AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Jeg jobber riktig nok på en kafe, og i går kom den nye dama til eksen inn alene med en venninne, og begge bestilte kaffe og lunsj. Dama hans bestilte en smoothie etter hvert, og den fikk jeg kastet rett på pulten. Og hun la den strengt fra seg etter ett sipp, også sa hun «jeg forventer bedre service enn dette, og den smoothien smakte ikke noe godt». Jeg tilbød henne en ny, og sa beklager at hun opplevde servicen slik. Selv om jeg var skikkelig oppmerksom på å hilse på henne, siden jeg er relativt ny i jobben, så glemmer jeg ikke å hilse. Ble skikkelig skremt. Og siden jeg er den som jobber, så må jeg ha i bakhodet at «kunden alltid har rett», men er redd for at hun skal klage eller noe sånt. Hva kan jeg egentlig gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: b270f...03f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Jeg ville sagt i fra til sjefen. Om hun kommer igjen så kanskje noe andre kan betjene henne? Og dersom hun blir vanskelig så tilkall vekter bare. Her er det ikke du som har gjort noe feil! Dessuten er det litt merkelig at det er hun som er sur på deg.. Anonymkode: 1fd9c...8a3 21 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 La andre betjene henne Anonymkode: b78f9...e95 13 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Anmeld henne for trakassering. Ikke normal oppførsel uansett hvem hun er. Anonymkode: 57dda...c1b 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Vedder på hun bestilte den smoothien for å plage deg og hadde klaget uansett hvor god den var. Anonymkode: b78f9...e95 17
Duff Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vedder på hun bestilte den smoothien for å plage deg og hadde klaget uansett hvor god den var. Anonymkode: b78f9...e95 Det er jeg villig til å vedde på ja. 7 2
AnnePåLande Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 For en merkelig dame eksen din har funnet seg. Han får det sikkert kjekt fremover med tanke på at hun tydeligvis er sjalu på deg. Har dere barn sammen? 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Selv om du jobber i servicebransjen så er det aldri ok at en kunde oppfører seg dårlig og kaster (?) mat på deg. Du har lov til å sette grenser for deg selv. Du bør absolutt snakke med sjefen din om dette. Anonymkode: 91dfe...770 16
Havspeil Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 Ikke kast bort energien din på slemme og usikre mennesker med markeringsbehov. Hev deg over det. Send en medfølende tanke til eksen din som er " in for a ride " med mye drama. 😅 Fortsett å gi god service til alle og vær stolt av deg selv i jobben din. Ikke bekymre deg for sjefen. Det var hun som oppførte seg helt latterlig. Forstår det var en utrivelig opplevelse. Særlig fordi du var på jobb og skulle servere henne. Hun følte seg vel " overlegen" da , 🤪 Gud, så barnslig . Hold hodet like kaldt om hun dukker opp igjen ❤ Bra jobba ! 6 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Jeg hadde forresten sladret til exen 🙊 Anonymkode: b78f9...e95 2
Rosatoast Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Kunden har ikke alltid rett. Når mennesker oppfører seg ufyselig som dette, så har det ingenting med service eller deg å gjøre. Hvis en kunde kommer inn på Kiwi og er drit frekk mot den ansatte og insisterer på å få en vare gratis, fordi det lukter rart i avdelingen - har kunden rett? 😂 Nei. Kunden hadde fått beskjed om å gå derfra, og hadde hen nektet på det så hadde nok politiet måtte kommet. 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 Dumme ting kunder sier! Anonymkode: 530d0...910 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Du kan ikke kaste ting på bordet som et barn. Jeg hadde bedt vedkommende om å forlate stedet og true med å tilkalle politiet. «Føler du smaken nå» smaken er du er ikke velkommen lenger. Bitch. No kunder har ikke alltid rett. Når jeg jobbet på en restaurant, fikk jeg første tips: aldri ta imot dritt fra noen!. Fra sjefen👌 Anonymkode: a19f1...5da 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du kan ikke kaste ting på bordet som et barn. Jeg hadde bedt vedkommende om å forlate stedet og true med å tilkalle politiet. «Føler du smaken nå» smaken er du er ikke velkommen lenger. Bitch. No kunder har ikke alltid rett. Når jeg jobbet på en restaurant, fikk jeg første tips: aldri ta imot dritt fra noen!. Fra sjefen👌 Anonymkode: a19f1...5da Det sa sjefen til meg også når jeg jobbet på pub. Ett ukvemsord, en ekkel invitasjon etc så kunne vi bare vinke til dørvakta så røk de rett ut. Anonymkode: 75f29...338 6
Million Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Dette hadde jeg tatt opp med sjefen selv. Sagt at den nye dama til eksen var innom og var ufin og kastet drikke i disken uten grunn. Antageligvis sjalusi, kan du bare si. Det tipper jeg sjefen din er enig i. Endret 29. juni 2022 av Million 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anmeld henne for trakassering. Ikke normal oppførsel uansett hvem hun er. Anonymkode: 57dda...c1b Er du rar? Enig i at hun virket utrivelig, men man kan da ikke politianmelde kafékunder for å være frekke. Tror du virkelig ikke at politiet har viktigere ting å ta seg til? Anonymkode: 9a103...d01 2
Sunnys Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde forresten sladret til exen 🙊 Anonymkode: b78f9...e95 Set om hun ikke da hun har moralsk taushetsplikt overfor kundene og arbeidsplassen sin. skal hun anmelde dette må hun gjøre det som ansatt og ikke privatperson. Og klarere dette med sjefen. Dette er ei sur og ekkel legge fordi du er eksen til kjæresten hennes. neste gang får du noen andre til å ekspidere henne. du gjorde alt riktig her. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du rar? Enig i at hun virket utrivelig, men man kan da ikke politianmelde kafékunder for å være frekke. Tror du virkelig ikke at politiet har viktigere ting å ta seg til? Anonymkode: 9a103...d01 Dette handler ikke om kundeforhold, men om private forhold. En sånn kvinne hadde jeg blitt redd! Anonymkode: 8d236...a7c 1 1
Alice123 Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 Du TS jeg har jobbet i omtrent alle undergrupper av serviceyrket og "kunden har alltid rett" må du slå fra deg med én gang, ellers blir du spist levende. Nydama til eksen din missbrukte maktforholdet mellom dere, hvor du var på jobb og representerte arbeidsgiveren din, og hun var privatperson. Uansett hvor bra service du ga og hvor god smoothie hub fikk ville hun klage. Det handlet bare om å være jævlig mot deg for å markere seg 5 1
Havspeil Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette handler ikke om kundeforhold, men om private forhold. En sånn kvinne hadde jeg blitt redd! Anonymkode: 8d236...a7c Ville blokkert henne fra sosiale medier hvertfall, da hun garantert følger med og har saumfart bakover I tid 🤪 Ville følt det ubehagelig om en person som hatet meg fulgte med på hva jeg la ut på f.eks Facebook. ( og hvordan visste hun at TS jobbet der ? ) Det var ikke tilfeldig, tror jeg. Hun hadde t.o.m med en venninne. Hun turte ikke å gå dit alene. Så det var nok planlagt. Du har forøvrig et godt poeng. Om dette fortsetter , så er det en mulighet. Det er ikke lov å sjikanere folk. Endret 29. juni 2022 av Havspeil 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå