Gå til innhold

Gjerne kom med ros

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn nå som er i trassalderen. Han er 3 år og gjør alt som HAN vil, vil ikke høre på oss (spesielt meg, mamma).

Jeg er litt lei å være tålmodig med han, og tror jeg har vært for grei med han. Er det slemt av meg å gå vekk når han begynner å grine fordi han ikke fikk vilja si? Enda jeg har prøvd å forklare han flere ganger hvorfor han ikke kan få det feks. osv

Han gir seg ikke, også starter han å begynne å grine etter pappaen sin. Han er også sånn mot pappa hvis det er pappa som har satter ned foten så griner han etter meg

Anonymkode: b31d0...d59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt forståelig at han griner når han ikke får det han vil ha. Han blir lei seg. Du kan anerkjenne den følelsen uten å gi etter. 

"Ja, jeg forstår godt at du ble lei deg når du ikke fikk is i dag, noen ganger har jeg også lyst på is."

Anonymkode: ed7e0...031

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

*OPS, skulle stå ris ikke ros *

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo helt forståelig at han griner når han ikke får det han vil ha. Han blir lei seg. Du kan anerkjenne den følelsen uten å gi etter. 

"Ja, jeg forstår godt at du ble lei deg når du ikke fikk is i dag, noen ganger har jeg også lyst på is."

Anonymkode: ed7e0...031

Er det vi gjør også. Men han fortsetter å være vanskelig selv hvor mange ganger vi sier dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en sønn nå som er i trassalderen. Han er 3 år og gjør alt som HAN vil, vil ikke høre på oss (spesielt meg, mamma).

Jeg er litt lei å være tålmodig med han, og tror jeg har vært for grei med han. Er det slemt av meg å gå vekk når han begynner å grine fordi han ikke fikk vilja si? Enda jeg har prøvd å forklare han flere ganger hvorfor han ikke kan få det feks. osv

Han gir seg ikke, også starter han å begynne å grine etter pappaen sin. Han er også sånn mot pappa hvis det er pappa som har satter ned foten så griner han etter meg

Denne videoen jeg mottok her var utrolig nyttig for oss. Kom over kontoen på Instagram. Hun er psykolog og har en hel del videoer og kurs om barneoppdragelse, men jeg har kun fått denne ene som er gratis og ikke krever noe medlemskap: https://charlottemjelde.ck.page/65ab2a3c32

Anonymkode: c663e...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...