Gå til innhold

Håndbagasje og Norwegian?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ut å reise med Norwegian for første gang på lang tid innenlands. Jeg pleier å bare ha med meg håndbagasje på fly. Ser nå at man må betale ekstra for å plassere håndbagasjen i hyllen? Jeg har lowfare og da står det dette. Liten veske under setet
(30x20x38cm) 

På klassen over (lowfare+) er bagasje i hyllen inkludert. Hva er det for noe tull da? Hva får jeg plass til under setet? Jeg pleier å pakke i en 30 liters Helly Hansen bag. Noen som vet om det går greit med en slik under setet? - 37 x 50 x 27 cm. Var ikke slik siste jeg reiste med Norwegian.

0235C347-056C-4BF9-9ABA-00D37A950FF9.jpeg

Anonymkode: 9eea5...624

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1593459-h%C3%A5ndbagasje-og-norwegian/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den får du ikke under setet.

Jeg har en litt stor håndveske, og sammen med èn pose fra taxfre er det så vidt jeg får sparka det inn under der.

MEN om du fyller bare halve den bagen, kan du dytte den inn der

Anonymkode: 26e20...3ce

Annonse

AnonymBruker

Tillatt mål er 30x20x38, men det er plass til større enn det under setet. Jeg hadde alltid en ryggsekk under setet før som er vesentlig større, men har nå gått over til en mindre for sikkerhets skyld. Sjelden de sjekker på centimeteren, men ergerlig hvis man en gang blir stoppet og må betale ekstra. Jeg synes de kunne tillatt det som faktisk får plass under setet, men det er enda en måte å tjene penger på. 

Anonymkode: 81711...7b4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men seriøst. Hvor lenge har det vært slik? Kan ikke huske at det var slik før korona. 

Jeg fløy med Norwegian sist desember før corona, og da tror jeg ikke det var slik. 

Anonymkode: 26e20...3ce

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal ut å reise med Norwegian for første gang på lang tid innenlands. Jeg pleier å bare ha med meg håndbagasje på fly. Ser nå at man må betale ekstra for å plassere håndbagasjen i hyllen? Jeg har lowfare og da står det dette. Liten veske under setet
(30x20x38cm) 

På klassen over (lowfare+) er bagasje i hyllen inkludert. Hva er det for noe tull da? Hva får jeg plass til under setet? Jeg pleier å pakke i en 30 liters Helly Hansen bag. Noen som vet om det går greit med en slik under setet? - 37 x 50 x 27 cm. Var ikke slik siste jeg reiste med Norwegian.

0235C347-056C-4BF9-9ABA-00D37A950FF9.jpeg

30 l er selvsagt ikke liten sekk til å ha under setet.

Anonymkode: c2d41...3f3

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker

Glad for at flyselskapene har strammet inn på håndbagasje. Drittlei av passasjerer som er for gjerrige til å betale for innsjekket bagasje, og istedenfor drasser med seg tre kolli håndbagasje inn på flyet slik at vi med kun ett ikke nødvendigvis får plass. 

Anonymkode: 1f1a1...462

• Liker 8
AnonymBruker

Du får ikke plass med en full sånn.

De strammet inn fordi folk kunne ta med stor bagasje uten å sjekke inn for å spare penger på innenlandsflyvninger. Studenter og annet som tok med selv alt til jule- eller sommerferien og presset det opp i hattehylla og brukte opp andres plass.

Anonymkode: 7e0dd...37f

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men seriøst. Hvor lenge har det vært slik? Kan ikke huske at det var slik før korona. 

Nei kom under korona for å gjøre det mer komplisert for de som reiser. Flyselskapene tjener en ekstra slant på alle som bestiller feil billett og så lager de mye ekstra arbeid til flyplass arbeiderne. Før var det mye enklere da var det ofte to kofferter inkludert og på lengre reiser. 

Anonymkode: 5a3d2...de6

Annonse
AnonymBruker

Jeg betalte for håndbagasje med Norwegian. I tillegg hadde jeg en sekk på 26 liter som ikke var halvfull. Reiste i mai og ble ikke sjekket. Nå må det sies at kofferten var mindre enn makskravene deres.

Anonymkode: ada07...bef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...