", etc. etc. Stadige forklaringer på hvorfor man "fortjener" en øl. 

Røde flagg. Hadde mannen vært i tjueårene så er det bare "ungdomsfasen" som de fleste legger bort, men som 39-40 år gammel er det ikke noen fase, da er det et mønster. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Koble inn hjernekontoret nå folkens. Jenta tror kanskje hun har truffet den rette, og ser for seg å kanskje leve sammen med denne mannen. Imidlertid er hun bekymret for alkoholforbruket hans og sier bl.a. "Han har hele sitt «ungkarsliv» drukket ganske mye."

Det er hele poenget. Hun orker ikke stifte familie med ei fyllebøtte, og med det mønsteret der blir det sjelden mindre, heller mer. Six-pack til fotballkampen, ut med "gutta" (middelaldrende svirebrødre) til stadighet, "må ha en øl og jeger til grillingen", "det er ikke noe kos å gå på stranda uten en øl", etc. etc. Stadige forklaringer på hvorfor man "fortjener" en øl. 

Røde flagg. Hadde mannen vært i tjueårene så er det bare "ungdomsfasen" som de fleste legger bort, men som 39-40 år gammel er det ikke noen fase, da er det et mønster. 

Hun skal jo ikke stifte familie med ham. Det er eksen. Du bør roe ned fordommene og begynne å lese innleggene du svarer på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun skal jo ikke stifte familie med ham. Det er eksen. Du bør roe ned fordommene og begynne å lese innleggene du svarer på.

Eksen ? Hun har truffet det hun tror kanskje kan være "den rette". Det betyr implisitt at hun ønsker å starte et forhold og kanskje stifte familie. Jeg viser ingen fordommer, jeg viser til erfaringer. 

Kontrollspørsmål, hvor mye drikker du ? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men bare fordi han drikker annenhver helg uten barn o.l betyr jo ikke det at han er en fyllebøtte? TS skriver jo ikke noe om han drikker ellers.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Annen hver helg er da ikke voldsomt når han ikke en gang er velkommen på besøk hos deg de helgene. Han drikker tydeligvis ikke særlig når han er sammen med deg…

Anonymkode: df477...1ca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men bare fordi han drikker annenhver helg uten barn o.l betyr jo ikke det at han er en fyllebøtte? TS skriver jo ikke noe om han drikker ellers.

Han er 40 år. tendenser. Hun vet ingenting om hva han gjør ellers. 

TS, les denne tråden:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes folk her virker litt strenge…

Jeg og mannen er i 40-årene og har to barn i skolealder sammen. Vi tar oss gjerne et par glass ila helgen (men ikke alltid), og noen ganger et glass på en tilfeldig onsdag, hvis vi føler for det. Vi drikker ikke stort mer enn ett glass hver foran barna og da gjerne til god mat. Vi er imidlertid ofte på sosiale arrangementer med jobb eller venner hver for oss hvor inntaket kan bli større. 

Er folk virkelig så strenge på dette med alkohol? Så lenge man bruker litt sunn fornuft, ser jeg ikke problemet. Hvis man blir skikkelig full støtt og stadig, da skjønner jeg at folk kan reagere, såklart. 

Anonymkode: d357d...df6

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...