tonebelinda Skrevet 30. juni 2022 #41 Del Skrevet 30. juni 2022 Har egentlig hatt litt sansen for han jeg Men dette var skikkelig lavmål. Og ser jo nå at det er ikke første gang det er noe med han.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 30. juni 2022 #42 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) Dette er vel brudd på samtlige momenter i Vær Varsom-plakatens del om pressens samfunnsrolle: 1. Pressens samfunnsrolle 1.1. Ytringsfrihet, informasjonsfrihet og trykkefrihet er grunnelementer i et demokrati. En fri, uavhengig presse er blant de viktigste institusjoner i demokratiske samfunn. 1.2. Pressen ivaretar viktige oppgaver som informasjon, debatt og samfunnskritikk. Pressen har et spesielt ansvar for at ulike syn kommer til uttrykk. 1.3. Pressen skal verne om ytringsfriheten, trykkefriheten og offentlighetsprinsippet. Den kan ikke gi etter for press fra noen som vil hindre åpen debatt, fri informasjonsformidling og fri adgang til kildene. Avtaler om eksklusiv formidling av arrangementer skal ikke være til hinder for fri nyhetsformidling. 1.4. Det er pressens rett å informere om det som skjer i samfunnet og avdekke kritikkverdige forhold. Det er pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle. 1.5. Det er pressens oppgave å beskytte enkeltmennesker og grupper mot overgrep eller forsømmelser fra offentlige myndigheter og institusjoner, private foretak eller andre. https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/ Endret 30. juni 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 30. juni 2022 #43 Del Skrevet 30. juni 2022 Nå har han tydeligvis blitt presset til å beklage. https://www.nettavisen.no/nyheter/slakter-grasviks-oppforsel-na-beklager-han/s/5-95-554492 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. juni 2022 #44 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) Det er hele tonen Græsvik bruker som får meg til å reagere mest. Denne ekle hintingen "Jeg vet noe om deg, jeg har tatt skjermdumper" "Men jeg vil ikke komme med noen eksempler" "Hallo arbeidsgiver? Hva synes du om at det jobber en rasist hos deg? Tar dere avstand fra hatprat?" Det er så uærlig. Insinuerer, hinter og kommer med direkte løgn. Jeg finner ikke andre ord for Græsvik enn slimål. Han er en slimål. Noe så vemmelig. Tenk en som ikke er medievant, og som hadde fått en slik henvendelse, med slike sleipe beskyldninger. Og en arbeidsgiver som hadde en liten servicebedrift, ville vel bli sjokkert og livredd over at den ansatte hadde skrevet så mye hatprat om muslimer at selveste TV2 hadde plukket opp det. Og så er det løgn og forbanna dikt, alt sammen. Endret 30. juni 2022 av ops2 25 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. juni 2022 #45 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) Jeg lurer på hvorfor bare første delen av Facebook-posten til Eirik Furuseth er tatt med når dette skrives om. Det som står om Karianne Solbrække er ikke tatt med i det hele tatt. Antagelig var det dette som fikk Græsvik til å klikke. Og ja, VG hadde bare hatt nyheten oppe en halvtime eller så. Så å hinte at "eksen hans vil ikke skrive om Bhatti" og prøve å skjule det, er kjapt reagert. Likevel er det kritikk av et stort mediahus og en offentlig person i en framtredende stilling. Postet på en Facebookprofil som var privat. Den inneholder ikke annet enn en litt spydig tone rettet mot Karianne Solbrække. Ikke mot vanlige muslimer, som ikke nevnes i det hele tatt. Å vri dette til at Eirik Furuseth synes ikke muslimer er noe særlig, og så komme med "Hatytringer" er helt hinsides. Hva med å si det som det er, Eirik Furuseth synes ikke det er noe særlig at Bhatti og Solbrække har hatt et forhold, og han stiller spørsmål ved integriteten til TV2? Men det hadde ikke vært noe å bruke som våpen. https://twitter.com/utbytteprinsen/status/1542428775320879104 Endret 30. juni 2022 av ops2 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. juni 2022 #46 Del Skrevet 30. juni 2022 Takk til Fredrik Græsvik for å svekke folks oppfatning av "Hatytringer". "Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller håne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt (motstand/motvilje) overfor noen" 😖🤡 Ingen kan ta Græsvik seriøst neste gang han beskylder noen for å ha brukt hatytringer. Dette viser også hvordan loven kan misbrukes når den vannes ut slik. Alle tror at en hatytring er forferdelig. I praksis har det blitt til "Alt jeg ikke liker at noen sier eller skriver". 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 30. juni 2022 #47 Del Skrevet 30. juni 2022 ops2 skrev (19 minutter siden): Det er hele tonen Græsvik bruker som får meg til å reagere mest. Denne ekle hintingen "Jeg vet noe om deg, jeg har tatt skjermdumper" "Men jeg vil ikke komme med noen eksempler" "Hallo arbeidsgiver? Hva synes du om at det jobber en rasist hos deg? Tar dere avstand fra hatprat?" Det er så uærlig. Insinuerer, hinter og kommer med direkte løgn. Jeg finner ikke andre ord for Græsvik enn slimål. Han er en slimål. Noe så vemmelig. Tenk en som ikke er medievant, og som hadde fått en slik henvendelse, med slike sleipe beskyldninger. Og en arbeidsgiver som hadde en liten servicebedrift, ville vel bli sjokkert og livredd over at den ansatte hadde skrevet så mye hatprat om muslimer at selveste TV2 hadde plukket opp det. Og så er det løgn og forbanna dikt, alt sammen. Det er så utrolig lavmål at han burde forlate sin stilling nå. Han har vært ufyselig mot mange i flere år og det har fremstått som merkelig at han fremdeles har hatt jobb som journalist i et stort mediehus. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. juni 2022 #48 Del Skrevet 30. juni 2022 For å jobbe i et norsk mediekonsern så må du være oppriktig overbevist om at høyresiden er ond, venstresiden god, og at norske journalister er de beste og mest objektive i hele verden. De journalister som er tatt med i det gode selskap, vel og merke. Resten er bare løgnaktige hatere, rasister og fobikere. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bildet Skrevet 30. juni 2022 #49 Del Skrevet 30. juni 2022 Utrolig sleip oppførsel av Græsvik. Kontakter arbeidsgiver og barnas idrettslag under påskudd av å «lage en sak om ekstremister på nett». Kan bare tenke meg hvor mange andre ofre i andre saker det finnes, som har blitt utsatt for en slik taktikk fra Græsvik. Dette er ikke noe annet enn utilslørte trusler for å skremme folk til taushet. Denne saken havner garantert i PFU. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 30. juni 2022 #50 Del Skrevet 30. juni 2022 (endret) – Vi beklager at henvendelsen ble sendt fra journalisten overhodet. Det var ikke dekning for slike påstander, og er dermed brudd på våre egne rutiner. Vi er svært bevisst på makten mediene har, og forstår godt at TV 2s henvendelser var veldig belastende. Når det gjøres feil, skal selvfølgelig også mediene være raske til å beklage det. Derfor har vi også beklaget og understreket at det ikke var dekning for påstandene, overfor dem som mottok henvendelsen, skriver Henriksen. Feil er normalt et begrep man kun bruker når man har gjort noe uten å mene det, om man f.eks kommer med opplysninger man trodde var sanne, men viste seg å være gale. Græsvik gjorde ikke en feil, han visste helt åpenbart at beskyldningene hans var falske og det er også åpenbart hva motivet var. Dette var ikke et ærlig forsøk på å lage en nyhetssak. Endret 30. juni 2022 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 30. juni 2022 #51 Del Skrevet 30. juni 2022 Bildet skrev (15 minutter siden): Utrolig sleip oppførsel av Græsvik. Kontakter arbeidsgiver og barnas idrettslag under påskudd av å «lage en sak om ekstremister på nett». Kan bare tenke meg hvor mange andre ofre i andre saker det finnes, som har blitt utsatt for en slik taktikk fra Græsvik. Dette er ikke noe annet enn utilslørte trusler for å skremme folk til taushet. Denne saken havner garantert i PFU. Håper den gjør det. Nå har vel tv2 også sett seg tvunget til å komme med en kommentar https://www.tv2.no/nyheter/14908491/ Saken behandles internt i tv2 står det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 30. juni 2022 #52 Del Skrevet 30. juni 2022 Synd at ikke flere ser hva dette egentlig handler om - nemlig at Græsvik (sammen med mange andre Twitter-aktivister) står parat dag og natt til å få mennesker de ikke er helt enig med kansellert, helst på sekundet. Og de skyter den veien de vet det (stort sett) rammer mest, jobb og det sosiale livet. Græsvik er ingen journalist. Han er en aktivist med en soleklar personlig agenda. Og han skyr ingen midler. 17 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fnugg1 Skrevet 30. juni 2022 #53 Del Skrevet 30. juni 2022 Når han er på tv må jeg skru av, jeg klarer bare ikke den fyren der. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 30. juni 2022 #54 Del Skrevet 30. juni 2022 https://www.tv2.no/nyheter/14908491/ «Opplevde meldinger fra reporter som truende. TV 2 beklager» er Tv2 seriøse nå!? Altså jeg skjønner at de ikke kan brette ut personalsaker i media, men de bør kunne ordlegge seg litt mindre klønete 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 30. juni 2022 #55 Del Skrevet 30. juni 2022 Det verste med hele saken er at det gir motsatt effekt enn FG hadde håpet på. Jeg kjente ikke til denne saken om Bhatti og KS. Hvor lenge var de sammen? Hvor kan jeg lese mer om denne saken? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 30. juni 2022 #56 Del Skrevet 30. juni 2022 ops2 skrev (9 timer siden): Vi hadde ikke trengt Document eller Resett hvis media gjorde det de påstår de gjør - er objektive. Jeg skal ikke snakke om "falske nyheter". I norsk media lyver eller dikter man skjelden opp ting. Men åh, de er så gode på å unnlate ting som treffer deres venner og deres politiske ståsted hardt. Da er det "den store tausheten". Det er også tydelig hvordan saker på den andre siden blir tatt opp, og gitt stor plass. Da kjøres det knallhardt. Det er ikke rom for å skrive balansert på noen måte. Journalister skulle ikke være enige i 100% av sakene de dekker. Det er viktig at alternative syn tas fram for å fortelle hele saken. Der svikter norsk media totalt. Og de blir bare verre. Hver nye generasjon med journalister er mer og mer aktivist, ikke journalist. Dette med Græsvik passer godt sammen med det Gunnar Tjomlid lirte av seg i affekt etter skytingen. Jeg tror at begge to mistet grepet når det ble kjent at de ikke kunne henge denne terrorhandlingen på en hvit nazist. Og når jeg leser akkurat hva som ble skrevet om Bhatti, så reiser hårene seg i nakken på meg. Hvordan i huleste kan en journalist se noe galt i ytringene. Bhatti er jo islamist. PST sier det selv. Og konebanker? Han er dømt for familievold. Han er dømt for å ha slått barna flere ganger, så det er jaggu flisespikkeri om han slo kona og. Ordrett hva Eirik Furuseth skrev: Og så truer Græsvik han med dette, og ikke nok med det, han tar med "ytringer om skeive" i trusselen. Hva slags person er Græsvik? https://www.ba.no/i-harnisk-over-meldingene-fra-tv-2-profilen-det-er-grenselost-over-streken/s/5-8-1943066 Mannen har mistet fullstendig bakkekontakt. Håper TV2 tar en alvorlig samtale med Græsvik på bakrommet pg fremtvinger en offentlig beklagelse. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 30. juni 2022 #57 Del Skrevet 30. juni 2022 bonsaijenta skrev (8 minutter siden): Det verste med hele saken er at det gir motsatt effekt enn FG hadde håpet på. Jeg kjente ikke til denne saken om Bhatti og KS. Hvor lenge var de sammen? Hvor kan jeg lese mer om denne saken? Du kan Google så vil det dukke opp flere skriverier https://www.nettavisen.no/artikkel/forholdet-gikk-opp-og-ned/s/12-95-1747562 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 30. juni 2022 #58 Del Skrevet 30. juni 2022 bonsaijenta skrev (14 minutter siden): Det verste med hele saken er at det gir motsatt effekt enn FG hadde håpet på. Jeg kjente ikke til denne saken om Bhatti og KS. Hvor lenge var de sammen? Hvor kan jeg lese mer om denne saken? Google det så kommer det opp noe, men det virker som det ble dysset ned. Jeg fikk det med meg den gangen, men det er overraskende mange som aldri har hørt om det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 30. juni 2022 #59 Del Skrevet 30. juni 2022 Jobbermedbarn skrev (1 time siden): Google det så kommer det opp noe, men det virker som det ble dysset ned. Jeg fikk det med meg den gangen, men det er overraskende mange som aldri har hørt om det. Jeg også fikk det med meg. Hun var krimreporter hos tv2 den gangen, veldig profilert og dekket de store sakene. Hun var en forkjemper for at media kunne ta bilder av tiltalte og vitner i rettssaker, men var nok glad for at det ikke ble gjennomført da hun selv var vitne i Bhatti saken noen år senere .. Hun var krimreporter i Nokas rettssaken hver dag i lange tider, så kom nyheten om forholdet mellom en kvinnelig tv2 journalist og Bhatti og dagen etter var hun ikke lenger krimreporter for NOKAS-saken. Hun ble bare borte, først som permittert og deretter sykemeldt. Senere jobbet hun i kulissene i tv2 før hun ble nyhetsredaktør. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 30. juni 2022 #60 Del Skrevet 30. juni 2022 bonsaijenta skrev (2 timer siden): Det verste med hele saken er at det gir motsatt effekt enn FG hadde håpet på. Jeg kjente ikke til denne saken om Bhatti og KS. Hvor lenge var de sammen? Hvor kan jeg lese mer om denne saken? Er tydelig at det samarbeides fra mediehold om å dysse ned denne saken. Det hadde vært forståelig om det hadde dreid seg om et vanlig utroskapsforhold, men Bhatti var jo tydelig på at målsettingen var å få et forhold til en kvinnelig journalist for å dra fordeler/få informasjon som kunne være nyttig for ham. Travelt når man er multikriminell så han trenger vel den hjelpen han kan få. Husker ikke hvor lenge de var sammen, men det var over en ganske lang periode. Er jo naturlig å anta at Solbrække har vært en nyttig idiot for ham, ser liksom ikke for meg at det er personligheten til en norsk karrierekvinne han har falt for. Skandaløs sak, og hun burde selvfølgelig aldri ha vært nyhetsredaktør i tv2 etter dette. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå