Gå til innhold

Nintendo DS


Eføy

Anbefalte innlegg

Samboeren og jeg vurderer å kjøpe en Nintendo DS til hverandre til jul.

Det vi lurer på er om det er mye bra/morsomme spill til denne?

Hvordan fungerer det å spille sammen på disse? Er det noen spill som er bra til å spille sammen på?

Generelt noen kommentarer om Nintendo DS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har DS og synes det er kjempemorsomt å spille sammen. Det er veldig praktisk, ettersom det er trådløst.

De spillene jeg synes er best er Nintendogs (alene), Warioware (alene eller sammen) og MarioKart (sammen.) Sistnevnte kommer til Norge i slutten av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja MariKart ser veldig morsomt ut, så det kommer vi nok til å skaffe oss om vi bestemmer oss for å kjøpe dette.

Takk for svar forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Nintendo DS er artig og innovativ. Det er mange bra spill til denne, men også en del som ikke er så bra. Det morsomme er at man har denne touchpaden som man styrer enten med en liten "penn" eller fingeren - noe som gjør at man kan ha en del annerledes spill.

Et godt eksempel er Pac-Pix som basically er PacMan, men der man selv skal tegne Pac-Man. Generelt sett er det også veldig enkelt å spille trådløst med hverandre - maskinene finner hverandre selv, så det er ikke mye som kan gå galt.

En negativ side dog: alle spillene koster omtrent det samme som vanlige dataspill, så spørsmålet er jo om dere er villige til å betale 3-400 kr for hvert spill til en liten håndholdt maskin. Men på den annen side kan de fleste spill med multiplayerfunksjon spilles selv om man kun har en kopi av spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nok et svar. Vi kjøper ett eksemplar av de spillene som man kan spille sammen på, og som da er åpne for at motspilleren ikke har spillet selv. Ellers blir det vel å kjøpe de spillene som vi selv har lyst på.

Er vel Mario og MarioKart vi har snakket mest om hittil, så får vi se hva annet vi finner senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men vil vi merke noen forskjell på kvaliteten om vi bruker spill fra GameBoy Advance, i forhold til å kjøpe nintendo ds-spillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*

Jeg har ikke forsøkt å spille GameBoy Advance-spill på DS, men ettersom de er laget tidligere med en annen teknologi, så vil de vel være av en annen kvalitet ja, særlig med henblikk på det grafiske. I tillegg vil ikke disse spillene være tilpasset bruk av touchpad + penn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært og kjøpt nintendo ds til hverandre. Var tilbud på de hos Lefdal til 995 kr. Har pakket de inn, så de åpnes ikke før på julaften (om vi klarer å vente så lenge), men dette blir moro :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Stor forskjell på spillene. Var dum nok tilat jeg kjøpte ice age for GBA. Superelendig grafikk.

Ellers storkoser jeg meg med Mario DS! Kjempemorsomt. Klin likt Mario 64, bortsett fra at du har den rørepadden under skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...