AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Har flere bananer som nå er så brune at det er på tide å hive de i fryseren. Kjenner til bananer i vafler og smoothies. Men vi lager ikke det så ofte, og med den mengden det er snakk om, så kan det være greit med andre bruksområder. Noen tips? Anonymkode: 71e88...b26
Gjest Adobyen Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 (endret) Det er mange som liker banankake, hvor bananene er blandet inn i kakerøra. Frosne bananbiter kan også dyppes i frityrrøre og friteres, typisk kinarestaurant. Endret 28. juni 2022 av Adobyen
skruf Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 Nice cream er veldig godt, sunn banan-is https://www.detsoteliv.no/oppskrift/nice-cream-sunn-bananis 1
skruf Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 Bananlapper er også enkelt og godt, jo brunere bananene er jo søtere smaker lappene (men bruker ikke frosne bananer da) Mos 2 bananer, bland i 1 egg, 1 skje melk (kan droppes), 1,5dl havregryn, ei lita klype salt, 1/2ts vaniljesukker og 1/2ts bakepulver. Hvis du liker kardemomme så er det også veldig godt å ha i. La røren stå å svelle litt også steker du lapper på stekepannen.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 Så mange gode forslag. Likte spesielt den om Nice Cream. Aldri hørt om før, men ifølge google er variasjonen stor! Notert!!! Tusen takk! Anonymkode: 71e88...b26
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så mange gode forslag. Likte spesielt den om Nice Cream. Aldri hørt om før, men ifølge google er variasjonen stor! Notert!!! Tusen takk! Anonymkode: 71e88...b26 Jeg lagde det med litt nutella i igår Veldig godt. Har også prøvd kombinasjonen frossen banan, frossen ananas og litt blåbær. Helt innafor! Har du bare bær blir det jo litt som en frossen smoothie, men det er jo godt uansett. Jeg lager "dobbelt" porsjon, spiser halvparten der og da. Da er den ganske myk og smelter fort. Så fryser jeg resten til senere, og da er det vanlig "hard" is. Anonymkode: f068d...d20
temolitus Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 https://www.godt.no/aktuelt/i/RRBeRd/ti-deilige-maater-aa-bruke-opp-overmodne-bananer
Pølsevann Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 I tillegg til nice cream, bruker vi de i havregrøt til frokost. Moser den og koker med grøten. Eller lagre havrekjeks. 1 banan, 2,5 dl havregryn, smaktilsetning (kardemomme, kanel eks peanøttsmør f.eks) bland sammen. La det stå i 10 min. Lag små kjeks og legg på stekebrett. Stek på 200 grader i 15-20 min til de er gyldne
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 Bananer som har vært frosne (tinte), kan fint brukes i bananlapper, kaker, brød, grøt, osv... må ikke bli til smoothie eller nice cream etter en tur i fryseren Anonymkode: fbb6f...65f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Bruker alltid de brune bananene mine i bananmuffins med kokesjokolade og hiver de i fryseren. Luksus å kunne ta opp når vi får besøk eller skal kose oss litt 🥰 Anonymkode: 0fdac...2b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå