-Fisken- Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 Jeg var barnevakt for to gutter på 9 og 6 fra 18:00 på fredagen, og sov der. Moren kom hjem sånn i 3-4 tiden på natta. HVa er det vanlig å få i lønn da? Jeg fikk 200. Er ikke meningen å være utakknemlig eller noe, men synes kanskje det var litt lite. Eller hva synes dere? Jeg aner ikke hva som er vanlig å få som barnevakt.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 Jeg synes 200,- var i det minste laget. Det vil si at du har fått ca 20-25 kr timen.. Latterlig! De gangene jeg har sittet barnevakt, har jeg fått ca 50 kr i timen.
liv Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 Husk å alltid avtale sånn på forhånd. Jeg følger barnepasserens satser. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...ype=post&id=613
Gjest gjesta Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 hmm.. kom ikkje meg inn på den linken der..
liv Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 Fåt prøve på en annen måte da. Ser dere vedlegget da?
-Fisken- Skrevet 15. november 2005 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2005 Fåt prøve på en annen måte da. Ser dere vedlegget da? ← Der ja, tusen takk Viser at jeg fikk litt vel lite.
Charmina Skrevet 15. november 2005 #8 Skrevet 15. november 2005 Ja det synes jeg også var lite. Vi har pleid å gi 50 kr timen iallefall. Også har vi bestandig kjøpt inn litt godis og kanskje mat om barnevakten har lyst på (pizza eller lignende).
LilleMy Skrevet 15. november 2005 #9 Skrevet 15. november 2005 Helt klart lite ja...... Uten å fokusere på Liv's skjema vil jeg vel syns at ca 500,- for en såpass lang vakt med overnatting og en "voksen" barnevakt som passende for meg og MINE barnevakter.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #10 Skrevet 15. november 2005 en "voksen" barnevakt ← Viktig poeng! Betaler ulike etter hvor gammel barnevakten er. Når nabojenta på 16 passer får hun mindre enn hvis vi bruker en på over 18år. Betaler også litt mindre i timen dersom barnet sover
-Fisken- Skrevet 15. november 2005 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2005 Viktig poeng! Betaler ulike etter hvor gammel barnevakten er. Når nabojenta på 16 passer får hun mindre enn hvis vi bruker en på over 18år. Betaler også litt mindre i timen dersom barnet sover ← Sant det. Jeg er snart 18. Her var det jo også snakk om to barn. Men da vet jeg det til en annen gang i alle fall.
Gjest Turi Skrevet 15. november 2005 #12 Skrevet 15. november 2005 Hadde du passet snuppa mi på 2 i samme periode, hadde du nok fått 6-700 kroner (kanskje det stemmer med listepris - kanskje ikke). Syns det er en passe sum for å "låne" hele kvelden fra en ungdom/voksent menneske. 1 000 kroner ville jeg syns var for mye å gi om ikke vedkommende ba om det på forhånd, 500 absolutt minimum uansett for så lang tid.
LilleMy Skrevet 15. november 2005 #13 Skrevet 15. november 2005 I tillegg for de nevnte 500,- vil jeg sørge for mineralvann og en eller annen form for middag/kvelds - så som lasagne, pastarett, pizza e.l. - og gjerne litt snacks.....
Gjest Turi Skrevet 16. november 2005 #14 Skrevet 16. november 2005 SElvsagt - man skal jo ha det bra når man er i andres hjem og ikke kan ta seg tilrette som om man var hjemme.
-Fisken- Skrevet 16. november 2005 Forfatter #15 Skrevet 16. november 2005 Ingen her som trenger barnevakt, da? Synes det er litt vanskelig å si at jeg gjerne vil ha mer betalt, dette var en venninne av mamma. Fikk 200 kr da jeg skulle gå, så det ble litt vanskelig. Men neste gang skal jeg snakke med moren om det først, bli enige om en pris. Takk for alle synspunkter
Charmina Skrevet 16. november 2005 #16 Skrevet 16. november 2005 Hadde du bodd i Bergen kjære fisken min hadde jeg ansatt deg på timen Klem fra Charmina
ceca Skrevet 16. november 2005 #17 Skrevet 16. november 2005 Vi har en jente på 14 år som er barnepike. Vi snakket med andre foreldre og spurte om timespriser som blir gitt her vi bor. Spurte jenta hva hun ville ha i timen eller for en kveld, og hva vennene hennes fikk. Vi ønsker å gi slik at hun ønsker å sitte barnepike flere ganger. Første gang hun var barnepike ringte moren oss og sendte datteren tilbake - med pengene, fordi de syntes at hun hadde fått for mye. Vi måtte ta hensyn til alder mente hun, og siden ungene var lagt, var det ingen jobb.... sitte med en venninne og spise godt, høre på musikk eller se tv... Men vi har aldri tatt tilbake noen penger. da får heller moren ha en avtale om a noe spares. Jenta sier heller aldri nei til å sitte, synes vel nesten vi er for lite ute..(he...he...) Ungene er stelt når hun kommer, og de legger seg før vi går. (da velger vi å komme litt senere hvis man er invitert tidligere.) Vi setter fram masse godt og brus. Avtaler med henne på forhånd om hun vil ha en venninne med seg. Hun ligger aldri over, hun ønsker ikke dette selv, og får et klokkeslett fra foreldrene om når hun må være hjemme. (de er IKKE strenge på tid!!) Enten kjører jeg henne hjem eller det blir taxi. klem ceca
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #18 Skrevet 17. november 2005 Er helt rystet over hvor mye dere betaler i barnevakt. Når barnevakten er under 17 er det greit å avtale med foreldre hva som er forventet betaling. Her hvor jeg bor er det normalt å gi 40-50 kr i timen de første 3 timene og når barna sover er det 25 kr I tillegg blir det vartet opp med godterier, mat og brus og ev en film. Overnatting velger barnevaktet selv om hun vil eller ikke. Har hun en veninne med velger hun selv om hun vil dele betalingen med henne når det er snakk om å passe 1 barn. Har 3 forskjellige barnevakter jeg kan velge mellom og alle er godt fornøyde og i liket med innlegget over har foreldrene gitt tilbakemelding på for mye betaling (da hadde jeg gitt kr 50 i timen flatt) derfor ble det nedjustert til kr 25 i timen når barnet sover. Kan jo sammenligne de prisene dere skisserer mot hva det koster å ha et barn i barnehage hos dagmamma eller i park da faller betalingen på sin egen urimelighet. Å ta en tur til venner eller på byen og vite at en må betale mellom 500 og 1000kr for barnevakt så har det ikke blitt mye sosialt for meg i løpet av et år. MVH Fornøyd
Kittykat Skrevet 17. november 2005 #19 Skrevet 17. november 2005 (endret) Må si meg enig med siste innlegget. Aldri om jeg hadde betalt en barnevakt 500+ for å sitte barnevakt en kveld. Kanskje en helg, men ikke for en kveld. Og dessuten hvis ungene sover, så er det ingen jobb. Jeg fikk selv 200,- for å sitte barnevakt en kveld og jeg fikk 500,- for å sitte barnevakt en hel helg. Jeg syntes det var greit nok jeg. Aldri i livet om jeg hadde klaget på det og begynt å diskutert timebetaling. Da virker man bare kravstor. Det er ikke alle som er så stinn av penger at man kan betale barnevakten 500,-+ i tillegg til at man selv faktisk skal ha penger til å gå ut på byen. Det blir veldig mange penger bare for å kunne kose seg en kveld sammen uten ungene. Jeg synes prisen på timebetaling i skjeamet er stiv. Vi kunne ikke fulgt det skjeamet iallefall. Da hadde vi nesten blitt blakk bare på barnevakten.... Endret 17. november 2005 av Kittykat
Cilla Skrevet 17. november 2005 #20 Skrevet 17. november 2005 Jeg synes også 500-1000 kr for en kveld er litt vel bra betalt! Jeg tror ikke jeg hadde betalt over 50 kr timen for å ha barnevakt. men føler meg veldig gnien når jeg leser svarene her. Nå har jeg aldri brukt betalt barnevakt, så snakker ikke av erfaring, men vi lurer på å spørre en 14 år gammel jente om hun har lyst å passe datteren vår av og til og er usikker på hva som er normal betaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå