AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Del Skrevet 30. juni 2022 Meg ofte på morgenen: I halvmørket dynkes noen gamle brødskiver i syltetøy/leverpostei/whatever og jeg sluker de på høykant skylt ned med vann og kaffe uten at jeg smaker så mye på de (smakssansen halter også litt etter korona) Min samboer fem minutter senere: Æsj, har du spist mugg igjen! Hun mener å ha lest at det er helsefarlig på lengre sikt men husker ikke hvorfor. Vet noen noe om det? Anonymkode: 08f1f...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 30. juni 2022 #2 Del Skrevet 30. juni 2022 Dette fant jeg på internett: "Det er ikke farlig å spise brød med mugg på en sjelden gang. Man kan risikere å bli matforgiftet av det, men da merker man det i løpet av 4-12 timer (oppkast og/eller løs mage)." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Del Skrevet 30. juni 2022 Tviler på det er bra i lengden, men jeg har spist nok av muggent brød og jeg lever fortsatt. Anonymkode: 6c03f...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Del Skrevet 30. juni 2022 Jeg har også tatt noen skiver og først etterpå sett at det var mugg over alt Anonymkode: 2a675...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. juni 2022 #5 Del Skrevet 30. juni 2022 Hvordan er det mulig å ikke merke mugg? Det smaker jo pyton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Del Skrevet 30. juni 2022 Hvis dere stadig har brød med mugg på, er det noe dere bør endre ved rutinene deres. Frys ned f.eks. halve brødet slik at dere rekker å spise det opp før det blir muggent. Sånn ellers, hvis man jevnlig spiser muggent brød er det negativt for helsa, ja. Anonymkode: 45308...e6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvis dere stadig har brød med mugg på, er det noe dere bør endre ved rutinene deres. Frys ned f.eks. halve brødet slik at dere rekker å spise det opp før det blir muggent. Sånn ellers, hvis man jevnlig spiser muggent brød er det negativt for helsa, ja. Anonymkode: 45308...e6f Enig. Det er bare dumt å ikke fryse ned og ta opp etter hvert. Brødet må jo ha ligget en stund før det rekker å bli muggent. Jeg fryser ned i porsjonspakninger, og tar opp en pakke omtrent hver dag. Da har jeg ferskt brød. Anonymkode: 2e3a6...a1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg fryser ned 3 skiver i pakket. Muggen brød kan du jo skjære vekk mugg, så bruke brødet det til noe. Anonymkode: d00f8...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg fryser ned 3 skiver i pakket. Muggen brød kan du jo skjære vekk mugg, så bruke brødet det til noe. Anonymkode: d00f8...ac2 Nei, mugg på brød kan ikke skjæres vekk. Det dannes tråder med mugg gjennom brødet man ikke ser. Kan bli veldig dårlig av muggent brød. Kast!!! Anonymkode: cca77...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Del Skrevet 1. juli 2022 De delene av brødet som ikke har mugg, kan likevel være fullt av tråder samt muggsporer. Anonymkode: 8f264...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Del Skrevet 21. juli 2022 On 6/30/2022 at 4:00 PM, AnonymBruker said: Sånn ellers, hvis man jevnlig spiser muggent brød er det negativt for helsa, ja. Anonymkode: 45308...e6f På hvilken måte? Blir man raskere glemsk eller senil? Kreftfare? Anonymkode: 08f1f...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå