AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Del Skrevet 28. juni 2022 Har ikke så mye erfaring med biler tidligere. Har tidligere hatt en liten golf som første bil, deretter en honda civic så kjøpte jeg meg Touran. Var egentlig veldig fornøyd med Touranen ifht kjørekomfort og plass. Men tilslutt hadde jeg hatt mer utgifter på den en hva jeg betalte nesten…Nå har vi fått lånt en bil til noen andre i familien til vi finner ut hva slags bil den neste blir. Kriterier vi har er : Relativt stor bil, gjerne med plass til 6 seter tilfelle barna skal ha med venner hjem på besøk. God benplass både bake og fremme. Enkelt å justere rygg og sete. Den må være høy, savner Touranen i form at jeg følte jeg hadde bedre oversikt. God plass i bagasjerommet. Om det blir diesel, bensin eller el-har ikke vi tatt stilling til enda. Men om det blir el-bil må det være god rekkevidde. Tenker å legge oss på Max 6-700k. Vi kan heller ikke å skru, så en fordel om det ikke er alt for dyre deler. Anonymkode: 9683e...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Del Skrevet 28. juni 2022 Ville sett på Volvo XC90 og Jeep grand chrokee L Anonymkode: 41fa1...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Del Skrevet 29. juni 2022 Maxus Euniq 5 er en helt ok elbil, men en av få med mange seter og varebil-lignende plass innvendig. Duger greit som eneste bil, men er fantastisk som familiebil i nærområdet (altså daglig 2-300 km). Anonymkode: 67124...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Del Skrevet 29. juni 2022 Har hatt Jeep, ville styrt klar denne! Volvo kan være et helt greit alternativ i øvre prisklasse, Ellers kan dere jo prøve Outlander, Skoda Kodiaq, Peugeot 5008 eller se på Audi e-tron eller Tesla X kanskje om du vil ha elektrisk stor bil.. Anonymkode: eca88...e38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Del Skrevet 29. juni 2022 Mange av de elbilene som ville passet for dere har dessverre lang ventetid. https://www.motor.no/elbil/dette-er-ventetiden-pa-ny-elbil-og-disse-far-du-pa-dagen/223143 Hadde det ikke vært for ventetiden ville jeg valgt Skoda Enyaq. Jeg prøvekjørte en forleden dag og likte den svært godt. Med unntak av det 6. setet fyller den kriteriene dine. Den er lettkjørt, har bekvemme seter, ligger godt på veien, førermiljøet er oversiktlig og fint, høyden er god, beinplassen er det ikke noe å si på, og bagasjerommet er romslig. Ulempen er at du må vente omtrent like lenge som et svangerskap for å få den levert. VW ID.5 er også et alternativ, men også der er det ventetid. Anonymkode: a29f1...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Del Skrevet 29. juni 2022 Ville absolutt anbefalte elbil, alt annet blir bare egoistisk i 2022. Anonymkode: bba8b...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Del Skrevet 29. juni 2022 SUV er harry. Kjøp deg en bil, ikke traktor. Anonymkode: d6ab7...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 29. juni 2022 #8 Del Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): SUV er harry. Kjøp deg en bil, ikke traktor. Anonymkode: d6ab7...a65 Ja SUV er kanskje harry, men segmentet som sharan/galaxy osv er blitt borte og erstattet med SUV. VW ID.Buzz kan jo kanskje være et alternativ? Den kommer også i lengre utgave etterhvert med 7 seter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Del Skrevet 29. juni 2022 Leitz skrev (2 timer siden): Ja SUV er kanskje harry, men segmentet som sharan/galaxy osv er blitt borte og erstattet med SUV. Problemet er at disse bilene er like store utvendig, ofte tyngre og med betydelig mindre plass innvendig grunnet gigantiske hjul og annerledes karosseriform. En dummere bilklasse, rett og slett. Anonymkode: 67124...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 30. juni 2022 #10 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Problemet er at disse bilene er like store utvendig, ofte tyngre og med betydelig mindre plass innvendig grunnet gigantiske hjul og annerledes karosseriform. En dummere bilklasse, rett og slett. Anonymkode: 67124...308 Jeg er helt enig. Jeg skulle egentlig ønske jeg kunne kjøpe en Sharan da den har alt vi trenger, men den er diesel.. Føles ganske dust å bruke nesten 500 000 på en dieselbil nå, men finnes ingen helgode elektriske alternativer (enda). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Del Skrevet 30. juni 2022 Leitz skrev (6 timer siden): Jeg er helt enig. Jeg skulle egentlig ønske jeg kunne kjøpe en Sharan da den har alt vi trenger, men den er diesel.. Føles ganske dust å bruke nesten 500 000 på en dieselbil nå, men finnes ingen helgode elektriske alternativer (enda). hvorfor er det dumt med diesel? den vil du mest sannsynlig eie i over 10 år, mens elbil vil bli en utgiftsbombe etter bare 5 år! Anonymkode: 23aa6...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Del Skrevet 30. juni 2022 Leitz skrev (8 timer siden): Jeg er helt enig. Jeg skulle egentlig ønske jeg kunne kjøpe en Sharan da den har alt vi trenger, men den er diesel.. Føles ganske dust å bruke nesten 500 000 på en dieselbil nå, men finnes ingen helgode elektriske alternativer (enda). Har du sett på alternativene som nevnt over? Utvalget er begredelig og prisene går fra 400-og-noe-tusen til en million nesten, men det er noe å velge imellom her. AnonymBruker skrev (1 time siden): hvorfor er det dumt med diesel? den vil du mest sannsynlig eie i over 10 år, mens elbil vil bli en utgiftsbombe etter bare 5 år! Anonymkode: 23aa6...bef Fins det fortsatt dieseltroll her? Herregud, etter over ti år med elbil som godt og enkelt alternativ, er det fortsatt tomsinger som går rundt og sier slikt. Anonymkode: 67124...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 10.09): SUV er harry. Kjøp deg en bil, ikke traktor. Anonymkode: d6ab7...a65 SUV er vesentlig bedre enn Sharan/Touran/S-Max/Galaxy/2-serie Grand Tourer osv da. Sånne minivan-biler er jo grusomt stygge. Anonymkode: fc058...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): SUV er vesentlig bedre enn Sharan/Touran/S-Max/Galaxy/2-serie Grand Tourer osv da. Sånne minivan-biler er jo grusomt stygge. Anonymkode: fc058...b2e Haha, utseendet som avgjørende karaktertrekk ved kjøp av familiebil er den perfekte begrunnelsen for hvorfor vi ender opp med dummere biler. Mennesker, ass! Anonymkode: 67124...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 30. juni 2022 #15 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du sett på alternativene som nevnt over? Utvalget er begredelig og prisene går fra 400-og-noe-tusen til en million nesten, men det er noe å velge imellom her. Anonymkode: 67124...308 Ja, det finnes alternativer. Men ingen jeg føler er en helgod erstatter for typ Sharan. En maxus euniq5/6 er jo stor, men mangler noe noe av "premiumfølelsen" (i den grad sharan er premium), den har jo ikke varmepumpe så rekkevidde/komfort på vinteren blir vel så som så. Ellers blir det jo ekstremt dyrt... Håper ID Buzz i lang utgave ikke er altfor langt unna, tror og håper den kan svare på mange av tingene Sharan gjorde. AnonymBruker skrev (5 timer siden): SUV er vesentlig bedre enn Sharan/Touran/S-Max/Galaxy/2-serie Grand Tourer osv da. Sånne minivan-biler er jo grusomt stygge. Anonymkode: fc058...b2e Hvilken SUV har mer plass enn noen av de du nevner som ikke koster det hvite ut av øyet? Og med tilsvarende praktiske løsninger? Minivan er ikke ment for å være pene linjelekre biler, men praktiske familiefraktere. At de er stygge er vi alle enige om. Men praktiske, ja det er de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har du sett på alternativene som nevnt over? Utvalget er begredelig og prisene går fra 400-og-noe-tusen til en million nesten, men det er noe å velge imellom her. Fins det fortsatt dieseltroll her? Herregud, etter over ti år med elbil som godt og enkelt alternativ, er det fortsatt tomsinger som går rundt og sier slikt. Anonymkode: 67124...308 ikke forsøk å dikter hva folk skal mene og eie, din diktator! Anonymkode: 23aa6...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ikke forsøk å dikter hva folk skal mene og eie, din diktator! Anonymkode: 23aa6...bef Haha, fortsatt ingen argumenter? Ja, det er vanskelig, det. Jeg er ikke spesielt bastant hva angår fossil- og elbil, men synes det er helt fascinerende hvordan det engasjerer noen få mennesker ekstra sterkt. Anonymkode: 67124...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå