Gå til innhold

Når bruker dere sommerkjoler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke vant med å bruke kjole med mindre jeg skal i selskap eller på fest🙈 Jobber i omsorgsbolig, og vet ikke om det er passende å bruke kjole på jobb? (Begynte i vinter, så vet ikke helt hvordan de andre gjør det nå når det er varmt, siden jeg har ferie nå).

Ser jo alle butikker og nettbutikker er fulle av blomstrete kjoler, syntes de er veldig fine! 😍 men vet ikke hvilken anledning de passer seg å bruke. 

Når bruker dere sommerkjoler og har dere konkrete tips? :) Føler meg så veldig pyntet med en gang jeg får en kjole på at det føles unaturlig å gå med det på en vanlig dag..

Anonymkode: ce187...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte i dag morges, for da følte jeg meg flat og fin på magen, skiftet til litt mer baggy t-skjorte utover dagen etter noen brødskiver og en halv vannmelon hvor jeg føler jeg får så stor mage siden jeg fødte for ikke så mange mnd siden. Den får sånn ballongeffekt og jeg mistrives i søte sommerkjole, og har ikke lyst å se gravid ut. 

Så kort fortalt: om morgenen.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes masse hverdagslige kjoler som de fleste kan bruke på jobb (hvordan det er på din jobb vet jo ikke jeg). Jeg går for litt lufting og ikke for utringet kjole til hverdags, med avslappede sko til! Er jo bare å se deg rundt hvordan andre jenter gjør det.

Anonymkode: 0ca47...c64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vil? Jeg er bare hjemme pga sykdom, og får jeg kyst så tar jeg på en fin kjole. Trenger ingen spesiell anledning :)

Anonymkode: 31c94...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jobb når jeg skal gå en liten tur, på cafe, på bar i helgene, når jeg sitter i parken, når jeg skal av å bade

Anonymkode: 04343...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som fritidskontakt, å jeg bruker kjoler hele tiden ☺️ Men ikke utringning da. Heller det enn kjempe korte shorts liksom.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke vant med å bruke kjole med mindre jeg skal i selskap eller på fest🙈 Jobber i omsorgsbolig, og vet ikke om det er passende å bruke kjole på jobb? (Begynte i vinter, så vet ikke helt hvordan de andre gjør det nå når det er varmt, siden jeg har ferie nå).

Ser jo alle butikker og nettbutikker er fulle av blomstrete kjoler, syntes de er veldig fine! 😍 men vet ikke hvilken anledning de passer seg å bruke. 

Når bruker dere sommerkjoler og har dere konkrete tips? :) Føler meg så veldig pyntet med en gang jeg får en kjole på at det føles unaturlig å gå med det på en vanlig dag..

Anonymkode: ce187...c47

Jeg er som deg og ikke vant til å bruke kjole til hverdags, så jeg dropper det og går heller med det  jeg føler meg vell i

Anonymkode: 0629c...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når jeg vil? Jeg er bare hjemme pga sykdom, og får jeg kyst så tar jeg på en fin kjole. Trenger ingen spesiell anledning :)

Anonymkode: 31c94...9eb

Då håpar eg det blir masse kyssing, så du får gå i kjole no i somar :) 

Anonymkode: 31ed5...a6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter pandemien så har jeg blitt litt flinkere til å pynte meg til hverdags (altså bruke alt det flotte jeg har av klær og sette av mer tid til velpleie). Sandalene med litt hæl står lett tilgjengelig i gangen og sommerkjoler er bare å dra på uten å tenke over at ting skal matche :) Trenger ikke å være en spesiell anledning. Er det 24 grader og jeg skal på jobb? Da blir det sommerkjole. Skal jeg på matbutikken og må slenge noen klær på meg? Sommerkjole. Skal jeg og samboer dra og kjøpe gelato eller sitte på café sammen? Jippi, sommerkjole!

Anonymkode: 2bbb0...715

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid kjoler, så lenge det er vær til det. På cafe, butikken, rusletur, hjemme osvosv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge været legger opp til det så bruker jeg gjerne sommerkjoler. Jeg bruker kjoler hele året, og jeg bruker svært varierte snitt og lengder. På jobb trives jeg best i formelle antrekk og liker nok best skjørt der. Blomstermønster og typiske sommer-relaterte tema bruker jeg kun vår og sommer, som regel har jeg stort sett enkle farger som jeg kan style opp med andre tilbehør. Hovedsaklig går det i hvitt, sort eller rødt, og jeg liker blått.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker knapt kjole/skjørt på jobb, men bruker det litt på fritiden og ikke minst på ferie. Jobber på kontor. 

Anonymkode: 51634...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kommunalt kontor og nå for tiden går alle damene med sommerkjoler. Ingen har utringning. De unge jentene har ofte hvit tskjorte under kjoler med stropper. 

Anonymkode: c13f0...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke vant med å bruke kjole med mindre jeg skal i selskap eller på fest🙈 Jobber i omsorgsbolig, og vet ikke om det er passende å bruke kjole på jobb? (Begynte i vinter, så vet ikke helt hvordan de andre gjør det nå når det er varmt, siden jeg har ferie nå).

Ser jo alle butikker og nettbutikker er fulle av blomstrete kjoler, syntes de er veldig fine! 😍 men vet ikke hvilken anledning de passer seg å bruke. 

Når bruker dere sommerkjoler og har dere konkrete tips? :) Føler meg så veldig pyntet med en gang jeg får en kjole på at det føles unaturlig å gå med det på en vanlig dag..

Anonymkode: ce187...c47

Langt skjørt da?

Anonymkode: 5861a...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondiemamma skrev (2 timer siden):

Jeg bruker alltid kjoler, så lenge det er vær til det. På cafe, butikken, rusletur, hjemme osvosv

Tror aldri jeg hadde turt å gå med kjole på tur aleine i skogen f.eks! 😧 veit ikke om det er bare meg som tenker sånn? er ikke så vandt med å gå i skjørt eller kjole heller da. 

Anonymkode: 3b44c...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjole er jo veldig enkelt og behagelig å ta på seg. Trenger ikke tenke på at noe skal matche, bare ta på seg en sommerkjole og hverdagslige sko. Går alltid med kjole på varme dager, og på vinteren (men da tykkere stoff med lange armer og svart strømpebukse)

Anonymkode: 2c93c...7b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vokst opp med at Kjole = Pynteplagg. Har man på kjole og skjørt, ja, da har man pyntet seg. 

Jeg gikk i åresvis og så misunnelig på alle damene som svinset rundt i skjørt og kjole på matbutikken på en helt vanlig mandag. 

Selv om det aldri ramlet meg inn å tenke at "Oi, hun har pyntet seg, hun", når jeg så en dame i en helt vanlig hverdagskjole, så føltes det likevel som om JEG hadde pyntet meg om jeg tok på meg en kjole. 

Det var ikke før jeg var 35 (!) at jeg begynte å gå med kjole/skjørt til hverdags. Jeg begynte med helt plaine hverdagskjoler/skjørt som helt åpenbart ikke var ment som pynt. Som sweatkjoler, dongeriskjørt, o.l. Så gikk jeg med dem hjemme, så jeg ble vant til dem, begynte å gå en tur på butikken, osv, og litt og litt utvidet komfortsonen min. 

Nå går jeg i kjole minst to dager i uken. I dag har jeg på en himmelblå midi-kjole med litt sølv-mønster. 

Sånn mtp det praktiske, så er det faktisk ikke så upraktisk som jeg alltid har tenkt. Men da sønnen min begynte i bhg, så jeg at mange av de ansatte gikk i kjole/skjørt. En av de ansatte på hans avdeling går i kjole hver eneste dag, har aldri noen sinne sett henne i bukse. Kravler rundt på gulvet, leker i sandkassen, osv, i kjole. 

Og da tenkte jeg, kan hun gå med kjole hver eneste dag, i den jobben, så klarer da jeg å gå i kjole også. 

Jeg har måttet slutte å tenke på kjole som et pynteplagg, som da også innebærer at jeg må legge fra meg "må ikke bli skitten" tankegangen. Kjolene kan helt fint vaskes, så det går helt fint om jeg får sand på meg i sandkassen, eller ettåringen snørrer på meg. 

Jeg liker best at kjolen går helt til kneet. Aldri mer enn 2-3 cm over kneet, det synes jeg er ubehagelig. Jeg styrer også unna dype utringninger. 

 

Anonymkode: a880c...f38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kjole i dag :) 

 Er veldig glad i både kjoler og skjørt, og det er jo så mye fint å finne. Ser så mange fine kjoler rundt omkring, vil ha kjolefest hver dag 😍 bruker stort sett knekorte kjoler men har endel maxikjoler også. Greie å ha dersom det blåser litt en dag :)  

Til hverdag styrer jeg unna de verste utringningene, men til fest  kan jeg slå ut håret litt der 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Bruker kjole nesten hver dag på jobb. Aldri kortere enn til knærne. Syns det er mer passende enn shorts. Vet ikke hvorfor 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...