Bacteria Skrevet 28. juni 2022 #21 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tror ikke dette er så unormalt i dag. Men om det er så bra tror jeg ikke. Barnet serveres jo alt på sølvfat. Oppskriften på ett fremtidig snøflak. Alarmklokken burde ringe når jenta ikke orker å dra på dans. Ett barn skal normalt orke dette, og det er litt viktig at barn må anstrenge seg litt for å gjøre ting i livet. Dersom hun ikke orker å dra på dans, hvordan skal hun orke det som kommer senere i livet? Hva når hun selv får barn? Da er det veldig mye man må orke. Anonymkode: 7f53a...197 Den reagerte jeg også på. Dessuten, er hun aldri sammen med venner på fritida? Ute? Er ikke så streng med IPad selv, men andre aktiviteter er desto viktigere og må prioriteres. 2000 i spillpenger? 😱 Jeg er også streng på at IPad ikke tas med til middagsbordet. Det er viktig med litt folkeskikk.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #22 Skrevet 28. juni 2022 Ts, er dette bra for deg? Anonymkode: 48736...bec
Zenith Skrevet 29. juni 2022 #23 Skrevet 29. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Ts, er dette bra for deg? Anonymkode: 48736...bec Godt spørsmål. Men jeg føler det er ego av meg å i det hele tatt tenke det. Jeg har sagt flere ganger til far at det ikke er bra for oss som familie (at vi trenger å gjøre ting sammen alle tre, legge oss tidligere, spise sunnere osv), men altså...nei...det er jo ikke bra for meg heller. Ukene jenta er hos oss er han kun pappa og stresser rundt. Ukene vi er kun han og meg er han kjæreste, eller vi krangler etter å være utslitte fra ukene med datteren. Ingen god sirkel og ikke bra for noen. Enn så lenge merker ikke datteren noe, men hun er smart og det er bare et spørsmål og tid før hun vil plukke opp noe, tror jeg.
Zenith Skrevet 29. juni 2022 #24 Skrevet 29. juni 2022 (endret) 7 hours ago, Bacteria said: Den reagerte jeg også på. Dessuten, er hun aldri sammen med venner på fritida? Ute? Dette med venner er et kapittel for seg. Hun har venner og er godt likt, men hun er ikke noe særlig sammen med venner unntatt på skolen og in-game (altså i flerpersonspill på IPad-en). Når hun har med en venn hjem etter skolen, eller blir med en venn hjem, leker de på rommet hennes. Da går det i ulike typer dokker, IPad og film. Men jenta vet hun lett kan få godis av faren, og faren vil så gjerne være snill og være det hjemmet som disker opp for barn, så han lager alltid mat til dem som de får på rommet hennes. Det blir da en type mat hun liker (hun er ganske kresen, uten at far vil innrømme det) og gjerne fulgt av godteri /dessert, uansett om maten ble spist eller ikke. Hos moren til jenta er det mye strengere enn hos far, noe datteren også sier til far og som hun er lei seg for. Der må hun ut og gå, og det liker hun ikke. Faren og moren har ikke noe godt samarbeid, så far tror datteren har det dårlig hos mor. Derfor blir det desto viktigere for ham å ikke være streng med datteren. Vi som familie (han, datteren og jeg) har vært på tur kanskje to ganger i løpet av tiden vi har vært sammen, men det involverer lite bevegelse og alltid kake/godis. Far tar noen ganger med seg datteren ut for å finne på noe, men det skjer kun om hun av en eller annen grunn ikke får bruke iPad. I fravær av Ipad/mobil /tv klarer hun ikke aktivisere seg på egenhånd, så far finner da på noe med henne en times tid, før hun får bruke iPad igjen. Endret 29. juni 2022 av Zenith
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. juni 2022 #25 Skrevet 29. juni 2022 Hadde ikke orket å vitne sånt🙈 Lite attraktivt. Han skaper et bortskjemt Monster.
Zenith Skrevet 29. juni 2022 #26 Skrevet 29. juni 2022 14 hours ago, WhisperingWind said: Hadde ikke orket å vitne sånt🙈 Lite attraktivt. Han skaper et bortskjemt Monster. Huffameg...😣 💔
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #27 Skrevet 29. juni 2022 Det med godteriet er jo rett og slett skadelig for tennene hennes og helsen. Gir i tillegg dårlige vaner. Han gjør henne en bjørnetjeneste. Og det at han ikke tåler at du tar ting opp med han, er utrolig dårlig gjort. Anonymkode: 0b91d...518 1
Zenith Skrevet 29. juni 2022 #28 Skrevet 29. juni 2022 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Og det at han ikke tåler at du tar ting opp med han, er utrolig dårlig gjort. Anonymkode: 0b91d...518 Ja...vet du...akkurat det er faktisk noe av det mest krevende med situasjonen. Han tåler ikke å få det han kaller for "kritikk" (som basically er at jeg setter spørsmålstegn ved måten han gjør noe på, eller foreslår at han forsøker en annen strategi). Jeg tror ikke han forstår at det er helt umulig å ha et samliv der man ikke *av og til* ber om at noe gjøres annerledes. Så klart man kan si nei til det, men man kan ikke si at "det får du ikke si /be meg om, for det er å være kritisk og det skal man ikke være!" Jeg føler meg kneblet og bakbundet. Hvordan skal man kommunisere om man ikke kan snakke både om det vonde og det gode? 😣 Endret 29. juni 2022 av Zenith
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #29 Skrevet 29. juni 2022 Her tror jeg du bare må spørre om å få snakke litt med han etter middagstid, sette dere ned sammen og snakke. Ja, det kan være han blir sint og umottagelig. Ja, det er ukomfortabelt og ekkelt for deg å ta den samtalen. Samtidig er dette en vanvittig god investering for fremtiden deres som familie. "X, du og Y har vært gjennom mye de siste årene, og det er veldig åpenbart at du elsker henne veldig høyt. Samtidig kan ikke en åtteåring ta beslutninger ment for oss voksne, selv om de gjerne har meninger. For eksempel rundt skjermtid. Å være den upopulære er skikkelig vanskelig noen ganger, men Y er for liten til å se på ipaden sin hele dagen, hver dag". Foreslå cos kurs eller liknende - ta det sammen slik at det handler litt mer om at du skal trene deg opp til å bli en god forelder, ikke han som må rette på seg selv. I tillegg må du trekke han til siden for å snakke om kommunikasjonen. "X, jeg vil tilbringe resten av mitt liv med deg, og jeg elsker deg. Likevel føler jeg på at vi ikke kan snakke sammen om alt, selv det som er kjipt å snakke om, og det er ikke liv laga. Vi må bli enige om hvordan vi skal oppføre oss når vi snakker sammen, så slipper vi å krangle" Anonymkode: 7cfdc...d40 2 1
Zenith Skrevet 30. juni 2022 #30 Skrevet 30. juni 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Her tror jeg du bare må spørre om å få snakke litt med han etter middagstid, sette dere ned sammen og snakke. Ja, det kan være han blir sint og umottagelig. Ja, det er ukomfortabelt og ekkelt for deg å ta den samtalen. Samtidig er dette en vanvittig god investering for fremtiden deres som familie. "X, du og Y har vært gjennom mye de siste årene, og det er veldig åpenbart at du elsker henne veldig høyt. Samtidig kan ikke en åtteåring ta beslutninger ment for oss voksne, selv om de gjerne har meninger. For eksempel rundt skjermtid. Å være den upopulære er skikkelig vanskelig noen ganger, men Y er for liten til å se på ipaden sin hele dagen, hver dag". Foreslå cos kurs eller liknende - ta det sammen slik at det handler litt mer om at du skal trene deg opp til å bli en god forelder, ikke han som må rette på seg selv. I tillegg må du trekke han til siden for å snakke om kommunikasjonen. "X, jeg vil tilbringe resten av mitt liv med deg, og jeg elsker deg. Likevel føler jeg på at vi ikke kan snakke sammen om alt, selv det som er kjipt å snakke om, og det er ikke liv laga. Vi må bli enige om hvordan vi skal oppføre oss når vi snakker sammen, så slipper vi å krangle" Anonymkode: 7cfdc...d40 Åh, ja!!!! Det er akkurat noe sånt som dette jeg så gjerne vil klare å sette ord på. Jeg vil gjerne gå på cos-kurs, men fordi faren har en torn i sida til folk som skal fortelle ham hvordan han bør gjøre ting + at han misliker systemer og regler, så har jeg rett og slett ikke turt å prøve. Å, ja, og så ligger det denne typen kurs et godt stykke unna der vi bor (er ikke noe i kommunen). Men du og flere andre her har jo helt rett i au jern må si noe, og at måten jeg sier det på har alt å si for om jeg kan klare å nå frem. Takk for veldig godt formulert svar 🙏
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #31 Skrevet 30. juni 2022 Elsker du deg selv, finner du deg ikke i sånt. Du lager middag, du bestemmer tiden. Lær barnet å sette pris på både maten og personen som lager maten ❤️ Men du nevner også at du er "helt tullete tiltrukket av han", tror ikke det finns håp for deg. Du får bare tie og være hans bitch på hans premisser.. Du tør ikke å være deg selv fordi du er redd for å miste han.... Hopeless... "Du sier akkurat det jeg tenker og føler, men jeg er skitredd for å ta den samtalen. 🥺 Han blir så krenket, sint og fornærmet om jeg, som selv ikke har barn, mener noe om barneoppdragelse." Tenk å være redd hele tiden og ikke kan være seg selv..... Er nok ikke en så smart mann du er sammen med. Man kan lett google at for mye skjermtid ikke er bra for barn. 1 time ipad/dagen er mer enn nok, følelsesmessige utbrudd hun får når ipaden blir tatt kan hun bare ha. Ipaden MÅ tas. En 8 åring uten noe som helst plikter, prinsessen sin det ❤️ Du har et liv, og det er det her du vil for livet ditt, kos deg ❤️ Anonymkode: b2aa3...399
Zenith Skrevet 30. juni 2022 #32 Skrevet 30. juni 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Elsker du deg selv, finner du deg ikke i sånt. Du lager middag, du bestemmer tiden. Lær barnet å sette pris på både maten og personen som lager maten ❤️ Men du nevner også at du er "helt tullete tiltrukket av han", tror ikke det finns håp for deg. Du får bare tie og være hans bitch på hans premisser.. Du tør ikke å være deg selv fordi du er redd for å miste han.... Hopeless... "Du sier akkurat det jeg tenker og føler, men jeg er skitredd for å ta den samtalen. 🥺 Han blir så krenket, sint og fornærmet om jeg, som selv ikke har barn, mener noe om barneoppdragelse." Tenk å være redd hele tiden og ikke kan være seg selv..... Er nok ikke en så smart mann du er sammen med. Man kan lett google at for mye skjermtid ikke er bra for barn. 1 time ipad/dagen er mer enn nok, følelsesmessige utbrudd hun får når ipaden blir tatt kan hun bare ha. Ipaden MÅ tas. En 8 åring uten noe som helst plikter, prinsessen sin det ❤️ Du har et liv, og det er det her du vil for livet ditt, kos deg ❤️ Anonymkode: b2aa3...399 Ouch, den svei 😅 Men du har jo rett. Jeg er rett og slett rævva på å sette grenser og det å tydelig gi uttrykk for hva jeg vil. Og når jeg tror jeg vet hva jeg vil, tørr jeg ikke si det. Christ!! Må jobbe med dette, ass 😱
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå