AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Hva slags forventninger til naboer og styre/styreleder har du når du flytter til et nytt borettslag? Hilserunde med naboene, et lite nikk når man møtes i gangene for første gang, eller total anonymitet? Personlig synes jeg det er hyggelig å kjenne naboene litt, særlig i små borettslag, men ikke slik at man nødvendigvis må stoppe opp og prate hver gang man ses. Anonymkode: 5d08c...cf5
GammelKaktus Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Det tenkte jeg ikke på en gang når vi flyttet inn i et. Nå bor jeg i et relativt stort borettslag og det er sjelden jeg treffer på naboer uten at det er avtalt, det er helt fantastisk for min del. Har ikke noe behov for noe hilserunde, men hilser selvsagt når jeg treffer på de og kjenner de igjen. Skjønner det blir noe annet hvis man bor et små borettslag med 10 leiligheter liksom. 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Ingenting. Jeg har flyttet dit for å bo, ikke for å være sosial. Hilser selvfølgelig på folk om jeg møter dem i oppgangen, men samme for meg om det er naboen eller postmannen. Anonymkode: 25a0e...3d9 9 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingenting. Jeg har flyttet dit for å bo, ikke for å være sosial. Hilser selvfølgelig på folk om jeg møter dem i oppgangen, men samme for meg om det er naboen eller postmannen. Anonymkode: 25a0e...3d9 Jeg hilser også på alle jeg møter om de ønsker det Men orker ikke ha noe vennskap når man skal bo så tettpå. Bodd her jeg er nå i 15år, møter ikke folk hver dag. Hilser, noen ganger noe tåkeprat. Folk sier også fra om de lurer på noe. Vi spør aldri om private ting, noe jeg liker godt. Anonymkode: 613a7...d5f 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Jeg ville sagt hei dersom jeg traff på noen, men latt det være opp til dem om de ville spørre hvem jeg var og hvorfor jeg var der 😛 Anonymkode: 3ce83...833 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Jeg forventer egentlig bare å få være i fred 😅 Det vil si: hilse/si hei når man treffes i gangen, ikke at folk kakker på døra, inviterer seg selv inn på kaffe eller inviterer meg inn til seg. Anonymkode: a1f12...023 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Lag en punch bolle med sommerlig drink. Den må være stram = mye sprit Anonymkode: da026...e67
Gjest Ghostface Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Ble møtt av styreleder siden han så at jeg kom da jeg flyttet inn for det er et lite leilighetskompleks. Men bortsett fra det tok jeg ikke noen hilserunde. Sier bare hei hvis jeg møter på noen i bygget når man møter på naboer på vei inn og ut av leiighet. Av og til en kort dagligdags samtale. Forventet ingen sosialisme da jeg har sluttet å forvente noe av folk. Det er nesten som å bo i en spøkelsesbygg for folka her holder for seg selv.Jeg er også den eneste som bor alene i leilighetskomplekset.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 Ingenting, et kort hei og kommentar om været. Forventer å få være i fred og å ha mine eiendeler i fred… Anonymkode: b04ee...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Forventer ikke mye. Ett hei og ett smil er jo alltid hyggelig. Anonymkode: a2788...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Vil være i fred. Jeg liker ikke naboer. Anonymkode: 52bfc...942 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 Dette er nordmenn på sitt beste. Gidder knapt å si hei til naboen. Selv sier jeg hei eller prøver å slå en kort prat med naboer som gir blikkontakt tilbske. De som ser bort når du går forbi tolker jeg som sure og overlegne (som nordmenn flest blir oppfattet). Anonymkode: 924ed...6a9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Jeg fant ikke ut av at jeg bodde i et borettslag før en uke siden. Jeg har bodd her i to år 😅 Anonymkode: f52dd...e10 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 flyttet til borretslag selv, hilser på folk jeg møter, noen snakker litt og andre ikke. Greit nok for meg. Men ble litt irritert av en eldre mann som kommenterte da jeg var på vei i bilen med 2 sekker med tomflasker. Han sa at jeg måtte drikke vann for det gjorde han. Ja fint det men han har ikke noe med om jeg drikker brus. Ellers går det greit men mange med hunder her og har opplevd hunder som er veldig kontaktsøkende når jeg har møtt dem, noen ganger har ikke eieren fulgt med hunden når jeg har gått forbi. Jaja Anonymkode: 2b8b5...cf1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 On 6/27/2022 at 10:37 AM, AnonymBruker said: Hva slags forventninger til naboer og styre/styreleder har du når du flytter til et nytt borettslag? Hilserunde med naboene, et lite nikk når man møtes i gangene for første gang, eller total anonymitet? Personlig synes jeg det er hyggelig å kjenne naboene litt, særlig i små borettslag, men ikke slik at man nødvendigvis må stoppe opp og prate hver gang man ses. Anonymkode: 5d08c...cf5 Hadde syntes det var veldig rart hvis du ringte på å introdusere deg som den nye naboen. Holder med et hei når man møtes i gangen også kanskje snakke litt mer når man har støtt på hverandre noen ganger. Styreleder(e) har jeg aldri hilst på Anonymkode: d18af...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 Sier bare kort hei til naboer, hater smalltalk. Orker ikke ha nå mye med d og gjøre. Har bodd i borettslag i 2 år. Sånn jeg liker det. Orker/gidder ikke involvere meg med naboene. Elsker å være alene, er introvert. Anonymkode: 22ad9...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sier bare kort hei til naboer, hater smalltalk. Orker ikke ha nå mye med d og gjøre. Har bodd i borettslag i 2 år. Sånn jeg liker det. Orker/gidder ikke involvere meg med naboene. Elsker å være alene, er introvert. Anonymkode: 22ad9...cf6 De å gjøre* Anonymkode: 22ad9...cf6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #18 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sier bare kort hei til naboer, hater smalltalk. Orker ikke ha nå mye med d og gjøre. Har bodd i borettslag i 2 år. Sånn jeg liker det. Orker/gidder ikke involvere meg med naboene. Elsker å være alene, er introvert. Anonymkode: 22ad9...cf6 Samme her i blokka jeg bor, er introvert selv. Anonymkode: 2b8b5...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #19 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er nordmenn på sitt beste. Gidder knapt å si hei til naboen. Selv sier jeg hei eller prøver å slå en kort prat med naboer som gir blikkontakt tilbske. De som ser bort når du går forbi tolker jeg som sure og overlegne (som nordmenn flest blir oppfattet). Anonymkode: 924ed...6a9 Er du norsk du? Jeg flytter til ett borettslag om 1 mnd. Selvfølgelig hilser jeg, om de slår av en prat så ok. Men, flytter ikke dit for å være sosial med naboene. Anonymkode: d2def...3e4 2
Nevrosererroser Skrevet 1. juli 2022 #20 Skrevet 1. juli 2022 Vi ble introdusert til naboene i oppgangen av selger når vi overtok leiligheten. Ene naboen er en eldre dame med veldig lite kontaktnett så hun ser vi til og passer litt på sammen med et par andre naboer. Elles hilser vi på de fleste og slår av en prat i ny og ne. Vi har en gammel hund som er veldig treg og litt nysgjerrig så det blir fort til at vi møtes i trappa eller i nabolaget. Det er veldig mange med hund i borettslaget så det blir litt i overkant sosialt innimellom for både meg og samboer som begge er autister. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå