Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av disse overvektige damene i 40-årene selv og jeg synes at både jeg og mine medsøstre ser så kjerring ut, og det er på grunn av de ekstra kiloene.

Det er stor forskjell på å se en slank person danse og en overvektig person danse, det samme med løping.

Det å kle seg litt kult når man er feit ser helt annerledes ut enn når klærne sitter på en person som er 35 til 40 kilo lettere.

Hvordan være feit men samtidig se litt mindre kjerring ut? Nesten alle overvektige damer jeg ser går med tunika, soler seg aldri helt avkledd i bikini fordi store bryster, mage og tykke lår skal dekkes til, og de som har kort hår får enda mer kjerring utseende enn tynne med samme frisyre.

Anonymkode: c55ed...3f7

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uenig. De tynne ser som oftest ut som menn i den alderen med kort hår, uthult i ansiktet, ingen former og farge, de fleste ser mye eldre ut enn de er. Blitt helt sjokkert noen ganger når jeg har fått vite alderen

Anonymkode: dfeea...1d7

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega som er overvektig og hun bærer kiloene med stolthet. Personlig syns jeg hun er helt nydelig uansett hva hun har på seg. Har aldri tenkt at hun ser kjerringaktig ut. 

Hilsen kvinne og nei, jeg er ikke lesbisk. 

Anonymkode: d6aed...c90

• Liker 6
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Ehhhhh. Kan det muligens ha noe med at det meste av klær som passer overvektige kropper er litt kjerringtelt? Det er ikke så lett å finne stilige klær i store størrelser, tenk.

Anonymkode: 3236c...464

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Elsker Pawgs🤩❤️

Anonymkode: a150f...a1f

Skrevet

Jeg vet ikke hva du definerer som overvektig, men det er for eksempel ganske begrenset utvalg av klær om du ikke passer inn i standardstørrelser. Når det er sagt mener jeg personlighet er undervurdert.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er en av disse overvektige damene i 40-årene selv og jeg synes at både jeg og mine medsøstre ser så kjerring ut, og det er på grunn av de ekstra kiloene.

Det er stor forskjell på å se en slank person danse og en overvektig person danse, det samme med løping.

Det å kle seg litt kult når man er feit ser helt annerledes ut enn når klærne sitter på en person som er 35 til 40 kilo lettere.

Hvordan være feit men samtidig se litt mindre kjerring ut? Nesten alle overvektige damer jeg ser går med tunika, soler seg aldri helt avkledd i bikini fordi store bryster, mage og tykke lår skal dekkes til, og de som har kort hår får enda mer kjerring utseende enn tynne med samme frisyre.

Du får følge dine egne regler for hva som er kjerring og unngå tunika og kort hår, og gå masse avkledd i bikini.
Eller eventuelt kle deg som du vil, drite i å være så negativ til både egen og andres utseende, og oppføre deg etter alderen din.
Uformelige teltklær er bomsete og lite flatterende uansett alder og om man er tykk eller tynn. Det har ingenting med kjerring å gjøre.

Anonymkode: 56af1...c46

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. 

Anonymkode: 33e57...1bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ehhhhh. Kan det muligens ha noe med at det meste av klær som passer overvektige kropper er litt kjerringtelt? Det er ikke så lett å finne stilige klær i store størrelser, tenk.

Anonymkode: 3236c...464

Ja det er selvfølgelig en av grunnene tror jeg, fordi det er mye uformelige kjortler og kjoler for de som er store. 

Ts

Gjest AprilRyan
Skrevet

Nå er det jo sånn at mange overvektige går med teltlignende klær. Til og med de som bare har noen kilo ekstra går ofte sånn. Det kombinert med en kort sveis som ofte ikke kler dem gjør at det ikke blir særlig flatterende. Personlig så synes jeg at veldig kort hår ikke er særlig pent på de aller fleste og det trenger ikke å være langt hår, men synes det er litt finere når det er litt lengde på det. Veldig mange kler ikke de veldig korte frisyrene.

Det kan være flere ting som gjør at de kler seg sånn, men tror det handler om at de ønsker å skjule kroppen og det at det er lett å få tak i fine klær. Vet om de som kanskje ikke er så veldig overvektige, men som bruker store klær for å skjule kroppen. Det gjør ofte at man ser større ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Så du er enig med samfunnet at det er bedre å være tynn.

Tynne kan ta på seg et oversize plagg og være moteriktige, overvektige blir fortalt at de har tatt på seg et telt. Tynne kan vise kløft eller ha miniskjørt og være sexy, overvektige blir vulgære med de samme plaggene. Tynne har klær som er ettersittende og får masse skryt, overvektige får beskjed om at de har tatt på seg et pølseskinn.

Eller var det noe nytt og annerledes du egentlig mente?

Anonymkode: 6a6ed...6c6

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Elsker Pawgs🤩❤️

Anonymkode: a150f...a1f

pawg er ikke feite, bbw er feite

Anonymkode: 41240...bbc

AnonymBruker
Skrevet

Ikke enig. Syntes mange kler seg veldig fint. Noen går i hullete t-skjorte og slitt thigts. Men generelt syntes, jeg store damer er flinke til å finne noe som er pent på

Anonymkode: 13f5a...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Både og - noen kilo ekstra når en runder 40 er mye penere enn å være syltynn, innhulet og senete. Fedme er derimot ikke pent. Klær har mye med holdning å gjøre, er man trygg så utstråler man det til tross for tunika eller åletrang kjole.

Anonymkode: 6730d...f90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig selv og er enig når det kommer til meg i hvert fall. Jeg er jojoslanker og har vært både tynn og feit og når jeg er tynn ser jeg om jeg så kan få si det selv veldig ung og vakker ut, men når jeg er feit ser jeg ut som en kommunegrå kjerring. Mye av det er nok hva man legger i det selv også, som sminke, hår og hva man tørr å gå i men jeg synes også at det selges lite fine klær til overvektige + at man gjerne bærer de helt feil. Samme antrekket på meg tynn vs feit ser IKKE likt ut. 

Anonymkode: 06acd...52b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan du føler at du ser ut farges av måten du ser deg selv på. Det er synd å tenke stygt om seg selv og andre, men det sier jo litt om selvbildet. 

Hjelper det deg eller noen som helst andre å rakke ned på seg selv? 

Noen tanker må man lære seg å legge bort. 

Anonymkode: 8f78f...b54

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Både og - noen kilo ekstra når en runder 40 er mye penere enn å være syltynn, innhulet og senete. Fedme er derimot ikke pent. Klær har mye med holdning å gjøre, er man trygg så utstråler man det til tross for tunika eller åletrang kjole.

Anonymkode: 6730d...f90

Mente overvektig=fedme

Ts

AnonymBruker
Skrevet

BmVel. Litt usikker pånom ikke du er samme som lagde alle de andre -feit-trådene siden du bruker det ordet. 

Men det hjelper med fine bluser uten blomster og fargemønster. Og bukser såm sitter pent. Lindex og Kappahl har mange fine bukser i gode str. 

Anonymkode: e7d33...2c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvertfall lurt å unngå fetto-uniformen tunika og tights, som for øvrig har vært ut i godt over ti år. Og ikke kle seg i altfor store klær, det virker mor sin hensikt. For små klær er heller ikke flatterende. Men det viktigste for å ikke se eldre enn man er, er  unngå kjerringsveis, og det er uavhengig av vekt. Har venninner med kort hår som ser ut som de har vært satte 50-åringer siden de var i slutten av 20-åra pga sveisen.

Overvektige mennesker bør utnytte fordelen sin med at de har mindre rynker og fremheve ansiktene sine.

Anonymkode: 4371e...def

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...